Het bekijken van dit forum als gast is beperkt
  • Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Elloco's MC1

ziet er goed uit, wat voor een verf gebruik je?? :)
gebruik tinypic voor foto's te uploaden (zoals 90% van de rest van het forum ;) )

verder ben je vergeten de power en hdd led af te plakken voor het spuiten denk ik :D

Ik geloof dat het Dupli-color Platinum heet. Zal nog een fototje maken van de bussen.

En idd, de hdd en power leds vergeten af te plakken :eusa_wall: Nou ja, zal kijken of ik ze schoon kan krijgen en anders doe ik het wel zonder leds. Misschien krab ik ze gewoon schoon en spuit ik ze dan met de laatste laag kleur (wit) nog een keer mee. Dan zou de led nog door de verf heen moeten oplichten. :)

Zal voor de volgende foto's tinypic en photobucket eens uitproberen. Bedankt voor de tip.

BlackWhizz zei:
Is het een optie om hem te verbouwen naar Reversed ATX en dan top fans te maken?

Heb ik overwogen, maar op de plek waar ie straks komt te staan zou je de top fans duidelijk zien zitten. Dat lijkt me niet echt mooi.

Rick
 
oeh cheapo modding!

Ik heb op campzone dit jaar voor 50 euro deze mod gemaakt.
van sweex
IMG_5144.jpg


Naar Dikke mod?
DSCF2020-1.jpg

DSCF2029.jpg



zo zie je maar weeer dat je met een paar tientjes iets leuks kan doen!
 
Hey Kenny,

Idd, met een klein budget kun je nog steeds leuke dingen doen.

Maar 50 euro? Is dat inclusief de kosten voor de kast, window en verf etc? Ik ben voor mijn kast al meer dan 50 euro aan verf kwijt ondertussen...
 
Gisteren heb ik tijd gezien om alles nog een keertje nat te schuren, dit keer met korrel 1000. Daarna goed schoon gemaakt en laten drogen.

Vandaag alles van een 2e laag grondverf voorzien. Hier ligt alles weer te drogen:
MC1-017.jpg


Ik kan merken dat ik er al iets handiger in begin te worden. De verf is dit keer beter verdeeld en een stuk strakker. Helaas drukte ik bij het spuiten van de losse klepjes die de 5,25" bays afsluiten de knop niet goed in, waardoor er dikke druppels uit de bus kwamen. Nou ja, desnoods nog weer even schuren en een nieuw laagje grondverf. Heb nog een kwart bus over.

Hier nog een foto van de verf die ik gebruik:
MC1-018.jpg


Van links naar rechts:
grondverf (grijs)
mat wit, de basis kleur van de kast
"traffic red", die ga ik gebruiken voor wat decoratieve elementen
doorzichtige lak, om het geheel een beetje te beschermen.

Ik ben trouwens overgestapt op photobucket. Had eerst tinypic geopend, maar toen ik daar een account aan wilde maken kwam ik vanzelf op photobucket uit... Nou ja, ook goed hoor ;)
 
Ik kan merken dat ik er al iets handiger in begin te worden. De verf is dit keer beter verdeeld en een stuk strakker.

Zoals je zelf al zeg ;)

Ervaring doet de man, en ja indd voor 50 euro ik zal me shopping list neerzetten nog zo uit me hoofd

3x8 voor de matzwarte spuitbussen= 24
1x11 voor plexi plaat 110cmx60cm = 11
7.50 voor de boutjes/moertjes= 7.50
7.50 voor borensetje van de grabbelbak= 7.50

Gereedschap en schuurpapier had ik van thuis meegenomen aangezien ik voor source een custom frontpanel moest maken.
 
Vandaag heb ik nog wat tijd gevonden om verder te gaan. Alles licht opgeschuurd met korrel 1200 en schoongemaakt. Daarna alles behalve de frontpanel, toppanel en de powerknop van een laag witte lak voorzien.

Dit is op zich best goed gelukt, afgezien van 1 zijpaneel. Hier viel een schilfer opgedroogde grondverf op. Die probeerde ik weg te halen, maar daarmee beschadigde ik de zojuist gespoten lak. Ik heb het nog redelijk goed weg kunnen werken door het na het te laten drogen opnieuw te schuren en daarna nog een keer te spuiten:
MC1-020.jpg


Je kunt het nog zien, maar nog een keertje schuren en spuiten en het is wel weg hoop ik.

Les geleerd: als er iets op de lak terecht komt als deze nog nat is, laten zitten en weg werken als het droog is...


Waar ik wel echt van baal is dat de verf blijkbaar niet gelijkmatig verdeeld is over de zijpanelen. Als je er recht op kijkt dan zie je gewoon een netjes wit paneel, kijk je vanaf de zijkant dan zie je vlekken:
MC1-019.jpg


Heeft iemand nog een goede tip hoe ik dit kan voorkomen?

Groeten,
Rick
 
Witte verf is ook een ramp om te spuiten, dat moet je met je geheugen doen, omdat de al droge en nieuwe verf moeilijk van elkaar te onderscheiden is ;) Je kunt misschien met een lamp in een hoek op het paneel schijnen dat je de nieuw opgebrachte verf zit glimmen (bedenk ik net, weet niet of het werkt :D), en spuit niet te weinig, wel dunne lagen maar het moet wel kunnen uitvloeien. En je hoeft niet te schuren tussen de lagen door, eventueel alleen heeeeel licht schuren voor de laatste laag. Als je elke laag gaat schuren worden de lagen zo erg dun dat je er mogelijk ook doorheen kunt kijken en het lijkt of je vlekken hebt ;)

Succes
 
ik ben het met Erikii eens, stopppen met tussen de lagen door schuren (doe ik NOOOIT) wat dikker spuiten zodat het de kans heeft om te vloeien.

Aleen je lak opruwen met 1500 voor de blanke lak.
 
Het is niet zo dat ik een hele dunne laag er op spuit en dan weer ga schuren. Ik doe per keer meerdere lagen verf, laat dat uitharden en schuur het heel licht om kleine oneffenheden te verwijderen voor de volgende laag er overheen gaat.

Maar als jullie zeggen dat ik dat niet moet doen zal ik het de volgende keer laten... Maar waarom dan wel schuren voor de blanke lak er overheen gaat?
 
Terug
Bovenaan