• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Eigen web/ftp server opzetten, voordelig of toch huren?

Pindakaas

Junior Member
is het eigenlijk moeilijk om een eigen ftp server op te zetten die je gewoon via internet kan bereiken (om vergeten verslagen enzo uit te printen of om films op school te kijken?^^)

is er een goeie tutorial voor?
 
en daarbij is het

- brandgevaarlijk om je pc aan te laten
- duurder aan energie dan 20 euro per jaar
- langzamer
- grotere kans op crashes (internet uitval bijv) datacenters hebben meerdere lijnen leggen


Brandgevaarlijk!!! ? Jonge mijn pentium M draait hier al 2 weken 24/7 aan, Ik download alleen maar door, En energie? Hij is zo zuinig als ik weet niet wat. Onboard GPU, 2,5" HDD en genoeg koeling. Internet valt nooit weg bij mij omdat ik de enige ben die der op zit. En langzamer ? Hij hoeft alleen online te blijven man :p Dingen die ik download vanaf mijn eigen FTP zullen hoogst waarschijnlijk gewoon drivers zijn en documenten :p
 
Maar kan jij op je server heel snel iets testen, Kan jij op je server meer dan 400Gb opslaan ? Neej he :)

En geloof mij ik heb servers gehad met 16 cores. 24Gb ram en 24TB geheugen. dat zijn pas servers. dat waren 2x Xeon met i7 proc.

Voor wie me niet gelooft ik had nog op OTH d8 ik een plaatje van.
 
- mja en boeie? brandgevaar is er altijd en zo verhoog je het of het bij jou al 2 weken draait of niet....
- zuinig?
eneco-energie: 23c per kWh laten we uit gaan van zo'n 150watt wat relatief erg weinig is...
24x150=3600=3.6x23= 0.828c
0.828x365= 302euro!!!!!

en voor 100w:
24x100=2400=2.4x23=0.552
0.552x365= 201.48
- als je op school zit en je moet een doc snel opslaan is snelheid belangrijk...
- en ja? uitval ligt bij mij aan me provider hoor

een goede 82+ voeding, simpele laag geklokte athlon dual core een zuinige harde schijf verbruiken bij elkaar heus geen 100W, laat staan in idle

je kwh prijs is ook aan de erg hoge kant

en in mijn geval is het thuis draaien een stuk sneller ook: hier zit ik op een ongedeelde 100mbit lijn, bij een data center zitten er nog 20 andere laagverbruikers bij, waardoor je in piek perioden trage transfers gaat krijgen

en als laatste maar in mijn geval wel het belangrijkste: root access en fysieke toegang tot je box is heel erg handig.
 
en in mijn geval is het thuis draaien een stuk sneller ook: hier zit ik op een ongedeelde 100mbit lijn, bij een data center zitten er nog 20 andere laagverbruikers bij, waardoor je in piek perioden trage transfers gaat krijgen

nou thuislijntje met 100mbit is niet erg rieel maar uitzonderlijk
99% zal gewoon een upload heben van ergens rond de 1mbit
maar idd thuisdraaien van ftp heeft flink wat voordelen
je kan je bestanden in secondes op de server zetten
hoeveel heid is onbeperkt en acces is zoveel je wil
en controlle eenvoudig
nadeel ten opzichte van een een betaalserver is dan wel dat t
uploaden langer duurt naar de ingelogde users

ftp is in principe niet zo moeilijk te maken maar t lastige is de rechten
tot de mappen en accounts das een groot struikelblok wel
goede ftp kan je maken met microsoft IIS in server 2003 of 2008
dan heb je bovendien nog webserver erbij
en veel beveiligings opties sftp ssh ssl ...
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
Zwelgje M'n eigen stekkie (MAN CAVE) (slooo build) Overige Builds 10
N Test eigen fans yellow leds Cases en Modding 6
X-Tripiot Dutchmining eigen BTC mining pool gestart Algemene Discussies 0
Sw333t [How-To] Maak je eigen zieke ledstrips [in a wwwicked way] Handleidingen en Installatie Tips 58
E Software guides: je eigen linux thuis-servertje opzetten Hardware & Software 35
XenoMorpH Maak je eigen pomp psu voor het lek-testen :) Handleidingen en Installatie Tips 7
L Eigen thuisserver maken Hardware & Software 7
l3p [IN-ACTIVE] Kunstof blokjes om je eigen case mee te bouwen. Verkocht 6
I Iris stelt der eigen voor :D!(vriendin van k.3nny) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 24
A Vraag nieuwe en eigen build Waterkoeling 7
Freddy HighFlow op ons eigen nieuwe dedicated webserver! HighFlow Computer Cooling Shop 19
aadje93 gaat dit passen (ek 4890 blok op een eigen koeler model 4890(club3d) Waterkoeling 0
K Mijn eigen geprutste pctje Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 12
stravinski Eigen berichten verwijderen HighFlow Forum 8
Ludwig XSPC Eigen samenstelling Advies Waterkoeling Setup 6
C Highflow nl web shop (Germany delivery question) HighFlow Webshop 4
E Kan web port niet veranderen van IP camera Problemen & Oplossingen 7
HighSpeed^ Akinator, the Web Genius Algemene Discussies 11
Don_Holio Koreaan begint web-shop met sluikreclame voor highflow HighFlow Webshop 9
Blackruby Een (Web)Shop; Hoe te beginnen? Algemene Discussies 13
stravinski [web] sites waar je zelf je laptop kan samenstellen Algemene Discussies 9
Freddy Servers, web-game hosting, datacenters etc. Hardware & Software 25
MonsterEnergy Probleempje switch, server en FTP Problemen & Oplossingen 4
Sw333t Stille harde schijf voor FTP server Hardware & Software 3
stravinski hoe start je zelf ook weer een FTP? Hardware & Software 6
Wouter Over de FTP server. HighFlow Forum 9
Freddy FTP servers Hardware & Software 286

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan