Bas Thelen
New member
Beste Highflow community,
Ik ben eindelijk toe aan het waterkoelen van mijn cpu en gpu. Het thema is zwart/wit en de nadruk ligt op stilte. Een overclock ligt ook nog in de planning maar dat zal geen dikke worden. Het budget is 800 euro maar er zit nog wel wat rek in.
Mijn huidige systeem:
i5-3570K stock koeler
Z77 Sabertooth
8GB Corsair Vengeance LP 1600CL9
EVGA GTX670 reference model
Samsung 830 256GB
Corsair AX850
Bitfenix Shinobi XL met standaard fans
Mijn plan ziet er als ongeveer zo uit:
De stippellijntjes zijn de slangen die naar de aansluitingen lopen die vanaf de open kant het verste weg zitten. Volgorde: pom/res->240 rad op bodem->gpu->cpu->360 rad tegen dak->pomp/res. Op het gpu block en het resevoir komen 90 graden rotary fittings.
Dit is mijn winkelwagen op dit moment: Winkelwagens :: Winkelwagen2 - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!
- Hier zitten de fans nog niet bij aangezien ik liever de Twin packs koop(stuk goedkoper) van de Corsair Air series fans. Heb daar zojuist ook een productsuggestie voor gedaan. Het worden dan 7x SP120 Quiet edition en 2x AF120 Quiet edition.
- 3-pin splitters zitten er ook nog niet in. Moet nog even nadenken hoe ik het allemaal ga aansluiten(suggesties welkom).
- Tevens gaat mijn voorkeur uit naar de D5 van XSPC omdat die achterop zwart/wit is ipv de “vrolijke” kleurtjes van Alphacool(ook al zal het niet echt te zien zijn).
Wat ik al heb(besteld):
- Psu bridging tool(paperclip mag met pensioen)
- Vulspuit
- Gedeminiraliseerd water voor het spoelen van de rads
- Fanfilters voor bodem en front intake(Demciflex).
In de toekomst aan te schaffen(niet in dit budget):
- Corsair sleeved cables
- Bitfenix Colossus/Shinobi XL window sidepanel
- HD audio verlengkabel zwart
Nu heb ik een aantal vragen:
1)Heb ik iets gemist in mijn winkelwagen?
2)Hoeveel vloeistof/slang heb ik nodig?
3)In hoeverre is er gevaar voor knikken in de slang tussen gpu en cpu? Als dat er is zou het gebruik van 3/8ID 5/8OD slang en fittingen beter zijn?
4)Hoe zou ik een drain kunnen maken in deze loop voor het jaarlijks onderhoud? Of is dit niet handig met een rad op de bodem?
Als iemand nog suggesties of opmerkingen heeft hoor ik het graag.
Ik ben eindelijk toe aan het waterkoelen van mijn cpu en gpu. Het thema is zwart/wit en de nadruk ligt op stilte. Een overclock ligt ook nog in de planning maar dat zal geen dikke worden. Het budget is 800 euro maar er zit nog wel wat rek in.
Mijn huidige systeem:
i5-3570K stock koeler
Z77 Sabertooth
8GB Corsair Vengeance LP 1600CL9
EVGA GTX670 reference model
Samsung 830 256GB
Corsair AX850
Bitfenix Shinobi XL met standaard fans
Mijn plan ziet er als ongeveer zo uit:
De stippellijntjes zijn de slangen die naar de aansluitingen lopen die vanaf de open kant het verste weg zitten. Volgorde: pom/res->240 rad op bodem->gpu->cpu->360 rad tegen dak->pomp/res. Op het gpu block en het resevoir komen 90 graden rotary fittings.
Dit is mijn winkelwagen op dit moment: Winkelwagens :: Winkelwagen2 - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!
- Hier zitten de fans nog niet bij aangezien ik liever de Twin packs koop(stuk goedkoper) van de Corsair Air series fans. Heb daar zojuist ook een productsuggestie voor gedaan. Het worden dan 7x SP120 Quiet edition en 2x AF120 Quiet edition.
- 3-pin splitters zitten er ook nog niet in. Moet nog even nadenken hoe ik het allemaal ga aansluiten(suggesties welkom).
- Tevens gaat mijn voorkeur uit naar de D5 van XSPC omdat die achterop zwart/wit is ipv de “vrolijke” kleurtjes van Alphacool(ook al zal het niet echt te zien zijn).
Wat ik al heb(besteld):
- Psu bridging tool(paperclip mag met pensioen)
- Vulspuit
- Gedeminiraliseerd water voor het spoelen van de rads
- Fanfilters voor bodem en front intake(Demciflex).
In de toekomst aan te schaffen(niet in dit budget):
- Corsair sleeved cables
- Bitfenix Colossus/Shinobi XL window sidepanel
- HD audio verlengkabel zwart
Nu heb ik een aantal vragen:
1)Heb ik iets gemist in mijn winkelwagen?
2)Hoeveel vloeistof/slang heb ik nodig?
3)In hoeverre is er gevaar voor knikken in de slang tussen gpu en cpu? Als dat er is zou het gebruik van 3/8ID 5/8OD slang en fittingen beter zijn?
4)Hoe zou ik een drain kunnen maken in deze loop voor het jaarlijks onderhoud? Of is dit niet handig met een rad op de bodem?
Als iemand nog suggesties of opmerkingen heeft hoor ik het graag.