• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Eigen thuisserver maken

Hallo,

Al een aantal dagen ben ik erover na aan het denken om een eigen thuisservertje te maken. Nu er een nieuwe 46" samsung tv in de woonkamer staat die aangesloten is op het netwerk, heb ik nog een excuus om de onderdelen te bestellen en er één te maken. Ik kan natuurlijk een kant en klare kopen, maar zelf eentje samenstellen en bouwen is natuurlijk veel leuker.

Ik ben nieuw op het gebied van thuisservers. Ik heb wel een WD NAS gehad, en op het moment een HDD in mijn pc die gedeeld wordt over het netwerk, maar dit vind ik alles behalve ideaal.

Nou heb ik een beetje rond zitten kijken, en heb ik het volgende samengesteld:
Voeding:
be quiet! Pure PowerL7 350W
Behuizing:
Lian Li PC-A04A
Mobo/cpu/gpu:
MSI E350IA-E45
Geheugen:
Mushkin 4 GB DDR3-1066 Kit

Nou heb ik een aantal vragen:
Is er iets, behalve HDD's en een OS, dat ik vergeet?
Heeft iemand tips/dingen waar je rekening mee moet houden?

Productsuggesties zijn welkom, mag natuurlijk ook ergens anders aangeschaft worden. Vereisten zijn: Minimaal 4 SATA aansluitingen & 3,5" inbouwmogelijkheden, niet al te grote kast, en het liefst onder de 250 a 300 euro(excl HDD's en OS).

Groeten Luc
 
Als je meer dan 4 hdd's wilt aansluiten, dan kan je onderstaand moederbordje van Asus gebruiken

P8H67I/

En keuze van hdd hangt af hoeveel je opslag je wilt en/of je in een bepaalde raid-setup wilt werken, persoonlijk zou ik kiezen voor een 5400rpm hdd, aangezien je meer gaat kiezen voor opslag dan voor high performance.

OS, windows xp met free-nas FreeNAS 8 | Storage For Open Source. Ik weet niet of free-nas werkt onder andere windows, aangezien ik zelf werk op mn server met windows xp.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
Zwelgje M'n eigen stekkie (MAN CAVE) (slooo build) Overige Builds 10
N Test eigen fans yellow leds Cases en Modding 6
X-Tripiot Dutchmining eigen BTC mining pool gestart Algemene Discussies 0
Sw333t [How-To] Maak je eigen zieke ledstrips [in a wwwicked way] Handleidingen en Installatie Tips 58
E Software guides: je eigen linux thuis-servertje opzetten Hardware & Software 35
XenoMorpH Maak je eigen pomp psu voor het lek-testen :) Handleidingen en Installatie Tips 7
l3p [IN-ACTIVE] Kunstof blokjes om je eigen case mee te bouwen. Verkocht 6
I Iris stelt der eigen voor :D!(vriendin van k.3nny) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 24
A Vraag nieuwe en eigen build Waterkoeling 7
Freddy HighFlow op ons eigen nieuwe dedicated webserver! HighFlow Computer Cooling Shop 19
aadje93 gaat dit passen (ek 4890 blok op een eigen koeler model 4890(club3d) Waterkoeling 0
P Eigen web/ftp server opzetten, voordelig of toch huren? Hardware & Software 14
K Mijn eigen geprutste pctje Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 12
stravinski Eigen berichten verwijderen HighFlow Forum 8
Ludwig XSPC Eigen samenstelling Advies Waterkoeling Setup 6
Freddy Plaatjes door een AI laten maken! Algemene Discussies 3
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
iSP Kast(delen) op maat laten maken, wat en waar? Cases en Modding 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 Cable management, zelf kabels maken, wat heb ik nodig Cases en Modding 16
P Graag advies om deze pc te maken Waterkoeling 9
brepoels peter Tweede loop maken. Gallery & Build Logs 8
anub1s18 wat heb je nodig voor een interne usb kabel te maken? Cases en Modding 2
F Samenstellingslijst watercooling maken Advies Waterkoeling Setup 23
P Corsair Crystal 570X Case, PSU cover maken? Cases en Modding 3
vincent Gezocht iemand die een bedrijfs logo kan maken Algemene Discussies 3
C Mobotray maken. Cases en Modding 5
B Desk pc design eerst in karton maken. Cases en Modding 1
88Gamer88 Hoe switch maken 12V & 7V met druk knop ? Handleidingen en Installatie Tips 34
dave-firsttimer:) Zelf kabels maken. Cases en Modding 13
Freddy Metaalbewerker voor maken van bokszak frame Gevonden 15
k.3nny HOWTO Acrylic tubing maken voor je waterkoeling! Handleidingen en Installatie Tips 41
J Gigabyte 5770 silent cell gaan waterkoelen om hem dunner te maken Waterkoeling 3
S Materiaal voor ronde vormen te maken. Cases en Modding 2
E drainpoint en fillport maken Cases en Modding 1
M Corsair 400R: Window in sidepanel maken? Cases en Modding 9
R Window maken Cases en Modding 3
maomanna Custom onderdelen maken met Polyester Handleidingen en Installatie Tips 4
T water cooling pc maken Advies Waterkoeling Setup 1
S NZXT Vulcan: Raam in maken ipv mesh Cases en Modding 6
D oqo e2 umpc wil geen verbinding maken met wifi. Problemen & Oplossingen 0
M Beeldscherm > zwarte rand eraf, nieuwe maken? Cases en Modding 2
M Goedkoop uw Nvidia GTX videokaart stiller maken Overige Koeling 21
J Wie kan er een VETTE sig voor me maken? Fotografie, Film en Video 27
B aangekennis naam te maken. Biomorph Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
J Huidige setup stiller maken. Waterkoeling 17
L LED verlichting maken Cases en Modding 16

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan