• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

EK of Swiftech Watercooling onderdelen.

Bij de meeste CPU blocks staat bij de inhoud van de box of er een backplate bij zit of niet(in de meeste gevallen zit er wel 1 bij).

Verschil in kwaliteit/performance is er niet, EK staat iets hoger aangeschreven en bied misschien iets meer kwaliteit. Maar swifttech is ook geen slecht merk, Highflow verkoopt geen slechte spullen. :)
 
Bij de meeste CPU blocks staat bij de inhoud van de box of er een backplate bij zit of niet(in de meeste gevallen zit er wel 1 bij).

Verschil in kwaliteit/performance is er niet, EK staat iets hoger aangeschreven en bied misschien iets meer kwaliteit. Maar swifttech is ook geen slecht merk, Highflow verkoopt geen slechte spullen. :)

Swiftech staat hoger als EK hoor geloog mij maar ;) zeker als het op kwaliteit aankomt ;)
 
Een tijdje geleden hadden ze problemen met hun nickel plating die corrodeerde en loskwam. Volgens hun kwam dat door de gebruikers die bepaalde combinaties van koelvloeistof en anti-corrosie en anti-algen middelen gebruikten maar zij zijn wel de enigen die dit probleem hadden terwijl bijna alle fabrikanten nickel plating gebruiken in bepaalde blokken zonder problemen maar ze blijven erbij dat het niet hun schuld is.
 
haha ja. Maar ik heb mijn lijstje zo goed als af(zet ik er onder) maar ik ben nog niet zeker of ik wel mijn 7850 ook ga watercoolen, vanwege de prijzen en ik zou dan niet weten of ik een betere pomp zou moeten hebben, of niet.

Dit is voor CPU+GPU:

Radiator: Black Ice GT Stealth 240 Black €44.95
En dan nog een 140mm radiator, of kan ik toch nog met deze (die hieronder) fans gewoon lage temps krijgen met alleen die 240mm radiator ?? (want mijn CPU nu is met BF3 100C en MW3 85C :'( en idle is die 40C. )

Fan: Scythe 120MM Slip Stream SLIM 1200RPM 2x €19.90

CPU Block: EK-Supreme HF Acetal + Nickel CPU Block €67.50

GPU FullCoverBlock: EK SOMETHING € SOMETHING (moet nog uitkomen, als het goed is deze/volgende week)

Reservoir + Pomp: XSPC X20 Compact 450 €49.98 / Reservoir: Swiftech MCRES-Micro Rev2 €25.95

Pomp: DangerDen DD-CPX-Pro 12V €56.99

maar die 2e optie is alleen als die 2e radiator niet hoeft.

Slang: niet zeker

Fitting: een compression fitting (schroeffitting) , welke weet ik niet, maar mag niet groter zijn dan 10mm

En voor mijn CPU alleen:


CPU:

Radiator: Black Ice GT Stealth 240 Black €44.95

Fan: Scythe 120MM Slip Stream SLIM 1200RPM 2x €19.90

CPU Block: EK-Supreme HF Acetal + Nickel CPU Block €67.50

Reservoir: Swiftech MCRES-Micro Rev2 €25.95

Pomp: DangerDen DD-CPX-Pro 12V €56.99

Slang: hetzelfde als bij CPU+GPU

Fitting: hetzelfde als CPU+GPU

Maar omdat EK die problemen had denk ik er ook over om een Swiftech CPU waterblock te nemen, maar daar zou ik niet weten welke ik moet nemen. En anders hetzelfde CPU Block van EK maar dan de zonder Nickel versie, scheelt ook weer €8 xD
 
Ik heb de Fractal Design Arc Midi.
Met een Asus P8Z68-V/GEN3
Intel Core i5 2500K @3.3 Ghz
Ati Radeon HD 7850

Mijn budget ligt ongeveer tegen de €260 aan, mag er lichtjes over.
En dan wil ik het liefste mijn CPU+GPU coolen maar als het i.v.m het budget echt niet anders kan alleen mijn CPU.

En dat budget is dan echt alleen voor de onderdelen, Thermal Paste remover en andere dingen komen er dan nog bij, maar dat maakt niet veel uit, dat staat toch vast dat ik dat nodig heb.

Added after 24 minutes:

En voor Fittingen had ik deze in gedachte: Winkelwagens :: Fittingen - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!
 
Laatst bewerkt:
Fractal arc midi zeg je? simpel!

neem een Magicool 360!

IMAG0403.jpg


IMAG0405.jpg


IMAG0413.jpg
 
Cool man! Bedankt :D Krijg je ook lage temperaturen bij je CPU? Wat ongeveer? En is het nogsteeds mogelijk om er een Optical Drive in te stoppen? En wat voor reservoir heb je? Want ik zou er ook zo een willen maar dan dat de onderste HDD cage nog wel staat, maar ik heb wel de 2 "kapjes" van die bovenste HDD cage verwijdert

Added after 35 minutes:

Ik zit net zelf een beetje rond te kijken, maar ik zie dat ik dus niet genoeg heb aan een budget van rond de €260
Ik ga nu voor dit budget: zo een laag mogelijke prijs maar wel onderdelen van kwaliteit.
 
Laatst bewerkt:
Cool man! Bedankt :D Krijg je ook lage temperaturen bij je CPU? Wat ongeveer? En is het nogsteeds mogelijk om er een Optical Drive in te stoppen? En wat voor reservoir heb je? Want ik zou er ook zo een willen maar dan dat de onderste HDD cage nog wel staat, maar ik heb wel de 2 "kapjes" van die bovenste HDD cage verwijdert

Added after 35 minutes:

Ik zit net zelf een beetje rond te kijken, maar ik zie dat ik dus niet genoeg heb aan een budget van rond de €260
Ik ga nu voor dit budget: zo een laag mogelijke prijs maar wel onderdelen van kwaliteit.


Je heb ook 100/150ml types van dit reservoir Ik heb een 250ml exemplaar,

Ik zal eens een mooi setupje voor je inelkaar prutsen ;) BRB ;)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D GTX260 Watercooling set met Swiftech MCW60-R Universal Advies Waterkoeling Setup 3
N [VERKOCHT] 2x Swiftech Micro Reservoir Verkocht 1
I [Gezocht] Swiftech Apogee Drive 2 Gezocht 2
M Swiftech MCP35X Pump start niet gelijk Waterkoeling 2
DBRichard [VERKOCHT] Swiftech Apogee XL2 CPU Waterblock with Iris ALED controller Verkocht 1
M Swiftech H220X2 uitbreiden naar Formula XI MB chipset Waterkoeling 60
XenoMorpH [GEZOCHT] Swiftech MCR320-QP-K Gevonden 0
V Swiftech h240x2 prestige werkt niet na installatie! HighFlow Computer Cooling Shop 5
Bas9466 Verschil tussen de Alphacool D5 en de de Swiftech D5 pompen Waterkoeling 6
R Aansluit advies EVGA GeForce GTX 980 Ti Hydro Copper op Swiftech H220X Advies Waterkoeling Setup 1
M Swiftech H220X CPU Liquid Cooling Kit Lek Waterkoeling 2
D Swiftech MCR140-X drive Waterkoeling 8
D Advies Swiftech 240X i.c.m. Enermax Fulmo Waterkoeling 9
Freddy Swiftech H140X, H220X en H240X uit voorraad leverbaar! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Michel Swiftech MCP35X maakt meer geluid Waterkoeling 8
S Swiftech KOMODO GTX 980 waterblocks HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
S Swiftech H240x Loop expansie Waterkoeling 2
Freddy Swiftech MCR140-X en H140-X HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
volcom Swiftech MCP30 G1/4-OP compatible replacement outlet for H220-X HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Thieutje Swiftech H240X Advies Waterkoeling Setup 9
T Swiftech H220X en H240X op voorraad bij HighFlow! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 20
volcom keuze tussen swiftech h220-X en custom loop Waterkoeling 9
DaGreatRV Swiftech MCP35x PWM regeling issue Waterkoeling 2
W Swiftech Apogee GTZ blackplate Waterkoeling 2
J Swiftech Apogee XL HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
T swiftech apogee drive II sterk genoeg of niet? Waterkoeling 11
P [VERKOCHT] Swiftech MCP35XWT Verkocht 3
S [IN-ACTIVE] Swiftech Komodo 7970 Koelblokken Verkocht 6
M Swiftech H320 pomp maakt herrie Waterkoeling 2
Source Swiftech HD7970 accesoires HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
A Swiftech H220 pomp is verbrand dik probleem. Waterkoeling 5
R Swiftech H220 hulp gevraagd Waterkoeling 8
D swiftech h320 loop uitbreiden Advies Waterkoeling Setup 1
R Swiftech TruFlex Tubing Black/White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
F Roest gevonden op Swiftech H320 Waterkoeling 2
S swiftech h220 pomp draait soms niet ! Waterkoeling 8
I Swiftech H320 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
VoYaGeRTM 2x Swiftech 35x houden of 1x D5? Waterkoeling 2
Zwelgje Swiftech Komodo 780 en Titan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
F Swiftech H220 Luchtbellen Waterkoeling 1
N Swiftech MCP655-PWM-DRIVE 12v HighFlow Product Suggesties en Nieuws 26
WiSK Swiftech 8 Way PWM Splitter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 21
P Swiftech H220 CPU en Videokaart Waterkoelen. Advies Waterkoeling Setup 8
P Swiftech H220 Fan Snelheid. Waterkoeling 2
I rampage 4 extreme X socket Swiftech Apogee HD Gold Waterkoeling 5
canonchiel [VERKOCHT] Asus 7970 met Swiftech Komodo+backPlate Verkocht 16
S Swiftech MCP655 pomp kapot? Waterkoeling 15
R Swiftech H220 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 27
Luculenus [IN-ACTIVE] Swiftech MCP35X2-BK (Dual) Pump - Black met reservoir. Verkocht 4
J Swiftech Maelstrom-35X 5.25 Dual Bay HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan