Hallo,
Binnenkort ga ik starten met de bouw van mijn eerste watergekoelde pc.
Omdat ik hier totaal geen ervaring mee heb vraag ik jullie via deze weg jullie advies.
De onderdelen die ik al besteld heb zijn:
Mobo: Asus ROG Maximus VI Formula (C2)
I7 4770
XFX R9 290
Kast: Phanteks Enthoo Primo
SSD: 2x Samsung 840 Pro 256GB
Voeding en geheugen ben ik nog niet uit.
Het liefste had ik als voeding de Seasonic Platinum 520 Fanless, maar ben dat dit te weinig is. Misschien hierin een goed advies?
Ik wil bouwen in de kleurstelling zwart/rood dus ik dacht aan een geheugen met rood accent maar vind deze, de G.Skill TridentX F2-2133C9Q-32GTX eigenlijk iets over de top.
Ik wil een budget aanhouden van +/- 500 euro (voor het koelsysteem) maar als ik hier wat overheen ga bv door extra rad. en stillere ventilatoren is er nog wat rek mogelijk. volgens hardware.info bied de kast voldoende mogelijkheden voor waterkoeling.
Zoals gezegd zwart/rood, waarbij ik aan zwarte slangen en koppelingen dacht en bedrading alles rood.
Wat ik niet wil is allerlei verlichting etc.
Stilte vind ik erg belangrijk, desnoods met wat extra isolatie.
Ik hoop op een goed advies.
Gr. Cees
Binnenkort ga ik starten met de bouw van mijn eerste watergekoelde pc.
Omdat ik hier totaal geen ervaring mee heb vraag ik jullie via deze weg jullie advies.
De onderdelen die ik al besteld heb zijn:
Mobo: Asus ROG Maximus VI Formula (C2)
I7 4770
XFX R9 290
Kast: Phanteks Enthoo Primo
SSD: 2x Samsung 840 Pro 256GB
Voeding en geheugen ben ik nog niet uit.
Het liefste had ik als voeding de Seasonic Platinum 520 Fanless, maar ben dat dit te weinig is. Misschien hierin een goed advies?
Ik wil bouwen in de kleurstelling zwart/rood dus ik dacht aan een geheugen met rood accent maar vind deze, de G.Skill TridentX F2-2133C9Q-32GTX eigenlijk iets over de top.
Ik wil een budget aanhouden van +/- 500 euro (voor het koelsysteem) maar als ik hier wat overheen ga bv door extra rad. en stillere ventilatoren is er nog wat rek mogelijk. volgens hardware.info bied de kast voldoende mogelijkheden voor waterkoeling.
Zoals gezegd zwart/rood, waarbij ik aan zwarte slangen en koppelingen dacht en bedrading alles rood.
Wat ik niet wil is allerlei verlichting etc.
Stilte vind ik erg belangrijk, desnoods met wat extra isolatie.
Ik hoop op een goed advies.
Gr. Cees