• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[Eerste buildlog] Meet B911! (CM690 Advanced II + 5 x 120mm rad's)

Ik kan je punt wel geloven, enkel is het probleem bij mij (denk ik) dat het T-stuk maar gaatjes heeft van 6mm ongeveer. Dit is (zo lijkt het) te klein om de pomp de ruimte te geven om het water aan te zuigen. Maar zoals aangegeven, er komt een Swiftech MCRES in. Heb ik ooit nog gehad (wel V1) en was er zéér tevreden over.
Tevens ook druk op zoek naar een 120 en 240mm radiator :) . De 2 TT radiators zijn al verkocht als het goed is :icon_super: .
 
wat je kan doen Beta is als je toch nog ooit meer dan 2 hdd's zou willen, is je onderste deel van je rek modden, dan moet je enkel der 'n stuk uitzagen dat er dan de onderste hdd niet meer in kan... ;)

Naja, gaat wel lekker zo XSPC radjes, zal wel beter staan ;)
 
Wel, mijn plan uiteindelijk was (als ik ooit plaats tekort zou krijgen, wat toch niet gebeurd normaal) om een 5,25" HDD hot swap bay te kopen voor 4 schijfjes van 2,5". Maar daarvoor moet de 250W voeding dan wel wijken :) .

In elk geval, jou optie is ook zeker mogelijk. Ik zou dan de pomp op dezelfde plaats kunnen plaatsen en zoals je zegt het HDD rek inkorten tot juist boven de radiator. Tevens kan ik de flow van de radiator benutten voor de HDD's dan lol.
 
idd, dan moet je enkel die rad die je nog gepland had voor voorin te zetten laten vallen, maar met RS120 en 2x RS240 heb je ook nog altijd meer dan voldoende koelcapaciteit ;)

Daar heb ik ook al aan gedacht, om dat extra 120 rad voorin te laten vallen zodat ik toch weer 2 x 5,25" bay vrij heb. Maar de extra headroom wat ik dan heb vind ik ook wel netjes. Ik ga denk ik zoiezo voorin dan een 240mm rad plaatsen, met push/pull en kijken hoeveel HDD's ik dan nog kan plaatsen. Kan er nog één of 2 bij dan is het goed, zeker tegenwoordig met die 1 tot 2TB exemplaren.
En anders de rek eruit en de 120 bovenin laten vallen en zo een HDD bay halen. In elk geval, ik zie nog wel!
Jullie horen het nog hoe het afloopt.

De HD4870X2 wordt ook waarschijnlijk opgestuurd voor RMA als de vorige eigenaar stock koeler en bon vind.
 
Enerzijds vind ik dat ook hoor, maar teveel is gewoon teveel :icon_hang: haha... Dit gaat nog net.
Juist trouwens een 120mm rad gaan ophalen (10 euro), komt me bekend voor welke maar weet niet precies welk het weer is. Even nazoeken.

EDIT:
Het is een Alphacool NexXxoS Pro I oftewel MagiCool SLIM SINGLE 120.
Tevens ook nog een zelfde 240mm exemplaar aan de haak geslagen via HWI (maar van Bullus hier) voor 20 euro.

Kortom, de TT vliegen eruit!
 
Flashen is altijd riskant Zeker de gpu meestal gaat het goed , maar je ziet kan ook fout lopen !

Het flashen is geen probleem op zijn eigen als je de goede programma's gebruikt en weet hoe het te gebruiken. Ik heb op heden uit de duizende flashes die ik gedaan heb nog geen enkele keer een probleem gehad (ATI/NVidia/Mobo's/GSM/Routers). Fout lopen kan het natuurlijk altijd wel :). Dat is de overmacht die je zelf niet in controle hebt zoals stroomuitval etc...

Ik denk dat ik het probleem wel achterhaald heb ondertusen van de HD4870X2. Uitleg volgt hieronder: ***

's wel minder die X2 ... wel 'n eigenaardig probleem ...

*** Ik denk dat hij bij het uitbouwen wat water heeft geknoeid op het blok, en dit tussen de kaart is gekomen (omdat ik op verscheidene plaatsen onder het blok overal sporen zie. Dit is ook bij de bios chip van de 2de core gebeurd en dit is beginnen te coroderen. Vervolgens slecht contact en dit heeft de GPU valse/verkeerde info gegeven waarbij hij mogelijk "gestorven" is.... Ik krijg hem ook met géén enkele mogelijkheid geflashed...

Het beta.. Weet je toevallig hoe dik de rad in de top mag zijn?

Kan ik die meteen erbij bestellen..

De afstand van de bovenkant van de kast (ijzeren frame dus waarop alles gemonteerd kan worden) tot aan de bovenkant van je moederbord haar PCB is 35mm ongeveer. Kortom, 30mm :) .
 
Nu over de HD4870X2 terug. Ik werk er op as-we-speak!
Hieronder de opstelling (lol) . Ik kon het namelijk niet laten dat ding te laten liggen vooraleer ik hem nog eens goed getest heb.

2qdvmme.jpg

Kaart in een test opstelling gedaan met kraan water :) .

mlmfz6.jpg

En dat krijg je dan als je door gaat met een bricked kaart waarvan de drivers zijn installed en PC opnieuw is opgestart.

Movie:

Ondertussen nog een MSI HD4870X2 Overclock gekocht en ben dan uiteindelijk van plan als de andere nieuw uit de RMA gaat komen om Quadfire te draaien met 2 HD4870X2's en beide watergekoeld met de i7 en het mobo. Intussen doe ik het maar met een V8 koeler en de MSI HD4870X2 OC die ik ondertussen heb gekocht. Tevens ook nog het volgende op de kop getikt voor 300 euro:


* Thermaltake Kandalf LCS
* Asus Rampage Formula X48
* Q6600 G0 (VID van 1.20!!!)
* Cooler Master V8
* Gigabyte GTX 285
* 4x1gb DDR2 Corsair C4 Pro (met LED indicator lights)
* 700W Cooler Master Real Power (Modulair)
* Samsung F1 500GB


Nu maar eerst concentreren op het RMA kunnen sturen van de HD4870X2. Al begint de verkoper nu wat strange te doen en de schuld bij mij te leggen doordat het ergens bij het flashen mislukt is. Wel gek als hij niet wil flashen :p ...
 
Vind het wel raar dat hij er zo eigenaardig over doet, is normaal een prima kerel, maar voor hetzelfde geld had ik die kaart overgenomen en zat ik ermee ..., nuja hopelijk dat de RMA kan geregeld worden en dan idd en dikke quadfiresetup :p

Wat ik wel nog zou doen is even je waterblock poetsen met ketchup ;)
 
Vind het wel raar dat hij er zo eigenaardig over doet, is normaal een prima kerel, maar voor hetzelfde geld had ik die kaart overgenomen en zat ik ermee ..., nuja hopelijk dat de RMA kan geregeld worden en dan idd en dikke quadfiresetup :p

Wat ik wel nog zou doen is even je waterblock poetsen met ketchup ;)

Inderdaad, hij lijkt mij ook gewoon prima. Hij is hem hier komen brengen en hebben dik een uur of langer wat staan praten enzovoort. Dus met kwaad opzet zal het zeker niet zijn, maar het volgende baart me wel zorgen:

Joey zei:
Christophe,

Oké, prima.
Graag had ik dan wel alles hier gehad zo snel mogelijk dat ik dit in orde kan maken.
Want anders zie ik de kaart gewoon retour gaan naar u, en dan zie ik mijn 200 euro gewoon terug.
Aangezien ik denk dat ik weet wat de oorzaak is geweest.

Je hebt de kaart uit de loop gehaald en het systeem. Daarbij is er water (niet veel) tussen het blok en de kaart gekomen.
Dit is blijven zitten (en door slechte verdamping, weinig ruimte) lang blijven zitten. Toevallig moest dit zijn aan de bios chip van de 2de core.
Na verloop van tijd is dit te beginnen roesten en corroderen en daardoor slecht contact veroorzaakt.
Nu na hem terug te gebruiken heeft de 2de core allemaal rare eigenschappen omdat de bios de info niet goed meer kan doorsturen naar de kaart.


Kortom, je krijgt dan van de rare dingen zoals ik nu ervaar. Het stomme aan dit alles is eigenlijk dat de kaart in eerste instantie het perfect lijkt te doen.
Aangezien de 1ste core perfect beeld geeft, krijg je totdat -je alle drivers hebt geïnstalleerd- en een spel gaat spelen geen rare dingen te zien. Maar dan vanaf dat punt dat je een spel speelt wel...
Dus ik stel daarom ook voor, om dit zo snel mogelijk op te lossen, en anders zie ik het liefst echt de kaart gewoon retour gaan en mijn 200 euro terug te krijgen.
Je snapt zelf dat dit niet kan, en dat ik ook geen 200 euro ga betalen voor dit...
Dus, ik hoor het -liefst- zo snel mogelijk van u wat moet gebeuren...

Groeten, Joey

Waarop ik volgende reactie kreeg:

Christophe zei:
Joey,

ik zit er niks mee in om die koeler met de originele verpakking naar jou toe te brengen, zoals eerder al gezegd.

maar, ik apprecieer het niet dat je mij wat komt afdreigen.
die kaart is nooit uit het systeem gehaald geweest, die heeft van de moment dat dat blok erop zit tot de moment dat ik ze verkocht aan jou geen spatje water gezien.
ik heb NOOIT problemen gehad met mijn loop.

weet je wat ik denk?
je bent beginnen kloten met die biosen op de kaart. daar is iets mis mee gelopen en nu zit je met een bioschip die niet meer weet of het een HD4870 of een 4870x2 moet zijn. als je echt denkt dat ik door jou geklooi die kaart ga terugnemen en 200 euro ga terugbetalen... ik denk het niet!

nogmaals: ik zit er niks mee in om alles naar jou te brengen qua koeler en verpakking (ik zal dat zelfs morgen doen en al mijn plannen dan maar schrappen...)
maar, er is nooit iets met die kaart gebeurt en die werkte perfect toen ik ze bij jou afleverde.

tot maandag

Christophe

Ik snap niet waar ik een dreigende factor heb ingebracht? Tevens hoop ik dat hij ook wel snapt dat de fout al in de kaart zat toen hij hem gebracht heeft. WANT ik heb de kaart sindsdien in de kast laten liggen, nog 1-2 weken mijn andere spullen verzameld en toen pas in de loop geduwd (zonder te knoeien!) en toen begon het toen ik éénmaal de drivers had geïnstalleerd en even Bad Company 2 wou testen... En vanaf daar heb ik willen flashen, maar dat is niet één keer gelukt.

PS: De blokjes en al de rest worden zeker zuiver gemaakt als ik alles weer monteer hoor :) .
 
hmm, Ben je bekent met Flashen ?

opzich heeft die gozert wel een punt. als je gaat flashen is er altijd kans dat iets niet goed loopt. met gevolg dead kaartje.

Maar hij kan er ook mee geklooit hebben.

Hmm
 
hmm, Ben je bekent met Flashen ?

opzich heeft die gozert wel een punt. als je gaat flashen is er altijd kans dat iets niet goed loopt. met gevolg dead kaartje.

Maar hij kan er ook mee geklooit hebben.

Hmm

Ik heb tot nu toe enkele mobiele telefoons al geflashed, verscheide bricked routers, zelfs al 2 ATI kaartjes blin geflashed voor iemand die ze om zeep had geholpen.
Ik zie ook al in een mail dat het jammer is dat ik geen foto had genomen, aangezien het koper groen was gecorrodeerd voor een cirkel van 1-2cm rondom de bios chip. Dit heb ik toen helaas weg geschuurd met heel fijn schuurpapier.
Enige waar je dat nog kan zien (gelukkig) is aan de zijkant, daar is een stukje van 1 x 10mm lang nog groen corrosie te zien.

Ik ben ook zo eerlijk (ook al zou me dat dan 200 euro verlies opleveren) om te zeggen als ik de kaart bricked heb gemaakt. Maar zoals eerder gezegd, ik heb hem gekocht, samen getest (gaf toen dus beeld, net zoals nu doordat de eerste core wel werkt in 2D) maar 2 weken laten liggen. Toen ik alles had van onderdelen (rads etc.) in elkaar gezet, loop gevuld (zonder ergens een lek) en daarna drivers installed, Bad Company 2 getest = 5 sec en PC was gefreezed met nog een 90% artifact gevulde screen van BC2...

Toen ben ik dus op onderzoek uitgegaan en die corrosie ontdekt. Vervolgens GPU-z gecontroleerd en zag toen allerlei gekke dingen staan (-100Mhz core, -1°C temp etc. ...)...
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
X-Tripiot X-Tripiot's Eerste buildlog :) Gallery & Build Logs 14
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
T eerste water koel loop Waterkoeling 3
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
S Eerste water gekoelde PC. Waterkoeling 90
M Eerste water gekoelde PC bouwen. Waterkoeling 1
F Eerste watercooling setup - PC-011 Dynamic Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
H Eerste waterkoeling PC Advies Waterkoeling Setup 5
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
O Eerste stappen watercooling Advies Waterkoeling Setup 5
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
C Eerste keer Costum loop, toch ff checken Waterkoeling 6
P Phanteks Evolv X - Eerste waterkoeling build in 13 jaar Gallery & Build Logs 2
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
L Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd Advies Waterkoeling Setup 80
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
B eerste waterkoeling build Advies Waterkoeling Setup 5
S Eerste PETG build ( 900D ) tips tricks? Waterkoeling 7
S Subtlety - een eerste waterloop Gallery & Build Logs 15
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
P Eerste custom Loop: Tracer Gallery & Build Logs 2
V Advies gevraagd over eerste custom waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 8
C een pomp vraag voor eerste build Waterkoeling 2
Madbull Mijn eerste bestelling. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
T Eerste waterloop problemen met gpu backplate hitte Waterkoeling 17
J eerste custom waterkoeling pc Advies Waterkoeling Setup 13
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
J enthoo primo eerste custom loop Gallery & Build Logs 5
J advies eerste wc setup enthoo primo Advies Waterkoeling Setup 15
Ubbidude Eerste plons in een pc met custom loop. Advies Waterkoeling Setup 5
D Hulp nodig met eerste CPU/GPU custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 17
S Bedankt Highflow, dit was een perfecte eerste ervaring ! HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
wambamnl Eerste waterkoeling setup, geen budget. I5 4670K en 2x r9 290 g4 gaming. Advies Waterkoeling Setup 5
TrickDeluxe Advies eerste custom loop onderdelen Advies Waterkoeling Setup 5
M M'n eerste WC setje ooit :) FT02 + SLI 980 + 4790K budget rond 800€ Advies Waterkoeling Setup 1
Ubbidude Mijn eerste watercooling loop Waterkoeling 2
D hulp bij eerste scratch build Cases en Modding 4
M Eerste keer sleeven Cases en Modding 7
I Eerste poging tot waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 2
R Eerste waterkoeling (GPU) Advies Waterkoeling Setup 3
S Eerste loop, controle check! Advies Waterkoeling Setup 2
M Klein vraagje, eerste WC build, positie rad Advies Waterkoeling Setup 3
O advies eerste wc setup Advies Waterkoeling Setup 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan