• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Ek-fc9800 gtx

Met 'voor de voeding' bedoel ik dus in het toppanel.

IMG_0689.JPG

zoiets, maar jouw kast is iets ruimer dan de mijne :p.

Ok, zoiets had ik ook in gedachten. Gaat denk ik er moeilijk want er hangen flinke kabelbomen uit mijn voeding. Ik was al aan het kijken voor een nieuwe kast, en de Coolermaster Cosmos S lijkt me daar erg mooi voor, of de HAF (daar kan je alleen niet af fabriek een 360 rad inzetten volgens mij. Maar als ik dan een nieuwe rad, 2 koelblokken voor mijn kaarten en een kast ben ik zo weer 300-400 euro kwijt. Ik ga iig proberen om de koelblokken 2dehands te krijgen, en evt de rad ook.

Maar goedkoper lijkt me om alvast 1 9800GTX te koelen, en dan de temps nog eens te bekijken om te kijken of ik er nog een 2de aan kan hangen? nieuwe kast kan altijd nog :p bovendien lig ik de komende tijd nog wel ff met mijn knie gespalkt dus er komt even geen geld binnen.

Je zal het wel kunnen koelen maar de temperaturen zullen niet geweldig zijn ;).

edit: Ik heb trouwens de atx kabel en p8/p4 stekker door een gat gevoerd wat direct na de voeding in het moederbordtray zit gezaagd, dat bespaard heel wat ruimte.

Ok, zoiets had ik ook in gedachten. Gaat denk ik er moeilijk want er hangen flinke kabelbomen uit mijn voeding. Ik was al aan het kijken voor een nieuwe kast, en de Coolermaster Cosmos S lijkt me daar erg mooi voor, of de HAF (daar kan je alleen niet af fabriek een 360 rad inzetten volgens mij. Maar als ik dan een nieuwe rad, 2 koelblokken voor mijn kaarten en een kast ben ik zo weer 300-400 euro kwijt. Ik ga iig proberen om de koelblokken 2dehands te krijgen, en evt de rad ook.

Maar goedkoper lijkt me om alvast 1 9800GTX te koelen, en dan de temps nog eens te bekijken om te kijken of ik er nog een 2de aan kan hangen? nieuwe kast kan altijd nog :p bovendien lig ik de komende tijd nog wel ff met mijn knie gespalkt dus er komt even geen geld binnen.

Ik heb dit blok nog liggen.
23456.jpg

heeft er maar heel even opgezeten, nog geen uur. Je krijgt er 2 fittingen bij, van G1/4 naar 3/8" voor slang.
voor 50,- ex verzenden mag je hem hebben (valt nog te onderhandelen)

"Kombinierter GPU/RAM/Spannungsregler-Kühler für Grafikkarten vom Typ nvidia GeForce 9800 GTX 512 MB (G92 GPU) nach Referenzdesign." bron: link

Laatst bewerkt:
ja had ik gezien. Ik wil ook een Cosmos S of een HAF kopen. Denk dat het een Cosmos S word, die is iets robuuster, en iets meer mijn smaak. Maar dat moet nog even wachten want ik heb mijn knie gespalkt dus er komt even geen geld binnen.

Ok ik heb nog eens zitten nadenken. Ik wil best een Cosmos S kopen, maar dat vind ik aan de andere kant wel zonde want ik heb deze kast echt nog niet lang. Bovendien hoorde ik vandaag dat ik nog 5 weken gespalkt zit, dus er komt voorlopig geen geld binnen. Dus ik wilde het dan anders aanpakken. Ik wil om te beginnen een setje van deze dingen nemen.
Bitspower RAD Support I BR-RADS1-BK
Die hang ik dan tussen mijn radiator en mijn behuizing, en de fans blijven zitten zoals ze nu zitten, dus die zitten aan de buitenkant van de radiator, en die zuigen de lucht erdoorheen. Dus dan heb ik bijna verse lucht door mijn radiator ipv de warme lucht uit mijn kast. Dat kan al wat schelen. En aangezien er dan een kleine ruimte ontstaat tussen mijn kast en de radiator, kan ik misschien zelfs een triple rad ophangen. Die hangt dan voor mijn voeding, maar hij zit er niet tegenaan dus de airflow blijft goed lijkt me.
Dan zou ik dus een triple rad willen. Maar welke? Ik heb nu een GT Stealth 240. Deze koelt best aardig, hij is lekker dun, en hij is zeker zacht geprijst. Als ik dan naar de GT Stealth 360 kijk gaat precies datzelfde op. Maar als ik dan kijk naar zijn grotere broer, de GT Xtreme 360, die is 2 keer zo duur. Maar koelt die dan ook 2 keer beter? En kan ik dan niet voor het geld van een GT Xtreme beter een Thermochill kopen? Ik wil zeker nog ruimte in temperatuur houden om in de toekomst eventueel verder uit te breiden, dus hij moet goed koelen. Maar nu is er ook verschil in de lameldichtheid, waar de fans ook naar moeten zijn. Dus dichte lamellen is meer lawaai en open minder.

Maar hij moet wel goed koelen, en geen vermogen kosten. Ik vind een budget van 100 euro meer dan voldoende. Wie weet de gouden middenweg?

Ok, bedankt. En nog een vraagje. Er word in de handleiding van EK aangeraden om ceramic koelpasta te gebruiken. Maar ik heb nog Arctic Silver 5 liggen. Kan ik dit ook gebruiken? Is ook niet geleidend. En heb ik aan 2,5 - 3,5 gram genoeg om 2 GPU's + RAM blokjes te smeren?

Ok, ik heb nu een Thermochill 120.3 besteld, samen met fittingen, verloopstukjes van G3/8" naar G1/4", een EK FC-9800 Acetal (ik heb al een 2dehands plexi in bezit) en nog wat andere dingen. Op de Thermochill zitten 3 Scythe Kama 120 PWM fans (1200rpm). Ik zal met dit zooitje toch wel 2x 9800GTX en een Q6600 koel kunnen houden?

Ok, ik heb alles er in/aan gezet. Thermochill met 2 RAD supports van bitpower, werkt allemaal perfect. Maar wie zei ook alweer dat een EK-FC9800 GTX ook wel op een 9800GTX+ zou passen? Niet dus. :mad: De mosfets zitten heel anders geplaatst dus dat blokje past al niet, en er zit nog een extra connector in de weg dus het hoofdblok past ook niet, en er zitten nog wel meer dingen niet goed. Dus nu zit ik met een EK FC-9800 GTX Acetal over. Ik weet niet of er mensen zijn die hun 9800GTX willen ruilen tegen een EVGA 9800GTX+ Superclocked van amper een maand oud? dan kan ik hem alsnog gebruiken.
Ik post morgen wel wat foto's van hoe het er nu uit ziet, en wat er precies in de weg zit op die videokaart.

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Wasmachineman_NL Hardware Labs GTX radiators in ongewone maten (80/160 en 92/184mm) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
F Ik zoek een waterblok voor de Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 11G Waterkoeling 0
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
R [Waterkoeling], €300 euro, i5-8600K, nVidia GTX-1080ti Waterforce Advies Waterkoeling Setup 4
D [TKA] Gigabyte GTX 980 G1 + NIEUW EKWB FC Waterblock & Backplate Verkocht 3
S Delidded i7 7820X 4.8GHz OC, GTX 1080Ti, Advies nodig voor custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 4
S Gigabyte GTX 1080ti extreme van lucht naar waterkoeling Waterkoeling 3
R EK-FC GeForce GTX FE 980 ti Waterkoeling 1
U Lelijke GTX 1080 waterblok advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 3
R Advies nodig: Waterkoelen GTX 1080 inno3D iChill X4 Waterkoeling 2
0 [Waterkoeling] Luchtdichte-anti-kattenharen-case, 1000 euro, i7 8700K, GTX 1080Ti Advies Waterkoeling Setup 9
L [Waterkoeling] 500,- EU i7 8700K, MSI GTX 1080Ti Advies Waterkoeling Setup 6
N Advies waterkoeling 3 á 400 euro i7-970 en asus nvidia gtx 970 Advies Waterkoeling Setup 10
XenoMorpH EK-FC1080 GTX Ti Strix - Acetal+Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
R Custom water loop in een Jonsbo UMX 4 (I7-6700k en gtx 1070/ 1080) Advies Waterkoeling Setup 4
DBRichard [VERKOCHT] MSI GTX 980 Ti GAMING 6G (compleet met garantie) Verkocht 3
F GTX 1080 hydro copper Waterkoeling 1
P GTX 1080 waterkoeling tips? Waterkoeling 4
l3p [VERKOCHT-GPUS] 2x GeForce GTX 1080 Founders Edition 8GB + Nvidia 2 Slot 40mm SLI HB Verkocht 5
C [TKA GPU] 2x asus GTX 670 Direct CUII 2GB + koelblokken Verkocht 1
Bas9466 MSI GTX 980 2 X 8 PIN verloop stukje van 6 naar 8 pin of gewoon nog 1 8 pin kabel kan Problemen & Oplossingen 0
R Aansluit advies EVGA GeForce GTX 980 Ti Hydro Copper op Swiftech H220X Advies Waterkoeling Setup 1
TinusB XSPC Razor GTX 780 Backplate HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
B msi gtx 770 twin frozr 2gb oc. heatsink koelen. mos/vram welke nodig? Overige Koeling 7
FactoryDefaults [TKA-GPU]2X KFA2 GTX 980 HOF + waterblokken Verkocht 3
W [VERKOCHT]3x PALIT GTX 780 Verkocht 3
S Waterkoeling 300 euro GTX 970 I5 2320 Advies Waterkoeling Setup 3
P gtx 980 SLI watercooling Waterkoeling 3
Tath Thermaltake VGA Water Block for ASUS STRIX-GTX 980 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
M Backplate voor MSI GTX 970 Gaming HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Freddy GTX 980 Ti waterblock = Titan X waterblock HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
MisterIce Ek-fc780 gtx wfc HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Bjorn@demichiel.nl [VERKOCHT] Asus GeForce GTX 690 Verkocht 4
Bjorn@demichiel.nl Waarde GTX 690 Gesloten 9
Ubbidude [Waarde bepaaling] MSI GTX 980 Gesloten 7
Ahtlon EK-FC780 GTX Ti heeft een bruin kleurige plek op de gpu kanaaltjes Waterkoeling 3
P [Waterkoeling] €1000 euro, I5 3470 2x EVGA GTX 970 SC ACX 2.0..buiten de kast om Advies Waterkoeling Setup 1
M Aquacomputer Kryographics GTX 980 Acrylic Glass edition, Nickel plated version HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
AQuAKiNG waterblock voor gtx 970 hof HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Tath Bitspower MSI GTX 970 Gaming Design VGA Card. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Tath Bitspower EVGA GTX 970 Supercloked VGa Card HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
0 [Waterkoeling] €500.-, I5-3570K, 2x GTX 660 Advies Waterkoeling Setup 4
S Swiftech KOMODO GTX 980 waterblocks HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Tath Bitspower waterblok voor de EVGA GeForce GTX 970 SuperClocked ACX Design VGA Card HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Tath Bitspower waterblock Acrylic voor EVGA GeForce GTX 970 SuperClocked Design VGA Card HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
l3p [Giveaway!] Corsair Neutrylic GTX 120GB Algemene Discussies 6
stigma [VERKOCHT] EK-FC780 GTX Classy + Backplate Verkocht 1
Slader EK-FC980 GTX Strix - Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Tath Bitspower Blokken voor de GTX 980 "Nice color led in it" HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
C 2x Gainward GeForce GTX 570 waardbepaling ?? Gesloten 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan