• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Electronic Arts verwijdert games van Steam

Xelation

Off-topic Extraordinaire
Bron: Tweakers.net

De pc-versie van Crysis 2 is niet langer te krijgen via Steam. Ook Alice: Madness Returns is niet leverbaar via de downloaddienst. De games zijn wel via andere downloaddiensten leverbaar en staan bovendien op EA's eigen Origin.

Electronic Arts kondigde een week geleden, tijdens de E3, het eigen digitale distributiekanaal Origin aan. Directeur John Riccitiello noemde de dienst een hoeksteen van de strategie van de uitgever om zich meer te richten op games die online worden gespeeld en verspreid. Naar nu blijkt, laat EA daar geen gras over groeien. EA gaat direct de strijd aan met het grote voorbeeld van Origin. Zo is schietspel Crysis 2 niet langer via Steam leverbaar, terwijl het wel op Origin te vinden is. Het spel is ook te vinden op minder bekende digitale kanalen als Amazon, Direct2Drive, GamersGate en Impulse.

Voor actiespel Alice: Madness Returns, dat deze week in de winkel verschijnt, geldt hetzelfde. De pc-versie van de game is niet krijgen via Steam, maar wel via Origin en andere digitale kanalen. EA heeft Steam echter nog niet volledig in de ban gedaan. Een aantal andere EA-games die dit jaar zijn verschenen, staat nog steeds in de Steam-catalogus, waaronder Bulletstorm, Dragon Age II en Shift 2 Unleashed. Tijdens de E3 maakte EA bekend dat de later dit jaar te verschijnen mmog Star Wars: The Old Republic enkel via Origin te krijgen zal zijn, om daarmee het platform een steuntje in de rug te geven. Volgens de eerste berichten is Origin niet goedkoop. Waar Crysis 2 op Steam voor 50 dollar werd aangeboden, moet de game op Origin 60 dollar kosten. Ook Dragon Age II wordt voor 60 dollar aangeboden.

1307089474.jpeg
 
Wat ik jammer vind is dat er geen centrale store/programma meer is die alles heeft.
Ik koop vrijwel altijd via Steam, al mijn games op 1 plek.

Net als Whatsapp voor Apple IOS, Android en Blackberry's, waarom moeten ze nou ieder hun eigen chat programma's gaan maken die niet met elkaar compatible zijn.

Hmm ik dwaal af :p


Verzonden vanaf mijn iPhone 4 met TapaTalk.
 
Vind het jammer... En kinderachtig van EA.. Is er een bedrijf, dat alles op een centraal punt elk denkbaar spel aanbiedt voor de PC gamers, en dan gaat EA moeilijk doen om met een eigen programma te komen..

Beetje jammer ditte..
 
Of het aanslaat is ook weer zoiets, ik ken het verder niet, maar ik denk dat dit net zoals steam is.
Oftewel, een stukje software en een gebruikersnaam met daaraan een wachtwoord gekoppeld.

Ik heb geen zin om 2 van dit soort platforms te gaan draaien, voor mij is dit niet bestemd.
Of ze moeten de spellen flink goedkoop aanbieden dan wil ik er nog wel over nadenken, maar op dit moment niet.

Daarmee is steam nog altijd een hele grote en sterke concurrent.(Alleen geen EA games)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan