ProAce
Master Elektronicus
Hierbij mijn eerste post op HighFlow, en mijn eerste build.
Het idee was om een case te maken voor mijn (simpele) servertje. Hiervoor wou ik geen gewone kast maken, maar alles vastmaken op 1 plaat hout, zodat er geen extra koeling in hoeft en alles makkelijk te bereiken is.
De Hardware bestaat uit:
- Intel Celeron D @2.8 Ghz
- DVD Brander IDE
- HDD 80 GB SATA
- 300 Watt PSU
- OEM MotherBoard
Ik ben begonnen met het uitzagen van de plaat, de gaten voor de risers te boren en hier de risers in te draaien.
Het moederbord op de risers bevestigd.
Totaal plaatje van hoe ik het erop wil hebben.
Toen was het tijd voor een eet pauze, en daarna weer verder gegaan:
Eerst even de plek showen waar de server gaat komen:
Het komt te liggen bovenop de achterste lego dozen.
En als ik de schuifdeur dicht doe, dan is er nogsteeds een ademgat, van ongeveer 70 centimeter
En toen weer het werkhol ingedoken
Als eerste heb ik de dvd drive opgeruwd en vastgelijmd, daarna goed vastgezet met een lijmklem.
Daarna de voeding opgeruwd.
En gelijmd en goed vastgezet.
En als laatste de hdd vastgezet. Inmiddels ook naar binnen verhuist, veel te koud buiten.
Het idee was om een case te maken voor mijn (simpele) servertje. Hiervoor wou ik geen gewone kast maken, maar alles vastmaken op 1 plaat hout, zodat er geen extra koeling in hoeft en alles makkelijk te bereiken is.
De Hardware bestaat uit:
- Intel Celeron D @2.8 Ghz
- DVD Brander IDE
- HDD 80 GB SATA
- 300 Watt PSU
- OEM MotherBoard
Ik ben begonnen met het uitzagen van de plaat, de gaten voor de risers te boren en hier de risers in te draaien.
Het moederbord op de risers bevestigd.
Totaal plaatje van hoe ik het erop wil hebben.
Toen was het tijd voor een eet pauze, en daarna weer verder gegaan:
Eerst even de plek showen waar de server gaat komen:
Het komt te liggen bovenop de achterste lego dozen.
En als ik de schuifdeur dicht doe, dan is er nogsteeds een ademgat, van ongeveer 70 centimeter
En toen weer het werkhol ingedoken
Als eerste heb ik de dvd drive opgeruwd en vastgelijmd, daarna goed vastgezet met een lijmklem.
Daarna de voeding opgeruwd.
En gelijmd en goed vastgezet.
En als laatste de hdd vastgezet. Inmiddels ook naar binnen verhuist, veel te koud buiten.
Laatst bewerkt: