• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

eerste build

1. Hangt onder meer van het budget af. Alles bij highflow is goed begreep ik. dit cpu blok schijnt nu een van de beste te zijn: Koolance CPU-370 (weet niet of die op jouw processor past, daar moet je zelf maar even naar kijken). Voor de graka moet je even kijken wat uberhaupt past en of het past (of je wel een reference kaart hebt).
2. Maakt niet zoveel uit, mits je een goede pomp en reservoir neemt :D Ook dat is wel budget afhankelijk: een sjieke oplossing is beide tegelijk, bijvoorbeeld: Koolance RP-402X2 Dual 5.25 Bay Reservoir for 1-2 DDC/MCP35X/PMP-400 Pumps in compbinatie met een dc35x pomp.
3. meesten nemen 1/2 slangen (de dikke dus) met bijbehorende fittingen. Schroeffittingen werken het netste maar, je snapt hem al... $$
4. In ieder geval reservoir-> pomp. Meest gebruikt is (voor zover ik lees) reservoir-pomp-cpu/graka-rad. Het maakt qua temperaturen echter nauwelijks uit, dus ik zou daar niet te moeilijk over doen :D
5. molex
6. inderdaad. uurtjes is wat overdreven maar je wilt vooral de boel goed vullen en lucht eruit hebben. Ik was er zelf iets minder dan een uur mee aan het klooien. De voeding truuk (paperclip).
7. Hang een beetje van het reservoir af. Veel reservoirs hebben ruimte (zoals degene die ik net noemde) om een extra ingang aan te schroeven met een fitting. Als je kast het toelaat, kun je daarmee een blijvende fillport maken (schoefje eraf, vullen maar) of een tijdelijk (heb ik, draai er als nodig gewoon een slangetje aan). Andere optie is een t splitsing, met een (al dan niet tijdelijk) slang. Nog een andere optie is, afheankelijk van het reservoir, om het reservoir tijdelijk een stukje uit de kast te laten steken.
8. Water erin, pomp laten lopen, vlak voordat die droog komt (belangrijk!) water erbij. Met mijn pomp (35x) ging het zo snel dat ik eigenlijk water erbij kon laten stromen continu. een trechter is dan wel handig. Als de loop vol zit, laat je de boel draaien. Beetje schudden voor de lucht, af en toe stilzetten voor de lucht, etc.
9 zelf ben ik lui en heb ik Thermochill EC6 Non Conductive Coolant - Clear gekocht. Neem er wel 2 of 3 van. OP een totaal budget van waterkoeling maakte het mij niet zoveel meer uit. Andere optie is idd demi water, met toevoegingen voor de mos enzo? weet ik dus ook niet zo precies :D
10. Dat kan. Ik wat het van plan, maar heb het niet gedaan. Als ik de loop leeg wil laten lopen, draai ik de onderrste fitting los met een bakje eronder. (en een handoek ernaast). Gaat eigenlijk prima, hangt uiteraard van je kast af.
11. geen idee.

Succes!
 
Sleeven van een psu is tamelijk veel werk, maar het oogt zeer mooi als je werkt met een bepaald kleurenschema in je build. Op het web zijn er genoeg tutorials om dit mooi en perfect uit te voeren. En voor sleeving zelf zou ik bij Nils van mdpc-x gaan ;-) Of hier bij Freddy zelf
 
Je kan opzich elke universele GPU blok nemen, kijk welke je mooi vindt.
Als jouw oude videokaart nog voldoet (je speelt niet zo veel games etc.), dan hoef je die natuurlijk niet te upgraden.
Ben je van plan om flink te gaan gamen, dan kan je wel beter een nieuwe videokaart + waterblok nemen.

Je kan dan kijken naar bijvoorbeeld de Radeon 6870 of Nvidia GTX 560.

Fillport is handig, zeker wanneer je jouw reservoir zo plaatst dat je er moeilijk bij kan.
Maar met jouw kast zal dat wel niet het geval zijn :p

Hoe je de Radiatoren monteert maakt niet veel uit, wat jou het makkelijkste uitkomt.
Als je zowel CPU als GPU in de loop gaat nemen, neem dan minimaal 360 aan radiator oppervlak.
Dat kan bijvoorbeeld 1 grote 360 radiator of een kleine 120 en een 240 radiator.

Het loont om alvast zelf het een ander door te nemen, zodat je begrijpt welke producten we bedoelen als we jouw een advies geven.

Daarom is het aangeraden om eerst dit even goed door te lezen:
http://forum.highflow.nl/f6/waterkoeling-59/



In het kort moet je dit lijstje afwerken voor een complete waterkoeling setup:

1. Kies jouw Radiator:
2. Kies jouw Fans:
3a. Kies jouw CPU block
3b. Kies jouw GPU block (als je ook jouw videokaart wilt waterkoelen)
(check hier of welke waterblokken van EK passen op jouw videokaart: www.coolingconfigurator.com)
4. Kies jouw Reservoir
5a. Kies jouw Pomp
5b. Kies jouw Pomp Top (optioneel als je een Laing/Swiftech pomp hebt gekozen)
6. Kies jouw Koelvloeistof
7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten)
8. Kies jouw Fittingen
9. Kies jouw toebehoren en accesoires, aan te raden lijstje:
Slangknipper (10-40MM)
Trechter
Spuitfles - 1000ML
PSU Bridging Tool 24 pin
Arctic Silver ArctiClean Reinigingskit 60ML
Arctic Cooling MX-4 Koelpasta (4g)
UV/Kleur lampen
Sleeving

Je kan dan in jouw topic een link plaatsen naar jouw winkelwagen, wij kunnen je dan tips geven wat er verbeterd kan worden.
Hoe je een link kan maken naar jouw winkelwagen, kan je hier lezen:
Hoe kan ik een link maken naar een winkelwagen?
 
Zo heb je al zelf een mooi setje uitgezocht :)

Nog een paar opmerkingen.

Voor jouw GPU heb je nog heatsinkjes nodig voor op de geheugenchips, deze daarom erbij nemen:
Swiftech MC14 RAM heatsinks (8 stuks)

Voor de pomp heb je nog een top nodig, daarvoor kan je deze nemen:
EK-D5 X-TOP G1/4 Rev.2

Slang gaat per meter, je hebt nu 1 meter in jouw winkelwagen, dat is niet genoeg.
3 meter is aan te raden, dat is vaak ruim voldoende, zodat je nog wat reserve overhoud.

Soms gaat de slang niet lekker zitten en gaat het knikken bij scherpe bochten.
Ook kunnen sommige waterblokken/reservoirs niet twee grote schroeffittingen kwijt, als oplossing kan je deze erbij nemen:
TFC - High Flow 45 Angle Rotary Adapter M/F G1/4 (4 pack)

Voor de rest heb je zo een hele mooie set!
 
Zie de volgende topic voor montage mogelijkheden van radiatoren ;)
http://forum.highflow.nl/f14/radiator-montage-mogelijkheden-2960/

Een extra rad is altijd wel aan te raden, mits jouw pomp dat aan kan.
Dat kan in jouw geval wel, dus als jouw budget en ruimte in jouw kast het toelaat, gewoon doen.
Je kan een kleintje bijvoorbeeld voor in de kast kwijt, in de 5.25" bays of eronder waar de HDD's komen.
Een dremel doet wonderen als je ruimte te kort hebt.

Met outlet port bedoel je denk ik een aftappunt?
Dat is ook zeker aan te raden, zie mogelijkheden daarvoor hier:
http://forum.highflow.nl/f6/drain-aftappunt-leegloop-ideeen-847/
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
P Phanteks Evolv X - Eerste waterkoeling build in 13 jaar Gallery & Build Logs 2
B eerste waterkoeling build Advies Waterkoeling Setup 5
S Eerste PETG build ( 900D ) tips tricks? Waterkoeling 7
C een pomp vraag voor eerste build Waterkoeling 2
D hulp bij eerste scratch build Cases en Modding 4
M Klein vraagje, eerste WC build, positie rad Advies Waterkoeling Setup 3
ProAce Eerste Build: Server Case Gallery & Build Logs 6
T Eerste Custom Watergekoelde Build. Advies Waterkoeling Setup 10
C Advies eerste wc-build Advies Waterkoeling Setup 3
M Groentje zoekt hulp bij zijn eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 7
K Advies over eerste WC build. Advies Waterkoeling Setup 11
S Advies Corsair 600T - Eerste WC Build Advies Waterkoeling Setup 1
P Advies bij eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 9
B Mijn eerste waterkoeling build, alle advies zeer gewaardeerd. Advies Waterkoeling Setup 4
L Advies nodig bij eerste build. I7 2600k+Ati 7970 Advies Waterkoeling Setup 15
P eerste build advies Advies Waterkoeling Setup 21
D Eerste WC-Build help nodig bij fitting/slang keuze etc Advies Waterkoeling Setup 6
4 help mijn eerste wc build!! Advies Waterkoeling Setup 15
sireentje start van mijn eerste build Gallery & Build Logs 51
H Mijn eerste build, ben ik op de goede weg? Waterkoeling 0
Asphiax Advies over combinaties van producten voor eerste WC Build Advies Waterkoeling Setup 27
D Daan's eerste build Gallery & Build Logs 18
Calimero De eerste WC build van dit ei ... Gallery & Build Logs 37
fatal_error.be fatal_error eerste casemod/ build log/upgrade Gallery & Build Logs 80
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
T eerste water koel loop Waterkoeling 3
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
S Eerste water gekoelde PC. Waterkoeling 90
M Eerste water gekoelde PC bouwen. Waterkoeling 1
F Eerste watercooling setup - PC-011 Dynamic Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
H Eerste waterkoeling PC Advies Waterkoeling Setup 5
O Eerste stappen watercooling Advies Waterkoeling Setup 5
C Eerste keer Costum loop, toch ff checken Waterkoeling 6
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
L Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd Advies Waterkoeling Setup 80
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
S Subtlety - een eerste waterloop Gallery & Build Logs 15
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
P Eerste custom Loop: Tracer Gallery & Build Logs 2
V Advies gevraagd over eerste custom waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 8
Madbull Mijn eerste bestelling. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
T Eerste waterloop problemen met gpu backplate hitte Waterkoeling 17

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan