• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

EK 4870X2 Waterblock

damunk

Junior Member
Heb dus gister mijn 4870X2 waterblock van EK binnen. Nu was ik ff in de handleiding aan het kijken en daar vertellen ze dat je washers op de 2 kleinere schroefjes moet doen. Nu zitten er 6 washers bij de schroeven, is het nu de bedoeling dat ik op elke schroef 3 washers moet gebruiken? Heb al ff online gekeken en het blijkt belangrijk te zijn aangezien de kans er dik in zit dat je je bordje gaat buigen als je het niet goed doet. Dus iemand enige ervaring hiermee?

Nog een korte 2de vraag, heb ook zon Revoltec Blue UV balkje en daar zit zon switch op. Kan ik gewoon die 2 kabels naar die switch aan elkaar solderen zodat de UV balk altijd aangaat als ik mijn PC inschakel?

Zal binnenkort ook ff een logje posten met wat pics als ik helemaal klaar ben. Het begint al ergens op te lijken, maar nowhere done yet :p

Alvast bedankt
 
Je moet per schroefje 1 washer.
Het liefst bij alle schroefjes, zodat directe contact van schroefje met videokaart wordt vermeden (om kortsluiting te voorkomen).

Je kan inderdaad de switch van de UV lamp niet gebruiken.
Solderen hoeft niet eens, gewoon dat de aansluitingen over elkaar schuiven en dan dat rubberen kapje eroverheen trekken zodat het strak zit.

Foto's en log altijd interessant ;)
 
Op je eerste vraag heb ik ook een antwoord nodig, zit namelijk met hetzelfde probleem, ik vond het zeker niet duidelijk in de manual maar heb nog niet de tijd gehad om het verder uit te zoeken :)

Op je 2de vraag is het antwoord ja, je kan die switch gewoon weglaten als je de kabels die er normaal op moeten komen aan elkaar soldeert of gewoon vastzet met een klemmetje, dan blijven ze branden.
 
Je moet per schroefje 1 washer.
Het liefst bij alle schroefjes, zodat directe contact van schroefje met videokaart wordt vermeden (om kortsluiting te voorkomen).

Je kan inderdaad de switch van de UV lamp niet gebruiken.
Solderen hoeft niet eens, gewoon dat de aansluitingen over elkaar schuiven en dan dat rubberen kapje eroverheen trekken zodat het strak zit.

Foto's en log altijd interessant ;)

Ben het ding dus nu uit elkaar aant halen en het blok erop aant zetten. Er zitten dus maar 6 washers bij en alleen al de kleine schroefjes bij elkaar zijn al 9.. Heb dus niet genoeg washers voor alle schroefjes... Lijkt me vreemd dat ze het pakket incompleet leveren dus waar precies moeten die 6 washers heen xD

Owh en moet je ook paste op de memory chipjes van de onderkant smeren waar die 2 zwartje L-shaped brackets overheen komen?

Wat is dat ding trouwens een lichtgewicht zonder koeler :p

EDIT:
Heb hem nu in elkaar zitten en heb er even een foto van gemaakt dat is misschien makkelijker uit te leggen. Zoals je ziet heb ik alle kleinere schroefjes nu voorzien van een washer behalve een ( op de foto zit hier ook nog geen schroef in ). Een van de washers word een beetje geblokkeert door zon zwarte bracket een zon voltage ding (geen id). Die schroef gaat er zo dus ook niet lekker in dus misschien is het de bedoeling daar geen op te doen en dan waar ik op het moment nog geen schroef heb die washer te plaatsen?

Heb trouwens ook nog 2 korte en 1 lange schroef over... En schroeven overhouden maakt mij altijd nerveus :p

DSC00330.jpg
 
Laatst bewerkt:
het is zoizo altijd handig naar de site van de maker van een product te gaan er is altijd een hele hoop info te vinden ;)
http://ekwaterblocks.com/shop/product_info.php?cPath=21_31_42&products_id=302
en dan heb je als je bijna onderaan bent ook nog hetgene wat van jou denk ik op toepassing is (maar eigenlijk iedereen die hem gaan monteren)

Click here for installation manuals.

veel plezier en succes verder met het mounten en pas altijd op voor het buigen van je bord (kan niet vaak genoeg gezegt worden :D )
 
Die manual had ik al voordat hij binnen was dus daar kom ik nie verder mee.. Als je effe leest zul je zien dat het niet echt duidelijk staat aangegeven zoals NightHawk al zegt. Enige wat in de manual staat is dat ik de 2 uiterste schroeven niet strak moet aandraaien en dat ik voor de kortere schroeven washers moet gebruiken. Nu heb ik dus 6 washers en 7 korte schroeven... Toch bedankt ;)

Iemand anders die zeker weet hoe het zit? xD

Hier nog eens de pic, was hem vergeten te posten:

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, ik heb ff mijn box open gedaan en de washers geteld, ik heb er zelfs 8 meegeleverd gekregen, jij hebt er dus zeker tekort. Terwijl ik dit schrijf doe ik ff de andere doos open, kheb 2 van die blokken... Dat zijn er ook 8, dus ik heb er overal eentje extra gekregen.

EDIT: het is te zeggen extra... ik zie net dat het inderdaad 9 korte schroeven, dus volgens de logica heb ik er ook overal nog 1 tekort, ik weet niet of het overal nodig is. Het wordt tijd dat ik eens wat research doe :)
 
Laatst bewerkt:
Als het goed is hou je 2 van die kleine schroefjes over... Ik teminste wel ook al staat er weer nix over in de handleiding.. In princiepe zou je dus gewoon nog een washer over moeten houden voor elke kaart, toevallig die van mij gejat? ;)

Heb ff gezocht in mun supplies en heb nog een ander washertje kunnen vinden.. Iets kleiner zodat ie ook om die ene schroef past die problemen had met de wat grotere washer. Het zou dus nu allemaal moeten kloppen, of moeten er ook washers onder die zwarte brackets?

Vind het wel jammer dat we maar wat moeten speculeren en dat die manual van EK echt bagger is. We hebben het hier wel om een 400 - 500 euro kaartje die ik niet graag verneuk :p
 
Ik had hetzelfde idee toen ik de eerste keer die doos open maakte. Heb dus ook meteen nog een velletje thermaltape besteld. Heb het net uitgesneden en had aan 1 velletje genoeg, maar ook maar NET. Een velletje extra voor de zekerheid kan zeker geen kwaad.. Hoop ook dat het een beetje klopt wat ik zo uitgeknipt hebt.. Soms waren ze net 1mm kleiner of groter, beetje moeilijk snijden tbh :p
 
Oeps, ik probeer in deze post het plaatje tussen
tags te zetten, zodat het plaatje direct op het forum te zien is.
Maar die is nu ineens verdwenen :S
Zou je die opnieuw willen invoegen :)

Zo moet ie dan:
Code:
 [IMG]htp://www.plaatje.com/plaatje.jpg[/IMG]


Als je niet zeker weet hoe je het moet monteren, kan je het beste een email sturen naar info@ekwaterblocks.com.
Eddy van EK geeft meestal snel antwoord.
(in het Engels)
 
Nublet moderators ook ;)

Heb pic ge-edit, hij staat een paar posts omhoog, zit nu te leak testen en hoop morgen van deze laptop af te zijn.. Eerst ff wachten op repsonse van EK, kzal het hier trouwens ook ff posten voor de volgende die het niet zeker weet :p
 
Heb hem nu up and running and de enige tip die ik je eigelijk kan geven is dat je goed heel zeker moet zijn dat je pomp loopt als je hem aanzet. Had hier mijn kabels gebraid, en de plug zat er wel in ma 1 kabeltje zat niet goed genoeg aangeduwd.

Ik bootte dus mijn PC en kwam erachter dat de GPU nog altijd 60 - 70c and rising was. Ik PC meteen uit en blok er nog es afgehaald om die pads te checken en alles zag er goed uit. Toen zag ik opeens dat mijn reservoir verdacht stil was en heb ik dus ff naar mun pomp gekeken. Nu ik alles gefixt hebt werkt het perfect:

Oude situatie met fan @ default (27%) was 80c idle
Nieuwe situatie met EK4870x2 Acetal heb ik hem op 28c idle ^^

Het is dus ZEKER een aanrader :033:
Moet alleen nog ff mun PSU inbouwen en wat kabels fixen en dan kan ik nog wat pics maken.

Hier ff quickpic van mun leaktesting.. Fittingen van EK blokje goed aandraaien btw, ze willen nog wel eens losgaan als je met je tubes ligt te klooien :p

MunkeyBals
 
Heb hem nu up and running and de enige tip die ik je eigelijk kan geven is dat je goed heel zeker moet zijn dat je pomp loopt als je hem aanzet. Had hier mijn kabels gebraid, en de plug zat er wel in ma 1 kabeltje zat niet goed genoeg aangeduwd.

Ik bootte dus mijn PC en kwam erachter dat de GPU nog altijd 60 - 70c and rising was. Ik PC meteen uit en blok er nog es afgehaald om die pads te checken en alles zag er goed uit. Toen zag ik opeens dat mijn reservoir verdacht stil was en heb ik dus ff naar mun pomp gekeken. Nu ik alles gefixt hebt werkt het perfect:

Oude situatie met fan @ default (27%) was 80c idle
Nieuwe situatie met EK4870x2 Acetal heb ik hem op 28c idle ^^

Het is dus ZEKER een aanrader :033:
Moet alleen nog ff mun PSU inbouwen en wat kabels fixen en dan kan ik nog wat pics maken.

Hier ff quickpic van mun leaktesting.. Fittingen van EK blokje goed aandraaien btw, ze willen nog wel eens losgaan als je met je tubes ligt te klooien :p
DSC00349.jpg


EDIT:
Net ff crysis gedraait, maxtemp na 10 min 36c.. Awesome ^^
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
B Past EK ATI 4870x2 GPU waterblock op elke 4870x2 ? Waterkoeling 1
alain-s [VERKOCHT] Bitspower VG-A 4870X2 Verkocht 3
M Cooling voor mijn XFX 4870x2 Overige Koeling 9
Joren [IN-ACTIVE] 4870x2 Gevonden 0
wijthoef [VERKOCHT] Ati Radeon 4870x2 + WC blok Verkocht 14
E [INACTIVE] EK-FC 4870X2 CF - Plexiglas Gevonden 1
wijthoef Arctic Cooling Accelero Xtreme 4870X2 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
wijthoef Overstappen van WC naar Air, i7+4870x2 Overige Koeling 14
TeQ99 Wc setup advies am2+ en 4870x2 Advies Waterkoeling Setup 5
S Waterkoeling advies Silverstone Raven + 4870X2 Advies Waterkoeling Setup 1
jerome2710 4870x2's waterkoelen Advies Waterkoeling Setup 13
S Watercooling 4870x2 Waterkoeling 2
V 4870X2 werkt niet naar behoren Hardware & Software 27
X [Waterkoeling setup] rond de €900, i7 920, evga classified volledig, 4870x2. Advies Waterkoeling Setup 11
R msi 4870x2 watergekoeld mem te heet ? Waterkoeling 18
E Vraag 4870X2 en E8400 Waterkoeling 5
Caveman 4870x2 ek wc blok montage ok? Waterkoeling 12
Caveman [Waterkoeling] €800 euro, E8600, 4870x2 Waterkoeling 40
S 4870x2 in cross 1 fan niet in te stellen Hardware & Software 14
D swiftech 4870x2 caldera heatsink leverbaar? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
nootje Zalman LQ1000 voor 4870X2 CF + i7 940 Waterkoeling 12
Johnny Watergekoelde 4870x2 Hardware & Software 14
Johnny 4870x2 Dead On Arrival Hardware & Software 74
Johnny 4870x2 + voeding Hardware & Software 17
D DD FC 4870x2 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Johnny 4870x2 Hardware & Software 20
D Mcw60-r 4870x2 Waterkoeling 26
N Advies waterkoeling 2x 4870X2 CFx Advies Waterkoeling Setup 45
M Waterblock for Asus ROG strix RTX 3090 TI OC edition LC Waterkoeling 2
Bl4ckj4ck666 bykski waterblock rtx 3090fe Gallery & Build Logs 4
D aansluitingen op waterblock met ABP Waterkoeling 2
R Alphacool 4080 Trinity waterblock HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
D Waterblock voor am4 amd socket Waterkoeling 5
D omboren waterblock gpu Waterkoeling 4
Bl4ckj4ck666 Bitspower waterblock nvidia rtx3090fe Waterkoeling 4
Jason Barrow Supreme Infinity Mirror CPU Waterblock HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC RayStorm EDGE ARGB CPU Waterblock INTEL & AMD - Silver or Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R RTX 3060ti waterblock HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Barrowch M Series Reactor CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, Ryzen AM4/ AM3/ Intel 115x / 1200 / 2011 / 2066 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Barrow Supreme Infinity Mirror CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, AM3/ AM4 and Intel 115x / 1200 - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
Jason Barrow Nvidia RTX 3080/3090 LRC 2.0 RGB Graphics Card Waterblock HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R INNO3D RTX 3090 Gaming X3 waterblock Waterkoeling 1
J GPU niet gedetecteerd na installatie waterblock Problemen & Oplossingen 3
O Probleem installeren EK cpu waterblock Waterkoeling 3
Bl4ckj4ck666 Barrow Antec p120 crystal waterblock Waterkoeling 51
Jason BarrowCH OLED CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, Integrated 17W PWM Pump HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D waterblock rtx 2070 Waterkoeling 1
J Gpu waterblock niet helemaal vol Waterkoeling 4
foxbuster [TKA] EKWB Waterblock Verkocht 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan