• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

EKWB predator 360 QDS expand

Goh,

Mijn idee is dat ik voor een zo stil mogelijke build die toch veel vermogen kan koelen, zo veel mogelijk oppervlakte moet hebben, met een zo laag mogelijke restrictie voor de fans zodat ze zo laag mogelijke rpm kunnen draaien... Ik gebruik mijn pc nu meestal op half vermogen (GPU's op tot 60% gelimiteerd vermogen, maar 100% benut en cpu idle). In die setup kom ik toe met de 360mm Predator met enkel de GPU's in de loop. Als ik de GPU's echter op volledig vermogen laat gaan, kom ik eigenlijk oppervlakte te kort voor deftige temperaturen en dan zit de cpu er nog niet bij... Ik wil dus standaard super stil is, maar ook naar maximaal vermogen kan scalen als ik dat wil, met een beetje meer geluid dan...

Die HWlabs GTS radiatoren hebben heel goede performance op laag toerental, maar scalen precies niet zo goed op hogere thermische vermogens. Die dikkere SR2 doen dat precies beter... Ik denk dat ik met een SR2 meer oppervlakte heb dan met een GTS, en dezelfde fans kan gebruiken op laag (lager) toerental. Als het goed is, kan een 60mm rad + een reservoir op de rad gemonteerd (liefst zo'n Singularity Computers) met een D5 er onderaan nog tussen de voorkant van de case en de GPU's... Als ik een 280mm neem kunnen de fans namelijk aan de voorkant. Dat weet ik alleen niet zeker, en het is toch een behoorlijke investering om het op geluk te doen...

Bovenaan is het dan of een HWlabs 420GTS of een 360mm SR2 als ik toch voor een open top ga, of anders vooraan toch een smallere 360mm of een dikke 280mm en een 140 achteraan...

Ik gebruik zelf geen teamspeak eigenlijk, maar misschien krijg ik het een van de dagen wel eens opgezet... :)
 
het is maar wat je wilt. Nog iets ! ff out of the box denken... bedoel out of your case ! je hebt een R5.. je kan ook eens kijken naar een andere case. 2de hans en de jouw R5 verkopen. Case hoeven helemaal niet duur te zijn. Tweakers worden ze veel aangeboden.

TS is simpele Download. Gebruik veel om met mijn team genoten te praten.

Je moet nemen wat goed voelt anders krijg je later weer spijt dat je toch niet die ene rad hebt gebruikt.

je fans voor in de case passen toch ? Moet echt niet uitmaken of er een rad achter zit.
 
Ik heb het even opnieuw bekeken, maar de R5 is op een TG side panel na zowat de perfectie zelve voor mij... Klein, sober, stil... De Define S is in theorie gemakkelijker omdat je daar vooraan geen gedoe hebt met bays en zo, maar die is minder goed geïsoleerd. Na veel vergelijken denk ik dat een 420+280GTS de beste keuze zal zijn... Iemand die ik ken (die van die predator) verkoopt een hele set met een slim 420 en 280 van XSPC, ongebruikt en erg goedkoop maar ik denk toch dat voor HWlabs wil gaan...

Bij een 360 rad kan ik maar 2 van de 3 120mm fans vooraan monteren. Voor de andere zitten de 5,25" drive bays in de weg. Voor een 240 of 280mm is er geen probleem...
 
Update:

Net bestelling geplaatst...

Ik ga mijn 360mm Predator uit mijn GPU loop halen, en vervangen door een combinatie van een 280mm HWlabs GTS radiator en een D5 pomp / res combo van EK. Ik heb er een temp. probe bij besteld zodat ik die al kan installeren in het reservoir. Ik zal die wel nog niet ogenblikkelijk kunnen uitlezen want ik weet nog niet of ik mijn huidig mobo hou, voor een nieuw Z370 mobo met temp. probe header ga, of eventueel voor een Aquaero 6 inbouw of een Commander Pro van Corsair neem...

Eerst deze fase afwerken en dan zien we wel weer. Ik weet namelijk niet wat mijn clearances gaan zijn vooraan, en wat een ideale setup is voor eenvoudige fill en drain. Daar wil ik nu wat mee experimenteren. Een HWlabs GTS is doorgaans evengoed of beter dan een EK PE, dus ik hoop dat ik het verschil van 3x 120 PE naar 2x140 GTS niet te erg ga voelen... Ik zal sowieso veel betere flow waarden hebben nu door de krachtigere pomp, en hopelijk ook al een stiller geheel...

Ik heb er ook 1 QDS bij besteld, waardoor ik de 2 GPU's "As is" kan switchen tussen de res / pomp / rad combo en de Predator, of eventueel eens opnieuw testen met de predator in de top zonder ze te hoeven ledigen.

Ik ben er nog niet uit wat ik in de top van de case ga doen om de CPU er bij in te steken en meer radiatoroppervalk te voorzien. Een XE 240 van EK zodat ik de drive bays terug kan monteren, of eerder een XE 360 van EK, of een 420 GTS van HWlabs... voor meer surface, maar minder utility...
 
Ik zou zelf voor een 360 gaan in de bovenkant van de case, als ik ook mijn CPU zou meenemen in de loop (wellicht in de toekomst).
Ik heb de temp sensor in mijn loop nu bij de INport van de 280mm RAD zitten en via Asus Fan Xpert kan je perfect de RPM inregelen op basis van de readout van de temp sensors!
 
Ik heb de predator 360 boven en een 280 voor. De 280 heb ik passief met fans pushpull. Maar met Asus fan ex kan je die fans ook aan sturen op CPU temps

't pakketje staat in't depot, klaar om uit te leveren. Met wat geluk is dat voor vandaag...

Ik overweeg wel om de 360mm van de Predator nog tijdelijk her te gebruiken (moet wel de pomp onklaar maken dan) om eens te testen hoe die extra oppervlakte de temperaturen en het geluid beïnvloedt, of ineens voor een nieuwe 240mmXE , 360mm XE, 280mm GTS of een 420mm GTS te gaan. Die laatste lijkt me het aantrekkelijkste naar stille operatie toe, maar daarmee verlies ik een exhaust fan en de optie voor een drive bay...

Ik leg nu de top van mijn case meestal voor 2/3 dicht met moduvent paneeltjes en laat opening opening voor 1 140mm top exhaust fan zonder rad voor/onder naast de 140mm rear exhaust fan en heb dan de 360mm PE van de Predator voorin als intake. Dat werkt goed als ik de rig laat minen op 60% TDP. Temperaturen op beide GPU's zijn dan 50-55 graden op een hoorbaar profiel en 60-65 op een heel stil profiel. CPU staat nog steeds op lucht...

Als ik er een 2e rad bovenaan bij steek, kan ik niets meer op de case zetten als ik alles open laat, en ik weet ook niet of het wel goed is een rad te hebben waardoor de airflow geblokkeerd is als ik er toch zo'n moduvent paneeltje op leg en de fan daaronder op 0 rpm zet (bijvoorbeeld met een fan profile voor een systeem dat op laag vermogen draait)?

Door de paraatheid van geest van Lord_Dain weet ik nu dat ik met mijn mobo de temp sensor kan uitlezen, zodat ik via Asus FanXpert een fan profiel kan maken op basis van coolant temperatuur. Dat ga ik dadelijk beginnen doen...
 
Waarom zou je de pomp onklaar maken ? Volgens mij is dat niet nodig.

Het is dat ik al een losse Rad heb gekocht anders had ik 2x predator in serie gezet :)

Ben nog aan het sparen voor een pomp en en 420 rad om mijn predator te vervangen. Vindt de predator een beetje dik aan de bovenkant.
 
Waarom zou je de pomp onklaar maken ? Volgens mij is dat niet nodig.

Het is dat ik al een losse Rad heb gekocht anders had ik 2x predator in serie gezet :)

Ben nog aan het sparen voor een pomp en en 420 rad om mijn predator te vervangen. Vindt de predator een beetje dik aan de bovenkant.

Wel, omdat ik heb gehoord dat pompen van een verschillend type best niet in serie kunnen geplaatst worden? De DDC 3.1 uit de predator is een 6W pomp, de D5 een 23W, met bovendien andere karakteristieken qua debiet en hoofd-druk.

Misschien moet ik dat eens aan EK zelf vragen...
 
Ik hoor de D5 in mijn Define R5 simpelweg niet! Heb de PWM niet aangesloten dus ga er van uit dat deze op default draait (60% power). Geluid van de pomp wordt nog overruled door lichte zoemen van oude case fans.

Ik hoor de mijne wel, maar de fans nog iets meer (zit even met een wat te kleine radiator voor het te koelen vermogen). Ik durf de pomp ook niet lager zetten dan 85% op PWM met de restricties die er nu in mijn loop zitten. Ik heb een bestelling gedaan voor een 360mm SR-2 radiator, die heel weinig restrictie heeft. Dat compenseert de hoge restrictie van de 280mm GTS hopelijk wat. Alle 3 de QDC's gaan er volgende week ook uit, en er komt een cpu block bij in (het Acetal EVO block uit de Predator).

Ik ben benieuwd hoe de akoestiek dan is! Mijn Predator steekt terug in de doos nu...
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Enola Reservoir uitbreiding/vraag voor EKWB predator. Waterkoeling 4
M Wallmount computer met EKWB hard tubes Advies Waterkoeling Setup 1
HighFlow Black Friday 2023 is hier: 24% Korting op ALLE EKWB items @ HighFlow.nl HighFlow Computer Cooling Shop 1
M EKWB Waterkoeling 3
D Advies mbt aanpassen ekwb loop Waterkoeling 10
D Welke type ekwb heb ik nodig Advies Waterkoeling Setup 2
Hightower Aio sleeve voor de ekwb 280mm elite Cases en Modding 7
cablegunmaster EKWB, Lian Li Evo Build Gallery & Build Logs 0
Hightower EKWB EK-Nucleus AIO CR240 Lux D-RGB en CR360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 22
P Levertijd EKWB HighFlow Computer Cooling Shop 2
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
D EKWB Quantum Surface Radiators HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Wasmachineman_NL EKWB EK-STC Classic 16/10 Black Gezocht 7
LoyalFoxx Mystic Fog | EKWB | houdbaarheid en gedestilleerd water Waterkoeling 2
W EKWB Uni Pump Bracket 120mm Gezocht 1
G FS: Bitspower, EKWB, Koolance en Barrow Fittingen en koppelingen Verkocht 1
G [TKA-RAD] EKWB PE240 Radiator Verkocht 1
foxbuster [TKA] EKWB Waterblock Verkocht 1
G [TKA-RAD] EKWB Coolstream PE240 Verkocht 1
P Phanteks/EKWB/Hardline loop (noob) Waterkoeling 5
T Fitting nodig voor EKWB setup Waterkoeling 3
Hightower Ekwb radiator schroeven HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy Tot 40% korting op EKWB RTX 2080 en Radeon VII GPU waterblokken! HighFlow Computer Cooling Shop 4
Hightower O ring D5 pomp ekwb HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Hightower Ekwb gpu blok amd 5700/xt HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
D [TKA] Gigabyte GTX 980 G1 + NIEUW EKWB FC Waterblock & Backplate Verkocht 3
Freddy EKWB Halloween Promo 2018: 20% korting op EK-CryoFuel koelvloeistof met EK-Velocity HighFlow Computer Cooling Shop 1
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy EKWB breidt complete kits portfolio uit met twee nieuwe RGB versies! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy 40% Korting op Fittingen met EKWB Supremacy EVO waterblokken HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy EKWB Hard Tubing kitjes :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Fryslanboy ModMyToys 4 Pin PWM splitter 4 way en EKWB backplate 1080 FWT2 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy Nieuwe EKWB D5+pump combo en RGB reservoirs HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Hightower EKWB ram waterblokje. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Hightower EKWB monoblock voor de asus strix Z270 itx HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
ChrisdeW Afhandeling - Roest vorming op de bouten van een nieuw EKWB blok. Waterkoeling 7
Freddy HighFlow Super Mega SALE! Alphacool, EKWB, Bitspower, XSPC tot 99% korting! HighFlow Computer Cooling Shop 7
D Is de extender nodig bij een EKWB D5 combo? Waterkoeling 6
Willius Ekwb 970 Strix waterblock Waterkoeling 7
WiSK EKWB HDC fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Freddy Nieuwe EKWB Supremacy EVO CPU waterblokken! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
F Lekke ekwb res x1 Problemen & Oplossingen 2
J ekwb "WF3" blocks HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
G EKWB FC780 GTX TI Nickel (Original CSQ) & backplate HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
I EKWB cooling configurator fc6870 Waterkoeling 18
XenoMorpH EKWB EK-FC R9-290X DCII - Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
H EKWB-CSQ fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
N EKWB FC7970 DCII blok: Fitting aansluiting, alleen boven? Waterkoeling 1
Hightower ekwb backplate titan se HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
l3p [VERKOCHT] Diverse EKWB - XT en XTX Radiatoren (240-360-480) Verkocht 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan