• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

eerste build advies

POWblanco

New member
hoi, ik wil binnen korte tijd mijn pc upgraden.

ik heb al wat dingen bij elkaar die ik zou willen, kunnen jullie me mss helpe met de rest


Winkelwagens :: Winkelwagen - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!


kan je mijn voorlopig lijst zien? of doe ik iets verkeerd?
als het goed is ga ik verder.

-ik weet niet goed welke exacte fittings ik kan nemen, en mogen niet te prijzig zijn.

-kan die pomp makkelijk 2 x 240 rads aan?

-is dat genoeg om mijn 2500k op 5ghz en 7970 oc'ed te coolen? hij doet het prima op lucht( tegen de 65 graden met prime)

-kijk ,mijn budget ligt tegen de 1200 euro voor mijn vernieuwing. 479 euro kost me de ATI 7970 , mobo die ik moet kopen is 139 euro , dus zit ik al aan 618 euro , daar moet nog een case bij die mijn WC set kan houden,en de set zelf. dus net geen 600 euro case en set. mijn winkelcarretje zit al aan 403 euro. denk je dat ik toe zou komen? enigste dat ik nog nodig heb is fittings,vloeistof,PSU trickdevice'ke en dan is de set compleet. case zal dan veel afhangen van eindprijs van de set. ik vindt dit Fractal Design Define XL Black Pearl een mooie en ruimte onderin voor componenten mist verwijdering van hdd bays. maar ik zou ook deze kunnen nemen
Fractal Design Arc Midi Tower FD-CA-ARC-BL 7350041080510.
help je me even kiezen achter fittings en mss raad over mijn keuze?

met zeer vriendelijke groetjes uit Antwerpen.
 
Hey euhm blanco?

Om te beginnen kun je gelukkig bijna niet de mist in gaan als je bij Highflow besteld aangezien deze alleen maar degelijke spullen verkopen.

Ik zie echter dat je een 2500K hebt welke op Socket 1155 zit en je gekozen block ondersteund dit helaas standaard niet, lees '' tandaard geleverd met i7-S1366 mounting systeem. Mounting systemen voor i5, S775 en AMD kunt u gratis bij Swiftech aanvragen.''

Een zeer goed alternatief met vergelijkbare prestaties en zelfs een betere flow is de XSPC Raystorm, of de EK HF Supreme serie.

Kwa fittingen ben je afhankelijk van slangmaat en smaak, ik zie dat je als slang de tegenwoordig bijna standaard 1/2 maat hebt gekozen dan moet je daar dus ook je fittingen op afstemmen.

Je kunt dan kiezen uit deze lijst welke is vooral smaak, doorgaans kun je vrijwel alles wel aansluiten met enkel rechte fittingen maar mocht je voor een kleinere case gaan zoals de FD Arc Midi dan zul je wellicht ook wat bochtjes nodig hebben.
Voor het aantal fittingen hoef je enkel je componenten te tellen met jou lijstje kom ik uit op 10 stuks (mocht je een top op je pomp zetten worden dit er 12)

Een pomp top komt de prestaties van je pomp ten goede en kan je extra mogelijkheden bieden op het gebied van aansluit mogelijkheden tevens maar dit is natuurlijk smaak zien ze er vaak beter uit.

Vloeistof is ook voornamelijk een kwestie van smaak maar aangezien je zwarte slangen hebt en geen doorzichtige waterblocken zou ik hier voor een kleurloze vloeistof gaan een veel gebruikte is bijvoorbeeld Feser Pure, deze is kant en klaar en behoeft geen verdere toevoegingen.

Betreft je case dit is natuurlijk ook weer een kwestie van smaak zoals vele al hebben bewezen is alles mogelijk maar een kleinere case komt natuurlijk wel met zijn eigen uitdagingen.
Zo moet je bijvoorbeeld bij de Arc Midi waarschijnlijk een gedeelte de removable hdd tray verwijderen om een kaart als de 7970 erin te krijgen.

Ook betreft de waterkoeling zal de Arc midi meer uitdagingen met zich meebrengen om netjes de radiatoren en andere onderdelen plaats te bieden.
 
dank je soppy voor je reply,

ik heb die block verandert in een ek supreme HF ( die verschillende uitvoeringen is gwoon voor de looks?of presteert het ook weer net iets beter?)

ik heb mijn reservoir verandert naar een single bay reservoir, oogt mooier,kan geen kwaad?

wat ik dan wilde vragen over die fittings, die maten zijn enkel voor de darmen? dus de schroefdraad van elk component is hetzelfde? ik kan gwoon 10 zelfde 1/2 fittings kopen en die gaan overal passen?
ik opteer om deze set x3 te halen 13MM (1/2) Feser Schroeffitting - G1/4 (4 pack)
is dat goed genoeg?

voor de case ik denk dat ik voor de define xl zal gaan,niet de arc midi, mits dit mijn eerste build met wc is wil ik wel wat meer plek om alles te orgestreren.

is 1 l genoeg voor mijn set? of ben ik beter met 2 liter?

oke, dit zou mijn definitieve bestelling zijn, tenzij iemand mij wil drukke op een fout of iets dat ik over het hoofd gezien heb?

Winkelwagens :: eindcart - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!

case koopk bij mij in de buurt en zal define xl van fractal design zijn.

groetjes.
 
zal ik zeker doen zwelgje.

ik heb wel kleine verandering ingevoerd, ik heb die zwarte slang laten vallen en voor zelfde prijs een zilveren en doorschijnende genomen.
ik zal rode vloeistof steken zodat ik wat darmen van gpu naar rad doorschijnend kan laten met rode vloeistof, en de rest zilvere slang doen.

lijkt me mooier met gpu block ( ati) en cpu block die zilverkleuring is.

hoelang duurt het tot levering ongeveer tot Antwerpen? en zou ik het bedrijf waar ik werk kunnen opgeven als leveradres? want ik werk kantooruren en anders mis ik de levering. dan kunnen ze het gwoon daar afleveren, en die van secretariaat laten aftekenen.
enig idee of er blocks beschikbaar zijn voor 680 ? ik moet tegen donderdag belissen ofk ati of nvidia ga( verander ik ook slang en vloeistof naar goede kleur). en ik zou alles ineens willen krijgen dat ik hem ineens in 1 trek kan ineensteken.

Added after 48 minutes:

nog een klein vraagje,

is het interessant om een splitter te gebruiken en en kant gwoon loop verder laten lopen en andere kant een klein stuk slang te zetten en die rechtstreeks af te sluiten zodat ik dat via daar gwoon in de toekomst kan laten afvloeien moest ik het willen demonteren of stukken wil vervangen?
 
Laatst bewerkt:
Full cover waterblocken staan al in shop.
EK-FC680 GTX - Acetal+EN Nickel
Alleen nog niet op voorraad.
Die worden volgens Freddy in dit topic http://forum.highflow.nl/f17/gtx-680-water-blocks-12672/index2.html deze week verwacht.
Houd anders dat topic in de gaten.

Een splitter voor een draain poort te maken is geen probleem.
T-Stukken en Splitters
Handiger is zelf daar tussen een kraantje te zetten waardoor je geen kliederboel krijgt met koeling vloeistof.
Kranen en aftappunten voor uw waterkoeling setup
Denk daar wel bij welke splitter en of kraantje je mischien extra fittingen nodig hebt

Verzenden naar je werk of dergelijken is geen probleem.
Lever tijd en betaling's methode naar Antwerpen durf ik niet te zeggen.
Voor meer info daar over kan je beter Freddy contacten.
info@highflow.nl
 
tussen 3/8 1/2 zit weinig verschil.
Theoretisch gezien zou een kleine diameter zelf een hogere flow creëren.
omdat de zelfde hoeveelheid water door een kleinere opening moet.
Maar dan krijg je weer meer te maken met de sterkte van de pomp(opvoerhoogte)
En dan gaan andere factoren ook mee spelen.

Voor een goed resultaat is 3/8 of 1/2 een goede keus.
 
als deze kaart dat standaard niet heeft is dit niet vereist.
Dan is dat alleen voor de looks.
Kaarten die dit wel hebben is er een mogelijkheid dat deze door middel van thermo pads wel componenten op de kaart koelen.
al is dat dan wel de originele back plate.
Dus de gene die ek verkoopt is voornamelijk voor de looks
 
Bij pompen moet je niet zo naar de liters per minuur kijken, de opvoerhoogte van de pomp is veel belangrijker.
Dat staat voor de kracht van de pomp, hoe meer kracht (opvoerhoogte) hoe beter het water door je blokken heen gaat.

Een pomp die 1200 L/ min kan verplaatsen maar een opvoer hoogte heeft van maar 1 meter geeft een veel slechtere flow dan een pomp die maar 440 L/min verplaatst maar die een opvoerhoogte van 4 meter heeft.
 
roger that!

dank u allen voor jullie advies en inbreng bij mijn build, ik heb mijn lijstje afgewerkt, nu nog op zoek naar een 680 ;).

ik zal proberen niet te impulsief te werken en rustig de tijd nemen om foto's te nemen en te posten in een paar weken.

mvg,
kim.
 
hi,

ik wilde je toch nog even de voldoening geven mijn eerste WC build mede dankzij jullie zonder enig issue en compleet binnen plan en budget perfect heb afgeleverd. werkt echt zoetjes, temps zijn binnen verwachtingen. 2500k op 5ghz met 7970 op 1300/1650mhz. (het is toch een 797 geworden vermits die blok binnen was en ik die boost clock van nvidia niet echt overklokvriendelijk vindt , en ik had gelijk).

nogmaals hartelijk bedankt voor de inbreng en advies.

















 
hoi ,

ik zit met een serieus probleem. ik heb een klein jaar een loop draaien die er zo uitzag
10052012854.jpg
.

hij werkte goed, tot ik van een vriend een pmp 400 met top kreeg (die werkte perfect). http://apcmag.com/images/2012/tnk-400.jpg .

ik heb mijn onderste radiator die horizontaal ligt dan verticaal gezet. als je dat op de foto beetje kan inbeelde..... tussen de gpu en die rad dus heb ik mijn tweede pomp met reservoir gezet.dus loop is pomp/res-rad-cpu-gpu-pomp/res-rad-en trug bovenste pomp/res. http://apcmag.com/images/2012/tnk-400.jpg

dat ging vlot en temps waren zelfs nog tikkeltje beter als ervoor. maar die onderste pomp/res had dus een heel klein lekje aan de uitgang. dus heb ik die er trug tussen uitgehaald. en mijn loop zoals origineel( foto) gedaan ,alleen stond die onderste rad nu recht met de fittings naar boven en deze keer heb ik korste loop gezet ,dus direct van cpu naar gpu. bij het ineensteken geen probleem , alleen lijkt mijn kracht van mijn pomp weg, hij vertrekt goed uit de uitgang van de pomp/res naar de bovenste rad ,maar dan heeft die het moeilijk om door cpu en gpu nzo te gaan , soms maar in een dun straaltje door de tubing. na veel omgedraai van de bak en op zijn kop zette en zij enzo, is ie bijna luchtvrij, want zelf zag je gwoon grote luchtbelle zitte en die wilde niet moven met pomp aan. temps waren dan ook belachelijk hoog, en dus was het maar tijd om trug af te laten en de tweede pomp te gebruiken. 2 uur verder, zelfde probleem wanneer ik hem wilde vullen en bleeden, toch de moeite gedaan om die weer 1 ur lang op zijn kop en zij enzo toch vol te krijgen door de bubbles de weg te tonen naar het reservoir. temps dus zelfde. nu heb ik alles eruitgehaald en gwoon los op tafel getest en idd de pomp geeft wel goed maar verliest na 1 rad zijn kracht blijkbaar en ik heb beide rads geprobeerd en zelfde. ik heb door de rads geblazen als ze leeg waren en geen druk ofzo, fittingen zijn allemaal oke ,blocks ook .


nu is mijn vraag, hoe kan dit? kan het zijn dat de twee pomps kapot zijn gegaan door te samen in 1 loop te zetten (1tje is tikkeltje krachtiger). ze hebben nooit droog gerund, en het geluid doen ze nog zelfde als originele loop . ik bleed die met top open dus ergens vacuum trekke kan toch ook niet? kan het zijn dat er iets raar aan de hand is met mijn reservoir, dit is het http://www.koolertek.com/computer-parts/pc/catalog/xs-1011-1.jpg . pomp steekt eronder dus op.

enig idee???
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
C Advies eerste wc-build Advies Waterkoeling Setup 3
K Advies over eerste WC build. Advies Waterkoeling Setup 11
S Advies Corsair 600T - Eerste WC Build Advies Waterkoeling Setup 1
P Advies bij eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 9
B Mijn eerste waterkoeling build, alle advies zeer gewaardeerd. Advies Waterkoeling Setup 4
L Advies nodig bij eerste build. I7 2600k+Ati 7970 Advies Waterkoeling Setup 15
Asphiax Advies over combinaties van producten voor eerste WC Build Advies Waterkoeling Setup 27
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
P Phanteks Evolv X - Eerste waterkoeling build in 13 jaar Gallery & Build Logs 2
B eerste waterkoeling build Advies Waterkoeling Setup 5
S Eerste PETG build ( 900D ) tips tricks? Waterkoeling 7
C een pomp vraag voor eerste build Waterkoeling 2
D hulp bij eerste scratch build Cases en Modding 4
M Klein vraagje, eerste WC build, positie rad Advies Waterkoeling Setup 3
ProAce Eerste Build: Server Case Gallery & Build Logs 6
T Eerste Custom Watergekoelde Build. Advies Waterkoeling Setup 10
M Groentje zoekt hulp bij zijn eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 7
D Eerste WC-Build help nodig bij fitting/slang keuze etc Advies Waterkoeling Setup 6
4 help mijn eerste wc build!! Advies Waterkoeling Setup 15
sireentje start van mijn eerste build Gallery & Build Logs 51
sireentje eerste build Advies Waterkoeling Setup 9
H Mijn eerste build, ben ik op de goede weg? Waterkoeling 0
D Daan's eerste build Gallery & Build Logs 18
Calimero De eerste WC build van dit ei ... Gallery & Build Logs 37
fatal_error.be fatal_error eerste casemod/ build log/upgrade Gallery & Build Logs 80
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
T eerste water koel loop Waterkoeling 3
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
S Eerste water gekoelde PC. Waterkoeling 90
M Eerste water gekoelde PC bouwen. Waterkoeling 1
F Eerste watercooling setup - PC-011 Dynamic Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
H Eerste waterkoeling PC Advies Waterkoeling Setup 5
O Eerste stappen watercooling Advies Waterkoeling Setup 5
C Eerste keer Costum loop, toch ff checken Waterkoeling 6
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
L Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd Advies Waterkoeling Setup 80
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
S Subtlety - een eerste waterloop Gallery & Build Logs 15
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
P Eerste custom Loop: Tracer Gallery & Build Logs 2
V Advies gevraagd over eerste custom waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 8
Madbull Mijn eerste bestelling. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
T Eerste waterloop problemen met gpu backplate hitte Waterkoeling 17

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan