hehe, ik heb me pas de festool invalzaag aangekocht ja. Werkt heel goed naar mijn mening. Vroeger werkte ik met een B&D cirkelzaag, maar die was lang nie zo nauwkeurig en handig.
Momenteel zit ik nog op school, informatica ... :frocket:
Hallo allemaal,
Eerste volwaardige update is gearriveerd.
De oranje reepjes moeten worden vastgemaakt aan de witte plexi. Dit doe ik niet graag met lijm dus ga ik gebruik maken van boutjes (zoals ik al zei in de inleiding)
Om te kijken hoeveel boutjes het mooiste waren, heb ik even snel wat foto’s gemaakt en vergeleken.
Ik heb gekozen voor 4 boutjes, dat is ook het meest praktisch voor de belichting.
In de inleiding zag je ook al dat ze werden geklemd door 2 ijzertjes, die 2 waren niet genoeg voor perfecte dichting, dus ga ik er 4 gebruiken per behuizing.
Zo ziet er dat dan uit
De belichting gebeurd met LEDs, hierdoor heb ik ook enkele gaatjes gemaakt.
De stukjes hout die je ziet zorgen ervoor dat de witte plexi niet uitzet of krimt.
Ook de boutjes heb ik allemaal apart moeten inkorten met het schijfje op de dremel.
Daarna heb ik met de vijl en het schuurmachine de randen gelijk gemaakt.
Dit duurde echt enorm lang, tenminste om het mooi te krijgen
Na dit werkje heb ik hiermee even pauze genomen en begonnen aan de bevestiging.
Ik heb gebruik gemaakt van mijn nieuwe figuurzaagmachine, dus bij deze is die ook ingehuldigd
Via de binnenste gaten zullen de SATA kabels en voedingskabels lopen.
Resultaat met 1 schijfbehuizing.
PS: nieuwe figuurzaagmachine in plaats van het vorige, dat ik geleend had.
En dan … heb ik verder nog dit gedaan:
De alu plaat moet vastzitten tegen de MDF, hiervoor gebruik ik dus de boutjes zoals je ziet. MAAR – de inbus mogen de zwarte plexi niet raken. Hierdoor moet ik ze verzinken in het hout…
Klein gat in groot gat, zo verzink ik de moertjes
Binnenkant case:
Voila, eerste update zit erop - feel free to criticize, comment or ask
Tomcatt - Tom