• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

eerste build advies

Dit klinkt een beetje als een probleem wat ik een tijdje geleden gehad heb, alleen was het bij mij gewoon zo dat de pomp gewoon bijna geen kracht gaf. In mijn geval (ook met een XPSC bay res maar wel met een D5) was het probleem dat er blijkbaar niet genoeg 'druk' op de INlet van de pomp stond waardoor er geen water aangezogen werd en deze dus eindelijk 'zot'/met lucht? draaide. Het was een raar probleem. Waarom ik dit denk dat je mogelijk hetzelfde voor kan hebben is dat het in mijn geval ook plots na het drainen de kop opstak en absoluut niet weg wilde tot ik gevonden had wat ik moest doen.

In mijn geval was het zo dat ik mijn res volledig moest vullen met de case gekanteld, zodat er flink wat water op de INlet van het reservoir stond, zodat als ik het reservoir sloot en de case terug normaal zette het water op de INlet van het res zo'n 5 centimeter hoger stond en er wat meer druk op het reservoir stond. Dan startte de pomp gewoon en bleeft hij gewoon rond pompen. Eens alle lucht er uit was stond het water automatisch weer hoog genoeg en liep het als een zonnetje.

Hopelijk ben je hier iets mee. Als alles uit je PC ligt kan je snel testen als volgt. Vul je res en maak een simpel loopje naar rad die lager ligt. Als je het gewoon aansluit zit er dan nog genoeg lucht in je rad om wat luchtbellen te geven. Als je die niet ziet, hef dan langzaam je rad op. Als je hetzelfde probleem hebt zal je zien dat hij bij een bepaalde hoogte ineens begint te pompen. (wel je reservoir toe doen he ;))
 
probleem opgelost met drastische gevolgen natuurlijk, hoe anders?


na alles te testen en elke mogelijke combinatie leek het mijn cpu block te zijn. opengevezen en idd, er zat vuil in dat de vloeistof blokkeerde. proper gemaakt en trug gestoken , trug gelooped en zelfde probleem, dus weer open en trug wat vuil uit. trug ineen en gelooped.

nu werkt hij trug, temps heel goed, maar in het process is mijn videokaart kapot gegaan , geen beeld meer op dieze pc en andere pc.

andere kaart gestoken en start op, alleen is mijn lan verbinding weg, windows zegt dat die in deep sleep zit en dak die moet uithalen...... alles geprobeerd maar niks aan te doen, dus resultaat.......: nieuwe kaart en mobo . jammer maar ik ben blij dak trug werkende pc heb en dat niet alles kapot is.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
C Advies eerste wc-build Advies Waterkoeling Setup 3
K Advies over eerste WC build. Advies Waterkoeling Setup 11
S Advies Corsair 600T - Eerste WC Build Advies Waterkoeling Setup 1
P Advies bij eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 9
B Mijn eerste waterkoeling build, alle advies zeer gewaardeerd. Advies Waterkoeling Setup 4
L Advies nodig bij eerste build. I7 2600k+Ati 7970 Advies Waterkoeling Setup 15
Asphiax Advies over combinaties van producten voor eerste WC Build Advies Waterkoeling Setup 27
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
P Phanteks Evolv X - Eerste waterkoeling build in 13 jaar Gallery & Build Logs 2
B eerste waterkoeling build Advies Waterkoeling Setup 5
S Eerste PETG build ( 900D ) tips tricks? Waterkoeling 7
C een pomp vraag voor eerste build Waterkoeling 2
D hulp bij eerste scratch build Cases en Modding 4
M Klein vraagje, eerste WC build, positie rad Advies Waterkoeling Setup 3
ProAce Eerste Build: Server Case Gallery & Build Logs 6
T Eerste Custom Watergekoelde Build. Advies Waterkoeling Setup 10
M Groentje zoekt hulp bij zijn eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 7
D Eerste WC-Build help nodig bij fitting/slang keuze etc Advies Waterkoeling Setup 6
4 help mijn eerste wc build!! Advies Waterkoeling Setup 15
sireentje start van mijn eerste build Gallery & Build Logs 51
sireentje eerste build Advies Waterkoeling Setup 9
H Mijn eerste build, ben ik op de goede weg? Waterkoeling 0
D Daan's eerste build Gallery & Build Logs 18
Calimero De eerste WC build van dit ei ... Gallery & Build Logs 37
fatal_error.be fatal_error eerste casemod/ build log/upgrade Gallery & Build Logs 80
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
T eerste water koel loop Waterkoeling 3
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
S Eerste water gekoelde PC. Waterkoeling 90
M Eerste water gekoelde PC bouwen. Waterkoeling 1
F Eerste watercooling setup - PC-011 Dynamic Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
H Eerste waterkoeling PC Advies Waterkoeling Setup 5
O Eerste stappen watercooling Advies Waterkoeling Setup 5
C Eerste keer Costum loop, toch ff checken Waterkoeling 6
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
L Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd Advies Waterkoeling Setup 80
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
S Subtlety - een eerste waterloop Gallery & Build Logs 15
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
P Eerste custom Loop: Tracer Gallery & Build Logs 2
V Advies gevraagd over eerste custom waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 8
Madbull Mijn eerste bestelling. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
T Eerste waterloop problemen met gpu backplate hitte Waterkoeling 17

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan