• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[Eerste buildlog] Meet B911! (CM690 Advanced II + 5 x 120mm rad's)

aah nu snap ik hem met die voeding. maar zonder kan ook wel hoor, want 700 watt is meer als genoeg lijkt me :017:

je bent aardig goed met een boven frees zie ik :surprised: die gaten die je voor die fittingen gemaakt hebt vint ik erg netjes gedaan :icon_biggrin: alleen jammer dat de verf dan wel een beetje beschadigt is :p

Heb je het bestandje geopend met mijn berekening in? Ik denk namelijk dat ie het qua wattage wel zal redden maar niet qua amperage.

Gaten zijn inderdaad goed gelukt, is een soort gatenboor voor gebruikt. Weet de precies naam niet. Het lijkt op een kegel met verschillende niveau's van 10mm, 12mm, 14mm, 16mm etc...
Bovenfrees is mijn gebied haha. Dat moet ook wel als opgeleide schrijnwerker!

Verf is ook heel gek, want hij schilfert af omdat hij redelijk dik is. Rondom de gaten komt door het (grove) schuurpapiertje jammer genoeg. Maar je ziet er naderhand bijna niets van (flits maakt het erger).

Het gaat vooruit, je boor en ander werk is netjes @ slangaten achterin en cutout aan de rand van het zijpaneel.

Enkel die fitting vind ik er helemaal niet uitzien maar dat had ik al vermeld :p, lijken me ook wat restrictie op te brengen aangezien de want precies meer dan 1MM dik is.

Fittings kan je natuurlijk wel een bom geld in steken, maar de 1/2 fitting / 7/16 slang icm zonder klemmen blijft het toch wel doen :p

True, de fittingen kloppen inderdaad niet zo in het plaatje. En had ik die van jou eerder gehoord/gezien/geweten dan hadden die erin gezeten! Maargoed, dat is altijd achteraf =) .

Heb vandaag ook de pomp ontvangen! Een Swiftech MCP350 met XSPC top prefabbed vanuit IT-Service :) !
Foto komt mss nog, zal hier niet zo ter relevantie zijn op een WC forum :p ...

UPDATE 4!

Een kleine update. Ik heb komende 2 weken mijn herexamens. Er zal dus (normaal :p ) niet heel veel gebeuren.
Probleem was, ik had een paar bestanden nodig op de PC! En met raid0 als config kan ik niet zomaar even een HDD aan de laptop hangen. Kortom, het cpu blok moest er af en dankzij dat ik de 8800GTS al kaal had geplukt van heatsinkjes even een 2900XT erin gehangen als GPU. Uit eindelijk zit ik dus weer op de PC. In afwachting van de pomp die ik morgen ga krijgen! Normaal ga ik ook weer hoor krijgen naar het blokje voor de 8800GTS vanaf morgen aangezien de beste man op vakantie is tot vandaag.

Maar hier 3 afbeeldingen om het wat fun te geven :Y .

v3oifc.jpg

De heatsinkjes die ik van de 8800GTS heb gehaald maar gerecycled op het moederbord waar het kon (nodig of niet, kwaad kan het nooit :) ).

ctfzq.jpg

Met veel spijt mijn blokje eraf halen om de stock koeler te monteren. En na dit te zien (perfecte mount) nog meer spijt! Maar wilt wel zeggen dat alles pico bello in orde is! En dat voor 13 euro :eek: ...

mcpu2r.jpg

Mount dus. Achteraf gezien iets teveel pasta, maar dit had na het inbrangen (wat ik altijd doe) wel verdeelt geweest en zichzelf eruit geperst! Wel goed moment om veertjes te halen om later het blok te mounten.

EDIT:

Met de perfecte mount bedoel ik t.o.v. de ligging met de core(s) onder de IHS. Zoals je hier kan zien:
chip_2.jpg

EDIT2:

Vandaag ook de pomp mogen ontvangen met de fittingen en XSPC topje voor de pomp!
Foto volgt nog :) . Ook juist het blokje betaald voor de 8800GTS, met wat geluk komt die woensdag al en dan is het donderdag inbouw + test dag! Tevens ook het topje een mod gegeven zodat deze 9mm is (en geen 7mm) en precies overeenkomt met het inlaat kanaal van de pomp. Donderdag ook even pomp modden naar een MCP355 en de aansluiting (molex) maken op mijn voltage controller (zodat hij ook op 7V kan gaan draaien).

8vw2es.jpg

Goodies =) .

282ntjc.jpg

Voor.

10zvi85.jpg

Na.

o6a98k.jpg

Mooi macro shotje met de Nokia 5800 :) . Fittingen heb ik trouwens niet nodig, dus iemand interesse?

Tevens een vraag, ik ben van plan om een plexi koker op het topje te maken, en vanboven gewoon een rond plaatje plexi met in het midden (of off-center) een gat voor 1/4 draad waar dan de fitting komt. Maar, is dit te doen volgens jullie?

Ik heb deze build ook op Techzine lopen en had gezien dat deze update hier nog niet stond!

UPDATE 5!

Ik had dus de pomp ontvangen. Na het topje zuiver gemaakt te hebben van de rode kleurstof door de vorige eigenaar maar eens begonnen deze avond. Ik wou hem 'ophangen' zodat hij stil bleef. Tevens is dit een Swiftech MCP350 pomp, de 10W versie. Deze pompt normaal 400l/uur, maar met een simpele mod kunnen we hem modden naar de duurdere (en snellere: 600l/uur) Swiftech MCP355.

23jg0sz.jpg

De pomp zoals hij is (MCP350).

10zv09d.jpg

[sup]Geen slechte foto's voor een mobiel (Nokia 5800) als je het mij vraagt !?[/sup]
En nu is het een MCP355. Uitleg:
Normaal is de blauwe draad voor de snelheid weer te geven van de pomp, net zoals de signaal draad van een ventilator. Ik heb deze niet nodig dus die ging weg. Er naast zie je wel de mod. De meest rechtse puntjes moeten contact maken. Zo krijg je een Swiftech MCP355 (18W - 600l/uur) voor het geld van een MCP350!

kaspas.jpg

Ophanging en montage voor de pomp. Alsook o-ring, top etc. ...

1s09xi.jpg

En alles klaar en in elkaar :) .

2889mvc.jpg

Detail foto.

2exvuid.jpg

En geplaatst in de kast. Een beetje strategisch. De clou erachter is dat hij boven de fan staat, omdat de pompjes hun eigen warmte ook in de loop dumpen. Door hem daar te plaatsen hoop ik net weer dat kleine verschil te maken. Plus, koeling voor de pomp is nooit slecht, zal de levensduur enkel goed doen!

Dan gaan we naar de 8800GTS G92 kaart. Ik haat dit schijt groen van NVidia (niks tegen UV groen :) ) en wou er mee weg. Kaart is toch zonder koeler aangekocht, garantie is taboe dus gaan we "modden"!

2vd1krs.jpg

Kaart origineel en afgeplakt (andere zijde).

33y3n1i.jpg

[sup]Kaart is hier en daar nog niet droog :) .[/sup]
Kaart gespoten in het matt zwart! Killer look (lol) Zo past hij ook beter bij de HD4870X2 die een matt zwart PCB heeft.

3x6jt.jpg

Voorkant van de kaart :). Chip + mem afgeplakt. Mosfet's gewoon afgedept na het spuiten (omwille van druipers, kaart hing op).

Hoop dat het de moeite is voor een update te noemen! Als het goed is (maar ik vrees er voor) krijg ik morgen het blokje voor de 8800GTS. Als dat is, dan kan de loop in elkaar! Zo niet, dan ga ik verder met de T-line en deze ergens mooi opgebergd te krijgen.

Als je verf op bv acryl basis gebruikt is er niks aan de hand. De meeste spuitverven zijn volgens mij niet geleidend, en ik heb inderdaad al meerdere malen gezien dat een heel moederbord gespoten wordt. Ik vindt het zelf niet echt mooi, hoewel dat plaatje van Beta er wel geinig uit ziet (DFI?)

Die DFI is ook wel iets netter gespoten. Je had de verf toch ook gewoon even kunnen testen? Dan wist je gewoon zeker of je een kaart verprutste of niet, ongeacht hoeveel hij waard is.

Op de foto lijkt het niet goed gespoten omdat hij nog half nat was. Ik kan je verzekeren dat hij er wel goed uitziet hoor.
En kapot, dat lijkt me echt sterk. Zover ik weet kunnen enkel ertsen en dergelijke stroom geleiden (voor vaste stoffen) en dat zit niet in deze verf hoor. Als hij vloeibaar is dan is het iets anders...

EDIT:
30-08-2010
Hier zijn we weer. Normaal had ik vandaag het blokje ontvangen van de 8800GTS. Maar omdat ze hier aanbellen en tegelijk weer vertrekken (bijna dan toch) heb je bijna geen kans om de postbode te onderscheppen. Ik kan hem dus morgen afhalen. Ben stiekem juist al geweest, maar dat kon (nog) niet. Aangezien ik vrijdag ook de pomp ben gaan halen (werd toen ook zo snel geleverd) en toen vertelde ze me dat dit niet meer ging (dezelfde dag afhalen). B*llshit dus, en als ik het daarom ook vandaag niet mee krijg, dan kaarten we even de "zeer snelle" service aan.

Offtopic:
Een paar weken geleden ging de bel, ik ga na 5sec naar onderen toe. Was de beste postbode al een briefje in de brievenbus aan het douwen. Kun je nagaan hoe snel dat gaat. Dat is aanbellen, briefje schrijven en vertrekken. Als jij er ergens tussenkomt dan heb je geluk...

Laatst bewerkt:
UPDATE 6!

Vanmorgen om 9:30u opgestaan, fijn een koffie gedronken, naar de WC en hop naar de Post! Normaal stond er "af te halen op 31/08 vanaf 11:00u" maar dat ging bij mij niet gebeuren. Ding dong, 10:00u stond ik aan het loket en kreeg volijk het pakket mee :).

Hop naar huis en goan!

2dwgbw1.jpg

Het begon allemaal met een mooie (zomer) dag :) .
En ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar opstaan met de zon geeft mij een goed gevoel 8) .

25kpsmx.jpg

Het pakje vrolijk en wel!

23u7vhg.jpg

En daar zit dit in. Hij viel me kleiner uit dan verwacht...

2lng1a8.jpg

Speciaal voor jpmillman, kleur nog altijd niet mooi?

zir592.jpg

Het mat zwart vind ik uitstekend, beter dan het groen!
Direct ook maar het kaartje getest voor ik alles ging inbouwen en hij deed het (naar verwacht hoor ;) ).

2hhqeqh.jpg

We gaan verder met het bochten werk........

rckq6x.jpg

En wat gaan die stijve slangen er moeilijk op! Oplossing moeten bedenken (lol) .

30vjgjr.jpg

Voortgang.

10dbq13.jpg

Nog meer voortgang.

2ui9j42.jpg

Klaar?

2q37mmh.jpg

Helemaal set om te gaan testen. Overal absorberende doekjes gedaan om lekken te achterhalen.

30bfrf4.jpg

En na veel gedoe uiteindelijk een flow op gang gekregen...

ATM is hij nog aan het leak-testen en aan het bleeden (lucht eruit laten) maar eerste initiële test geeft volgende:
- Pomp @ 12V
- Fan's @ 7V
- Kamer @ 20,5°C
- Furmark + Linx

* HD4870X2 = 48°C/48°C | 35°C/35°C
* 8800GTS G92 = 49°C | 41°C
* i7 920 @ 2660Mhz (0.98V) = 54°C/50°C/53°C/50°C | 39°C/33°C/38°C/35°C
* i7 920 @ 4200Mhz (1.42V) = 80°C/76°C/78°C/75°C | 42°C/40°C/41°C/40°C

De fans op 12V geeft een winst van 13°C idle. Load nog niet getest gehad.

Overal het algemeen dus niet slecht als de radiatoren nog niet volledig leeg zijn van lucht etc.!
Enkel één probleem, 1 core van de HD4870X2 wil hij niet helemaal goed herkennen dus ga ik even de hele kaart flashen.

Meer foto's komen nadat hij echt klaar is :) .******

********Hele WC set is er ondertussen al weer uit. Ik heb van coolfris een Swiftech MCRES overgekocht (V2) om te kunnen gebruiken (T-line werkt niet zoals het hoort omdat het T stuk te kleine openeningen heeft en ben nooit echt voorstander voor geweest). Tevens ga ik de HDD kooi er toch weer uit halen, en (nog) een (wrs XSPC RS) 240mm rad plaatsen. Eventueel gooi ik ook dat TT radje in de 760i bay eruit en doe ik daar nog een 120 rad in (XSPC ook wrs).
Ik zit dan met 240 + 240 + 120 + 120, dat zal toch genoeg zijn niet?

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
X-Tripiot X-Tripiot's Eerste buildlog :) Gallery & Build Logs 14
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
T eerste water koel loop Waterkoeling 3
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
S Eerste water gekoelde PC. Waterkoeling 90
M Eerste water gekoelde PC bouwen. Waterkoeling 1
F Eerste watercooling setup - PC-011 Dynamic Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
H Eerste waterkoeling PC Advies Waterkoeling Setup 5
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
O Eerste stappen watercooling Advies Waterkoeling Setup 5
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
C Eerste keer Costum loop, toch ff checken Waterkoeling 6
P Phanteks Evolv X - Eerste waterkoeling build in 13 jaar Gallery & Build Logs 2
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
L Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd Advies Waterkoeling Setup 80
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
B eerste waterkoeling build Advies Waterkoeling Setup 5
S Eerste PETG build ( 900D ) tips tricks? Waterkoeling 7
S Subtlety - een eerste waterloop Gallery & Build Logs 15
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
P Eerste custom Loop: Tracer Gallery & Build Logs 2
V Advies gevraagd over eerste custom waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 8
C een pomp vraag voor eerste build Waterkoeling 2
Madbull Mijn eerste bestelling. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
T Eerste waterloop problemen met gpu backplate hitte Waterkoeling 17
J eerste custom waterkoeling pc Advies Waterkoeling Setup 13
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
J enthoo primo eerste custom loop Gallery & Build Logs 5
J advies eerste wc setup enthoo primo Advies Waterkoeling Setup 15
Ubbidude Eerste plons in een pc met custom loop. Advies Waterkoeling Setup 5
D Hulp nodig met eerste CPU/GPU custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 17
S Bedankt Highflow, dit was een perfecte eerste ervaring ! HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
wambamnl Eerste waterkoeling setup, geen budget. I5 4670K en 2x r9 290 g4 gaming. Advies Waterkoeling Setup 5
TrickDeluxe Advies eerste custom loop onderdelen Advies Waterkoeling Setup 5
M M'n eerste WC setje ooit :) FT02 + SLI 980 + 4790K budget rond 800€ Advies Waterkoeling Setup 1
Ubbidude Mijn eerste watercooling loop Waterkoeling 2
D hulp bij eerste scratch build Cases en Modding 4
M Eerste keer sleeven Cases en Modding 7
I Eerste poging tot waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 2
R Eerste waterkoeling (GPU) Advies Waterkoeling Setup 3
S Eerste loop, controle check! Advies Waterkoeling Setup 2
M Klein vraagje, eerste WC build, positie rad Advies Waterkoeling Setup 3
O advies eerste wc setup Advies Waterkoeling Setup 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan