• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

EK-NB S-MAX Acetal Afmetingen

Robin

Member
Heeft iemand de afmetingen van het EK-NB S-MAX Acetal waterblock?
Of een of andere sheet met afmetingen erop. Wil eens kijken of dat die passend te krijgen is voor mij gigabyte X58 UD5 NB koeler.
 
Of je mailt EK even en hebt binnen twee minuten wat je zoekt

10gchsl.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het even na gemeten en hij past erop. Moet hem dan nog wel een beetje bij werken.

Weet iemand misschien hoe je het beste dat ding kan monteren. (welke bouten / schroefje/ clips)

Ik hoef alleen de onderste rechte en bovenste linker eraf te slijpen en het past.
 
Iemand misschien ook de afmetingen van de

EK-SB GA X38 - Acetal :054::pray

Heb trouwens ook al een tijdje bitpower al een mailtje gestuurd, nog niks van gehoord koolance ook nog niks van gehoord.
Alleen EK had ik een mailtje van terug dat ze het verlopig niet van plan zijn om voor dit bord een block te maken. (ook weer leuk maar niet heus) Zit je met de standaard K*T koeling kan je niet eens een passend waterblock voor vinden. Terwijl de bekendere borden allemaal een waterblock in de winkel hebben liggen. Ze moeten zich erg schamen..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het helemaal goed opgemeten.

Ben het volgende tot conclusie gekomen.

Vanaf de bovenkant NB chip tot onderkant van de kaart heb ik ongeveer 13 mm speling. (ietsie minder is natuurlijk altijd beter want dan raakt ie het blok niet.

Kwa lengte past het bovenstaande blokje. Alleen kwa breedte is het bovenstaande blokje te breed

De breedte van dat blokje van oog tot oog is 33,90mm terwijl ik bij me bord 25mm breed opmeet.

De lengte is wel goed. Dus aan de andere kant zit ik te denken om de PWM koeling van het orginele blok te slopen en dan de bovenkant van de NB af flakken en dan er een dun WC blokje erop lijmen met dat hitte ontvangde lijm wat je nooit meer los kan krijgen.
 
Waarom bevestig je het blokje niet gewoom met beugels, zoals de meeste cpu blocken erop zitten? Backplate erachter, bouten door het moederbord heen en met een kruisvoormig plaatje ofzo bovenop vastzetten met moertjes. Die lijm is volgens mij meer geschikt voor het lijmen van heatsinkjes op je graka dan het vastlijmen van een vertikaal hangend, 100 gram wegend stuk koper waar ook nog een paar slangen uit steken. Ik wordt een beetje huiverig van het idee om te lijmen.
 
Als ik over 1 maand nog geen oplossing hebt ga ik het bord maar weer verkopen en dan een MSI eclipse Plus ga wachten. Ik heb geen geld teveel, maar wil gewoon een passend no nonsens moederbord hebben.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47
J Vragen over Phanteks RGB produkten icm MSI Mortar max moederbord Cases en Modding 3
Verderf Z87 Mpower Max Random reboots en shutdowns, geen BSOD Problemen & Oplossingen 10
Hightower clear top voor de ek mosfet max iv gene-z HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
M watercooling 600eu max gpu + cpu block? Advies Waterkoeling Setup 1
F waterkoelsetup voor mijn 4670k (~350 max) Advies Waterkoeling Setup 15
R The Max Tunderstrom Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
k.3nny [GEVONDEN] SPOEDJE GEZOCHT MUIS, MAX 40 euro! Gevonden 6
M Maxzor - Max - Stormstryker build Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
l3p [VERKOCHT] Asus ROG Maximus IV GENE-Z incl. EK-MOSFET Max IV Gene prototype blok Verkocht 8
D EK Waterblocks Max IV Gene -Z HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
B Max. Temp Q6700 Overclocking 4
sir serial WC set max. 200! Advies Waterkoeling Setup 16
aadje93 max voltage/temps (als ik de goede lees :P) van phenom x6 1090t. Overclocking 11
H mobo/cpu/ram 500 euro max? Hardware & Software 9
Dustyrick Aanschaf videokaart van max €180, welke? Hardware & Software 9
Betrayedcover [GPU] max temp? Hardware & Software 9
I PC Samenstellen..., max 600 euro Hardware & Software 14
aadje93 Nieuw waterkoeling set(je) max €400 Waterkoeling 2
D Highflow service echt de max!!! HighFlow Testimonials / Shopreviews 6
Jamoru [max 250,-] Graag hulp met WC voor i7 Advies Waterkoeling Setup 27
MonsterEnergy CoolerMaster aquagate max HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Advies Waterkoeling CoreI7 920+ GTX285 Budget max €500 Advies Waterkoeling Setup 21
P E6750 350 is de max FSB? Overclocking 2
D EK Water Blocks EK-Quantum Kinetic TBE 160 DDC PWM D-RGB - Acetal Te Koop 1
Jason EK-Quantum Vector XC3 RTX 3080/3090 Active Backplate Acetal & D-RGB Plexi HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Vector RE RTX 3080/3090 Active Backplate Acetal & D-RGB Plexi HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Vector FE RTX 3070 - Nickel + Acetal HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Momentum ROG Maximus XII Hero - D-RGB - Plexi & Acetal HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Mannozels [GEVONDEN] EK-DDC X-Top V2 G1/4 - Acetal Gevonden 0
anub1s18 vraagje over de duurzaamheid van acryl onderdelen t.o.v. pom/acetal Waterkoeling 3
R Alphacool Eisblock GPX-A acetal AMD RX Vega M03 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
XenoMorpH EK-FC1080 GTX Ti Strix - Acetal+Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
P [VERKOCHT]Ek-Supremacy Clean CSQ (Copper Acetal) Verkocht 1
C [TKA] EK-RAM Dominator x4 Acetal + Nickel Verkocht 0
C [TKA] EK-Supreme HF Acetal + Nickel Verkocht 3
P (Suggestie) EK-FC Titan X - Acetal HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Pharlap [VERKOCHT] EK Waterblocks EK-Supreme HF, Nickel/Acetal Verkocht 3
mukkel [VERKOCHT] EK GTX670 Copper Acetal Verkocht 2
Pharlap [VERKOCHT] EK Waterblocks EK-Supremacy (Acetal + Nickel) Verkocht 2
lemonade [IN-ACTIVE] GPU Waterblock EK-FC7970 Nickel EN Acetal CSQ Verkocht 2
S EK-FC Link blokje EK 7970 Nickel-Acetal Waterkoeling 9
P [VERKOCHT] EK-Supremacy Clean CSQ - Acetal+Nickel Verkocht 2
k.3nny [IN-ACTIVE] EK Acetal/nickel maximus 4 gene-z Verkocht 1
k.3nny [VERKOCHT] EK Acetal/nickel memory block Verkocht 5
XenoMorpH [IN-ACTIVE] EK Water Blocks EK-FC7970 DCII - Acetal+EN (Nickel) Verkocht 5
JeanPaul [VERKOCHT] EK-Supreme LTX CSQ - Copper Acetal & Thermochill 240 Radiator G1/4 TA120.2 Verkocht 9
T EK-FC 290X copper acetal levertijd HighFlow Webshop 1
T EK-FC780 GTX Classy - Acetal+Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan