• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.
Het is bij ons uitverkocht en Primochill heeft deze slang niet meer leverbaar :(

Oh, da's jammer!
Ben er echt heel content mee!
Hebben ze een opvolger aangekondigd?

Edit:
Ze hebben hem nog wel op hun eigen site staan:

Hebben jullie nog een klein rest stukje over wellicht?
Ik wil alleen een brug te maken (met de Koolance quick links die ik verkeerd besteld had) voor het los vol kunnen pompen van de water componenten in de PC.
(De radiator is m.b.v. quick links los te koppelen van de PC en hoeft als zodanig bij onderhoud niet helemaal leeg gehaald te worden.)
 
Laatst bewerkt:
Oke, lektest succesvol afgerond.

Nog even wat foto's:

Omdat de radiator met alle fan's buiten de PC kast hangen, moet deze wel voeding krijgen en uiteraard fan aansturing en rpm feedback.
Deze (wat prijzige) Sub-D connector is rated tot 12V/7.5A (DC). Alle 8 fan's bij elkaar halen de 5A nog niet, dus dat is goed.
Alle 5 voedingskabels van de SATA power connector zijn verbonden.

Ook alle fan'headers zijn verbonden aan deze Sub-D connector en dus aan de fan's op de radiator via een "Aqua-Computer SPLITTY9 ACTIVE - active splitter for up to 9 PWM fans".

31  PC Case - Radiator Connections PC Case.jpg32  PC Case - Sub-D Connector Inside.jpg33  PC Case - Sub-D Connector Outside.jpg


Dan op de radiator de Sub-D kabel, geleid naar de juiste richting met een houder dat tevens een trekontlasting vormt:

34  PC Case - Radiator Connections.jpg35  PC Case - Sub-D Connector Radiator.jpg

Ook de High Flow NEXT is op tijd binnen gekomen om hem in het systeem te integreren.
Dit ding heeft 1 uitgang dat afhankelijk van de configuratie kan dienen als
- flow meter voor het moederbord;
- veiligheid/alarm functie verbonden aan de OFF switch van de PC.

Normaal gesproken heb je daar 2 verschillende kabels voor nodig die van die uitgang naar het moederbord gaan.
De ene is een fan connector, de ander een twee polige ON/OFF connector die normaal van je front naar je moederbord gaat.

Ik wilde kunnen kiezen, dus heb ik die utigang via een switch met 3 standen ON - OFF - ON aan beide kabels verbonden.
Als ik wil switchen van functie, zet ik de switch eerst op OFF, dan pas ik de configuratie aan in de software van de NEXT en daarna switch ik naar de andere (juiste) positie.
Naar boven is Flow Meter, naar onder is OFF Alarm.

Dat ziet er dus zo uit:

36 PC Case - High Flow NEXT Cabling.jpg37  PC Case - High Flow Next Attachment.jpg38  PC Case - High Flow NEXT Switch.jpg39  PC Case - High Flow NEXT with Switch.jpg

Op deze manier kan ook gelijk de retour tube naar de juiste locatie en met (zwaar) filter stuk naar het reservoir geleid worden (zie foto's hieronder).
 
Laatst bewerkt:
Thanks :)

Ik ben geen de-bugger, dus ga zeker niet zoeken.. ;-)

Helaas moet het RAM wel vevangen worden voor iets anders.
Er zitten nu 4 strips dual rank RAM in en de geheugencontroller trekt het niet boven de 3600, terwijl het RAM zelf 4000 aan zou moeten kunnen.
Ook staan met die 3600 de timings wat hoog om de boel stabiel te houden.

Ben een beetje aan het speuren naar compatible single rank strips van 3600.
Goedkoper en dan staan de timings tenminste goed..

Maar voor nu kan ik i.i.g. met de installatie en settings van alle proggies doorgaan.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Eerste water gekoelde PC bouwen. Waterkoeling 1
T eerste water koel loop Waterkoeling 3
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
J Eerste water koeling set (800d) Advies Waterkoeling Setup 6
L Advies nodig voor het bouwen van eerste water cooling setup. Advies Waterkoeling Setup 12
H Eerste keer water koeling advies/benodigdheden Advies Waterkoeling Setup 11
H Antec P182 eerste keer met water spelen Gallery & Build Logs 43
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
F Eerste watercooling setup - PC-011 Dynamic Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
H Eerste waterkoeling PC Advies Waterkoeling Setup 5
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
O Eerste stappen watercooling Advies Waterkoeling Setup 5
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
C Eerste keer Costum loop, toch ff checken Waterkoeling 6
P Phanteks Evolv X - Eerste waterkoeling build in 13 jaar Gallery & Build Logs 2
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
L Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd Advies Waterkoeling Setup 80
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
B eerste waterkoeling build Advies Waterkoeling Setup 5
S Eerste PETG build ( 900D ) tips tricks? Waterkoeling 7
S Subtlety - een eerste waterloop Gallery & Build Logs 15
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
P Eerste custom Loop: Tracer Gallery & Build Logs 2
V Advies gevraagd over eerste custom waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 8
C een pomp vraag voor eerste build Waterkoeling 2
Madbull Mijn eerste bestelling. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
T Eerste waterloop problemen met gpu backplate hitte Waterkoeling 17
J eerste custom waterkoeling pc Advies Waterkoeling Setup 13
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
J enthoo primo eerste custom loop Gallery & Build Logs 5
J advies eerste wc setup enthoo primo Advies Waterkoeling Setup 15
Ubbidude Eerste plons in een pc met custom loop. Advies Waterkoeling Setup 5
D Hulp nodig met eerste CPU/GPU custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 17
S Bedankt Highflow, dit was een perfecte eerste ervaring ! HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
wambamnl Eerste waterkoeling setup, geen budget. I5 4670K en 2x r9 290 g4 gaming. Advies Waterkoeling Setup 5
TrickDeluxe Advies eerste custom loop onderdelen Advies Waterkoeling Setup 5
M M'n eerste WC setje ooit :) FT02 + SLI 980 + 4790K budget rond 800€ Advies Waterkoeling Setup 1
Ubbidude Mijn eerste watercooling loop Waterkoeling 2
D hulp bij eerste scratch build Cases en Modding 4
M Eerste keer sleeven Cases en Modding 7
I Eerste poging tot waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 2
R Eerste waterkoeling (GPU) Advies Waterkoeling Setup 3
S Eerste loop, controle check! Advies Waterkoeling Setup 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan