wambamnl
New member
Hallo mensen,
Ik ben met deze hitte en het kijken naar mijn gpu temps nadat ik mijn 2de kaart erin gezet had erg gaan twijfelen of ik nu naar waterkoeling moet overstappen.
Mijn GPU word ongeveer rond de 90 95 graden als ik aan het gamen ben, dit vind ik iets te hoog aangezien hij daarvoor altijd op 70 75 heeft gedraaid.
Ik ben mij al 2 dagen aan het inlezen en orienteren op het gebeid van waterkoeling maar nu heb ik nog een paar dingen waar ik niet uit kom.
Ik heb al een beetje gekozen voor bepaalde onderdelen in de setup maar mochten jullie hier commentaar/advies op hebben laat het mij gewoon weten.
Dan nu de informatie die jullie moeten weten om mij advies te kunnen geven
- Wat is jouw budget?
Ik heb vooralsnog geen budget, maar het liefts onder de 1000 euro zou wel fijn zijn.
- Wat is jouw hardware?
Nu komt het lijstje.
CPU: I5 4670K (gaat uiteindelijk een I7 4790K inkomen)
GPU: MSI R9 290 4g Gaming (heb ik 2x in crossfire draaien)
Moederbord: Gigabyte GA-Z87X-OC Force
Ram: 16GB DDR3 1600MHz Corsair HyperX Genesis
PSU: CM M2 1000Watt
HDD: 1x SSD 1x 2.5inch HDD 1x3.5inch HDD
- Welke behuizing heb je?
Corsair 780T (lijkt me wel een nice case voor waterkoeling toch?)
- Welke hardware wil je gaan waterkoelen?
Mijn CPU en mijn GPU's
- Waarom wil je gaan waterkoelen (stilte, optisch, overclocken, etc.)?
Optisch, Overclocken en temps wat lager brengen
- Waar wil je de radiator gaan plaatsen?
Ik zat te denken aan een 360 rad bovenin en een 280 rad voorin
- En overige informatie die van toepassing kan zijn?
Geluid maakt mij niet uit, ik heb een goed afsluitende headset waarmee ik zelfs reference 290x in crossfire niet hoor. En ik wil graag in een zwart oranje kleur setting werken uiteindelijk.
Hier heb ik dan mijn voorlopige keuzes in een winkelwagen gezet:
Winkelwagens :: Eerste wc setup - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!
1. Kies jouw Radiator: Alphacool NexXxoS ST30 Full Copper 360mm - 14158 + Alphacool NexXxoS ST30 Full Copper 280mm - 14197
2. Kies jouw Fans: Ik weet niet welke fans goed zijn voor waterkoeling, hierover zou ik graag wat advies willen
3a. Kies jouw CPU block: EK-Supremacy EVO (Original CSQ)
3b. Kies jouw GPU block: EK-FC R9-290X - Acetal [Rev.2.0]
4. Kies jouw Reservoir: EK-BAY RES D5 Vario - With Pump
5a. Kies jouw Pomp: EK-BAY RES D5 Vario - With Pump
5b. Kies jouw Pomp Top: -
6. Kies jouw Koelvloeistof: EK-Ekoolant EVO CLEAR premix 1L (volgens mij bestaat er geen oranje koelvloeistof toch?)
7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten) Ik zou hier graag wat advies over willen hebben.
8. Kies jouw Fittingen: Same als bij de slang/tube
9. Kies jouw toebehoren en accesoires, aan te raden lijstje: Het lijstje hieronder inderdaad, en sleeving heb ik al iemand voor gevonden die dat wilt doen.
Slangknipper (10-40MM)
Trechter
Spuitfles - 1000ML
PSU Bridging Tool 24 pin
Arctic Silver ArctiClean Reinigingskit 60ML
Arctic Cooling MX-4 Koelpasta (4g)
UV/Kleur lampen
Sleeving
Alvast heel erg bedankt voor de hulp die ik hopelijk zal krijgen hierzo
De reden waarom bijna alles van EK is is omdat ik begrepen had dat dat het beste is
Indien nodig kan ik wel wat foto's van mijn huidige setup sturen.
Ik ben met deze hitte en het kijken naar mijn gpu temps nadat ik mijn 2de kaart erin gezet had erg gaan twijfelen of ik nu naar waterkoeling moet overstappen.
Mijn GPU word ongeveer rond de 90 95 graden als ik aan het gamen ben, dit vind ik iets te hoog aangezien hij daarvoor altijd op 70 75 heeft gedraaid.
Ik ben mij al 2 dagen aan het inlezen en orienteren op het gebeid van waterkoeling maar nu heb ik nog een paar dingen waar ik niet uit kom.
Ik heb al een beetje gekozen voor bepaalde onderdelen in de setup maar mochten jullie hier commentaar/advies op hebben laat het mij gewoon weten.
Dan nu de informatie die jullie moeten weten om mij advies te kunnen geven
- Wat is jouw budget?
Ik heb vooralsnog geen budget, maar het liefts onder de 1000 euro zou wel fijn zijn.
- Wat is jouw hardware?
Nu komt het lijstje.
CPU: I5 4670K (gaat uiteindelijk een I7 4790K inkomen)
GPU: MSI R9 290 4g Gaming (heb ik 2x in crossfire draaien)
Moederbord: Gigabyte GA-Z87X-OC Force
Ram: 16GB DDR3 1600MHz Corsair HyperX Genesis
PSU: CM M2 1000Watt
HDD: 1x SSD 1x 2.5inch HDD 1x3.5inch HDD
- Welke behuizing heb je?
Corsair 780T (lijkt me wel een nice case voor waterkoeling toch?)
- Welke hardware wil je gaan waterkoelen?
Mijn CPU en mijn GPU's
- Waarom wil je gaan waterkoelen (stilte, optisch, overclocken, etc.)?
Optisch, Overclocken en temps wat lager brengen
- Waar wil je de radiator gaan plaatsen?
Ik zat te denken aan een 360 rad bovenin en een 280 rad voorin
- En overige informatie die van toepassing kan zijn?
Geluid maakt mij niet uit, ik heb een goed afsluitende headset waarmee ik zelfs reference 290x in crossfire niet hoor. En ik wil graag in een zwart oranje kleur setting werken uiteindelijk.
Hier heb ik dan mijn voorlopige keuzes in een winkelwagen gezet:
Winkelwagens :: Eerste wc setup - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!
1. Kies jouw Radiator: Alphacool NexXxoS ST30 Full Copper 360mm - 14158 + Alphacool NexXxoS ST30 Full Copper 280mm - 14197
2. Kies jouw Fans: Ik weet niet welke fans goed zijn voor waterkoeling, hierover zou ik graag wat advies willen
3a. Kies jouw CPU block: EK-Supremacy EVO (Original CSQ)
3b. Kies jouw GPU block: EK-FC R9-290X - Acetal [Rev.2.0]
4. Kies jouw Reservoir: EK-BAY RES D5 Vario - With Pump
5a. Kies jouw Pomp: EK-BAY RES D5 Vario - With Pump
5b. Kies jouw Pomp Top: -
6. Kies jouw Koelvloeistof: EK-Ekoolant EVO CLEAR premix 1L (volgens mij bestaat er geen oranje koelvloeistof toch?)
7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten) Ik zou hier graag wat advies over willen hebben.
8. Kies jouw Fittingen: Same als bij de slang/tube
9. Kies jouw toebehoren en accesoires, aan te raden lijstje: Het lijstje hieronder inderdaad, en sleeving heb ik al iemand voor gevonden die dat wilt doen.
Slangknipper (10-40MM)
Trechter
Spuitfles - 1000ML
PSU Bridging Tool 24 pin
Arctic Silver ArctiClean Reinigingskit 60ML
Arctic Cooling MX-4 Koelpasta (4g)
UV/Kleur lampen
Sleeving
Alvast heel erg bedankt voor de hulp die ik hopelijk zal krijgen hierzo
De reden waarom bijna alles van EK is is omdat ik begrepen had dat dat het beste is
Indien nodig kan ik wel wat foto's van mijn huidige setup sturen.
Laatst bewerkt: