• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

EK balance by CJ

Scrapbuild: EK balance by CreativeJeff (CJ)

waarom EK balance.
het balance gedeelte kwam door de 2 reservoirs in de Liquidrzr die ik eerder heb gemaakt. ik vond het idee van 2 gelinkte reservoirs een heel vet idee. en ga het verder uitwerken. hopelijk op een manier dat het koelvloeistof volume tussen de 2 verschillende reservoirs te laten schommelen. (golfslag)
het stukje EK. ik ga zoveel mogelijk EK onderdelen gebruiken. dus geen BP fittings en reservoirs.

JA ook dit word weer een watergekoeld systeempje. deze zal niet zo 1 2 3 af zijn. want moet alle onderdelen aanschaffen en dat ga ik in etappes doen.

het ontwerp: (niet de aangegeven componenten) maar om een indicatie te geven.
het kleuren schema: zwart & oranje
de hardware: ben ik nog niet over uit.
balance tower.jpg

ook de torens van de radiators ben ik het nog niet helemaal over eens, misschien 1 dikke 480 radiator plat aan de achterkant van de onderste bak. en dan de beide zijkanten kleine 240 radiators. maar de reservoirs blijven zo staan iedergeval!

vandaag maar eens een dremel 4000 set en een aantal L profielen aangeschaft. en gelijk een beginnetje gemaakt.
helaas nog geen reactie terug gekregen van parvum over die mooie cubes met schroefdraad die hun gebruiken.
dus zelf maar shroeven.
IMG_6719.jpg
IMG_6722.jpg
 
kapotte voeding geregeld bij lokale pc boer, alleen voor de maat natuurlijk!
IMG_6733.jpg

beetje passen en meten.
IMG_6739.jpg

45 graden beugels gemaakt om mobo op te plaatsen.
IMG_6740.jpg

totaal plaatje :)
IMG_6741.jpg



voeding gratis gekregen!
Logo_left.jpg
 
Laatst bewerkt:
Update 1

vandaag weer even een klusdag ingelast.
vanochtend snel naar de Praxis geweest om een alu plaat & nog wat extra hoek profielen te kopen.

alle zijkanten zijn klaar, alleen schroefjes te kort :cry: dus morgen weer wat bij kopen. en misschien naar het werk nog even bij klussen.

017.jpg
016.JPG



waarschijnlijk ga ik de zijkanten van de onderste bak helemaal bekleden met hoek profieltjes zodat het een grote heatsink lijkt !
 
koude dagen, harde wind. helpt niet echt mee met bouwen in een schuurtje zonder verwarming.
ik sta te popelen om door te gaan. alleen naar halfuurtje bijna geen gevoel meer in de vingers. project loopt op een laag pitje. (beter weer is meer updates).
 
vandaag toch maar even aan het zagen gegaan. naar een uur zagen van hoekprofieltjes wou mijn arm nietmeer. morgen maar weer even een stuk zagen.

ik heb wel foto's gemaakt maar is niet duidelijk te zien wat ik aan het doen ben. dus als al het zagen klaar is maak ik er wel een grote update van! van meerdere weken werk :)
 
leuk project om te volgen. lekker uit scratch bouwen!

1 vraag, ik zag je MB schuin, ook op de digitale tekening kun je zien dat de gpu koelers misschien de onderplaat raken? heb je hier rekening mee gehouden? of komen er waterblocks op? dan heb je er natuurlijk geen last van
 
thanx hengel voor de oplettendheid. uiteindelijk moeten er wel waterblocks op komen. maar die digitale tekening was meer een om te laten zien wat het ongeveer moest gaan worden. ik heb zeker rekening gehouden met de schuine plaat, dat die langer is als het moederbord. dus de bodemplaat raken gaan de kaarten zeker niet doen.
 
Terug
Bovenaan