• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

EK Waterblocks GTX480 op de GTX580?

Vissa

Vissa!
Guys,

Wat denken jullie? Gaan de Fullcover EK waterblokken voor de GTX480 op de GTX580 passen? Ik zit zo eens naar de PCB's te kijken maar volgens mij zijn ze voor 99% hetzelfde?

Ik weet dat EK met blokken bezig is voor de 580, maar als de 480 ook gewoon zou passen, waarom een nieuw blok?


PCB GTX480:

GTX480-PCB.JPG



PCB GTX580:

nvidia-geforce-gtx-580.jpg
 
Ik weet dat EK met blokken bezig is voor de 580, maar als de 480 ook gewoon zou passen, waarom een nieuw blok?

Ik denk dat je vraag gelijk het antwoord is.
Waarom zou EK aan een nieuw blok bezig zijn, als de oude gewoon past?

Andere mogelijkheid is natuurlijk dat EK beetje doet alsof ze bezig zijn en het uiteindelijk gewoon wél dezelfde is, en ze er tien euro meer voor tellen.
In de hoop dat voorlopig niemand erachter komt dat ze gewoon passen (met lichte modificatie?).
 
EK telt nooit meer geld neer voor single GPU blokken. Voor zover ik weet, hebben ze altijd een vaste prijs gehad voor hun nieuwe release blokken, die vaak meerdere jaren blijft staan. Zelfs de GTX 280 blokken, die al meerdere jaren oud zijn, zijn nog steeds ±90 euro. Dus ik denk niet dat ze de blokken zouden hergebruiken voor winst ;).
 
Qua prestaties is EK vaak een beetje middelmaat, zeker bij het 480 blok presteren ze zelfs onder gemiddeld.
Voordeel is dat ze voor veel producten een full cover block maken.

Ik heb uit ervaringen van anderen gehoord dat de afwerking de laatste tijd trouwens niet meer is was het geweest was
 
Tja het klopt wat sanders hier boven zegt , ik heb er zelf evaring mee gehad ik heb 2x een EK rev2 top gehad . en de een was gewoon 100x zo goed afgewerkt als de andere daar zaten nog bramen en malen in .
Naast dat EK presteert niet het allerbeste ik denk aqua computer dat doet ? maar ik vind EK gewoon de aller mooiste looks hebben en zoals hier boven al ze maken voor alles fullcover.

Ik vind EK niet overrated want ze doen het erg goed in de market , zullen toch in de top 3 staan denk ik .
 
GTX480 blok past niet op 580.

Waar is deze informatie op gebasseerd?
Uit wat er boven staat te lezen leek het erop dat het wel zou passen.

De vraag zoals deze in de topic titel wordt gesteld is nog niet beargumenteerd beantwoord.

Ik ben aan het twijfelen of ik zal kiezen voor een 480 in SLI of een 580.
Een 480 SLI is momenteel sneller, maar een met een 580 kan ik in de toekomst er nog 1 bijprikken.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy Nvidia RTX 4090 Waterblocks HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Jason Alphacool Eisblock XPX Aurora waterblocks HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow EK Waterblocks onthult speciale EK-versie van de InWin 303 met ingebouwd distributieblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy NVIDIA RTX 2080 Waterblocks / Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
FactoryDefaults [TKA Diversen] Bitspower fittingen | waterblocks| res | en meer! Verkocht 4
Q GTX1080TI / Titan XP Waterblocks Waterkoeling 12
M Bitspower Waterblocks for Titan X HighFlow Webshop 2
J GTX960 Waterblocks HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Swiftech KOMODO GTX 980 waterblocks HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Tath Bitspower Full Cover waterblocks for ASRock X99 OC Formula\X99 Professional HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Pharlap [VERKOCHT] EK Waterblocks EK-Supreme HF, Nickel/Acetal Verkocht 3
Pharlap [VERKOCHT] EK Waterblocks EK-BAY SPIN Reservoir Verkocht 4
Pharlap [VERKOCHT] EK Waterblocks EK-Supremacy (Acetal + Nickel) Verkocht 2
N AIO waterblock gezocht voor MoBo ASUS P5QD Turbo (of waterblocks voor MosFet, SB & NB Waterkoeling 3
X-Tripiot IVm Project Gezocht! Intel waterblocks! Gevonden 1
S VGA waterblocks fullcover en universeel Waterkoeling 2
J GTX 780 Ti Waterblocks HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
tomasvanderpijl [IN-ACTIVE] EK Waterblocks EK-D5 X-TOP CSQ - Acetal Verkocht 5
Nightwish68 Aquatuning en EK Waterblocks beëindigen samenwerking. Algemene Discussies 7
NAVYVIPER [IN-ACTIVE] 2x gtx9800 ek sli waterblocks Verkocht 1
z999 [VERKOCHT] EK Waterblocks EK-Supreme HF, Full Nickel (enkel amd mounting) Verkocht 5
D Waterblocks gezocht Waterkoeling 5
bundymania [Bundymania User Review] 6 Waterblocks for HD7970 - Roundup - ENGLISH Version HighFlow Product Reviews 1
bundymania [Bundymania Review] 10x GTX 570/580 Fullcover Waterblocks - ENGLISH Version HighFlow Product Reviews 0
H HD5870 Waterblocks Waterkoeling 3
S EK Waterblocks Spin Reservoir Acetal Zwart + Leds? Waterkoeling 1
D EK Waterblocks Max IV Gene -Z HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
JeanPaul [VERKOCHT] Crossfire XFX HD6870 1GB + Waterblocks Verkocht 17
D MIPS Waterblocks HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
soppy [VERKOCHT] Asus P6T7 WS Supercomputer incl waterblocks Verkocht 5
JeanPaul [IN-ACTIVE] GTX295 Dual pcb waterblocks Gevonden 0
V evga classified (e760) + waterblocks Gesloten 2
Z [IN-ACTIVE] 2x 240mm rad en 2x gtx460 xspc waterblocks Gevonden 2
Asphiax [INACTIVE] EP45 DS3R NB en Mosfet waterblocks gezocht Gevonden 0
Asphiax [INACTIVE] Kapotte Graka met waterblocks en benodigdheden ... Gevonden 4
bundymania [Bundymania User Review] 9x GTX 480 Waterblocks tested ! HighFlow Product Reviews 5
M5rvii moederbord waterblocks ?? Waterkoeling 3
dopestuff 22 CPU Waterblocks tested HighFlow Product Reviews 8
bundymania [Review] 22 CPU Waterblocks tested - Roundup ENGLISH Version HighFlow Product Reviews 13
A Waterblocks p6x58d Waterkoeling 1
Nightrazr Waterblocks voor de Ati 5K serie? 5870 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 28
Robert MSI 790FX-GD70 mobo waterblocks HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
C welke 4870 waterblocks moet ik nemen? Waterkoeling 10
D MIPS waterblocks HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
eric Van 3D Galaxy II naar EK waterblocks Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 20
Freddy EK-Waterblocks blokken binnen HighFlow Computer Cooling Shop 1
K ek gtx480 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
K Een 240 radiator voldoende voor i7-930+GTX480? Waterkoeling 15
alain-s Black Ice® GTX480 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan