Mn vriendin, het werk, de herexamens ... geven me weinig vrije tijd om nog te modden...
Tussendoor nog hier en daar wat nagedacht maar echt vlot modden zal er in de komende 5 studiejaren niet meer van komen vrees ik.
Neverless, Elements of Fortune wordt altijd afgemaakt natuurlijk
Een tijdje geleden heb ik dus een rookmachine gekocht.
1ste keer dat iemand van de pakketjesdienst een Chimay dronk tijdens zn levering 

Tja … daar staat ie dan
… maar niet zo mooi he xD
Met wat papier heb ik eens gekeken of het mooier was als k het kon afdekken.

Omdat de anti-rook-melder redelijk warm wordt, maak ik er een aparte behuizing voor.

Tadaa ^^

Dat wordt dan ook nog volledig afgedekt met zo een copperplate. En daarrond komt dan nog een aluminium koker. Deze heeft mn nonkel geplooid omdat ik niet zo een grote bankschroef heb.

Op deze manier blijft de warmte natuurlijk nog altijd in de koker. Daarom ga ik aan beide zijkanten een gat maken waardoor er een simpele luchtstroming is.

De handvaten zitten nu verkeerd, maar daar vind ik wel iets op 

De rook komt via een buis in een katalysator.
Dan gaat het via 2 uitlaten naar de bovenkant van de constructie.

Opmerking, de katalysator moet nog opgeschuurd en geplamuurd en gespoten worden. Ik probeer nu een test met deze isomo, en daarna misschien polyester erover.

Roken is leuk
en helemaal niet zo schadelijk voor de gezondheid ^^
…
Met elke verjaardag een kleine uitbreiding van mn modhok 

…
Met die gatzagen heb ik dus mooie cilindergaten kunnen boren.

Om het middelste stuk eruit te zagen is een andere techniek nodig.

… nadat alle cylinders eruit zijn

Nu moet de gekartelde kant vlak worden geschuurd.
Ik heb het middelste deel (overschot) op de kolomboor gezet, deze als draaibankt mooi rond gedraaid met een gewone beitel en vervolgens dubbelzijdige kleefband erop geplakt met daarop wat schuurpapier …
Heel wat werk voor het vlak te schuren … maar het resultaat mag er ook wel zijn

Tot de volgende
Groetjes
Tomcatt