• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Echt water of een closed circuit?

stock koeler moet genoeg zijn, om met stock clocks alles te doen 24/7.

Je woont niet in saudi arabië of afrika of latijns amerika.. ooh ja, daar zijn stock clocks en koelers ook voor gemaakt.

-edit-als alternatief een heatsink pakken vanThermalright ofzo met 12m fan erop.. iets in die geest. Heb jij voldoende stilte.
 
Je moet er van uit gaan dat de pasta die meegeleverd wordt niet van de beste kwaliteit is.
Nu zijn daarop uitzonderingen, want de Mugen 2 heeft vrij goede pasta meegeleverd, en van de Megahalems ben ik niet zeker.

Persoonlijk gebruik ik nooit de meegeleverde, en heb ik hier 3 tubes liggen elk voor een ander doel.

Vriend van me heeft de Megahalems met de stock thermal paste voor een tijdje gedraaid. Vorige week hebben we het vervangen door MX-2, plus nog wat andere aanpassingen. In totaal zagen we een daling van 10C op load. Dus ik denk dat je best wel wat MX-2 of MX-3 kan aanschaffen als je echt goeie performance wilt.
 
Hmm, ik weet nu niet hoe ik mijn XFX GTS250 moet gaan koelen. Ik heb dus een GS1000 case en de graka in slot 1. 2 fans zuigen vanaf de bovenkant lucht uit de kast. Aan de onderkant is ruimte voor 1 fan, maar daar liggen de kabels van mijn niet modulaire voeding al :s wat moet ik nu?
 
Ja, tenzij je EVGA heb, die doet daar niet moeilijk over. Ik ben iemand die zich niet zo snel laat beïnvloeden door dat soort dingen omdat er bij mij vrijwel nooit wat kapot gaat, dus ik zou hem er zelf gewoon afhalen. Maar dat is natuurlijk je eigen keuze ;).
 
Hahaha, dat klopt kenny :)

Nouja, nog 1 ding:
Hoeveel fan's moet ik nemen? Ik heb ruimte voor 5 van die dingen: 2 onderaan (waarvan 1 direct onder de voeding), 1 aan de bovenkant van de achterkant en 2 aan de hemel.
Ik dacht aan 2: 1 aan de onderkant om aan te zuigen en 1 aan de bovenkant om eruit te blazen.
Maar ik ben niet helemaal 100% op dit gebied, dus als jullie mij willen verbeteren, graag :)
 
Ik zou zeggen. Een Musashi oid als gpu koeler. 1 Casefan op je cpu koeler 1 casefan op het dak van je pc en 1 casefan als intake onderin die naar boven plaatst en dan neem je en airlfow die van benenden naar boven gaat.
 
Ik weet nog niet of ik wel een GPU koeler neem. Eerst kijken of ik het zonder ook af kan.
Verder wilde ik iig de 2 fan's die ik nu als casefans gebruik, aan mijn megahalems schroeven.
Dan moet ik natuurlijk nog fans in mijn kast zelf hangen. Waar ik aan dacht: 1 aan de hemel en 1 aan de onderkant. Nu weet ik niet of ik er nog 1 aan de achterkant moet schroeven...
 
Da's helemaal niet nodig voor de hardware die je hebt. Het kan je temps iets verbeteren, maar met die megahalems zullen die sowieso wel goed zijn. Ik zou me vooral focusen op die videokaart. Die GPU koeler zou ik echt wel nemen.

Ik heb zelf ook een andere gpu koeler en dat was ook mijn eerste die ik zelf geinstallerd heb. Gewoon je tijd nemen. Kaart voorverwarmen zodat die makkelijk los gaat (dus ff gpu stressen voordat je er mee bezig gaat). En natuurlijk je chips goed schoon maken (vooral geheugen omdat die met plakband vast gemaakt word).

Neem je tijd en zorg dat je geaard bent (dus zo af en toe stopcontact randaarde aanraken). Dan kan er echt niets mis gaan.
 
Ik weet het echt nog niet met die gpukoeler...
Ik denk dat ik eerst ff zonder begin, en als dat verkeerd uitpakt, dan ga ik wel zo'n gpu koeler kopen. En aangezien ik binnenkort toch jarig ben, kan dat mooi van dat geld ;)

Dan wordt het dus:
Megahalems
fan wires
MX-2
2 120 mm fans (3 lijkt me wat te veel)
2 aluminium fan filters
Ik geloof dat dat alles is dan.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
anub1s18 er drijft iets in mijn reservoir en ik kan het niet echt identificeren als should not care of slecht Waterkoeling 2
wambamnl wambam aka roderick Mijn pc heeft nog niet echt een naam :) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
Sw333t Inbouw van een computer in een meubel, zijn er zaken waar ik echt op moet letten. Cases en Modding 26
Thierry Welke cpu heb je nu echt nodig??!! Hardware & Software 1
coolfris Aquacomputer: "Aqualis" reservoir gemaakt van echt glas HighFlow Product Suggesties en Nieuws 20
Stephan---pro Dit is echt niet normaal Algemene Discussies 8
Freddy Wordt je van Spinazie echt sterk? Gezondheid en Sport 11
Calimero [IN-ACTIVE] echt stille HDD (SSD ?) en XSPC X2O Compact 450 Pump Gevonden 9
Sw333t 2-Way mirror plexi of echt glas (minimaal 15 x 15) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
k.3nny Antiknik niet echt ANTIKNIK Waterkoeling 12
D Highflow service echt de max!!! HighFlow Testimonials / Shopreviews 6
D Koelt niet echt optimaal. Waterkoeling 15
RRPhantom HDD nu echt stuk?; slaat niet meer aan. Hardware & Software 8
Quadcore hij is echt goed bezig Nieuws en Sport 2
Jason Corsair Hydro X Series XG5 RGB 30-Series Reference GPU Water Block (3090, 3080 Ti, 3080) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D EK Water Blocks EK-Quantum Kinetic TBE 160 DDC PWM D-RGB - Acetal Te Koop 1
LoyalFoxx Mystic Fog | EKWB | houdbaarheid en gedestilleerd water Waterkoeling 2
R Water cooling Advies Waterkoeling Setup 5
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Magnitude sTRX4 Water Blocks HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D CORSAIR Hydro X Series XG7 RGB RX-SERIES GPU Water Block (5700 XT) Advies Waterkoeling Setup 2
Jason Bitspower Water Tank Hexagon 34 With RGB - BP-WTH34AC-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T eerste water koel loop Waterkoeling 3
Agokas79 Agokas79/Angelo kasiaris/First sff water-cooled pc. Waterkoeling 2
Jason EK-Classic GPU Water Block Strix RTX 3080/3090 D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B New water cooling build - need help Waterkoeling 2
Thim geen water circulatie. Waterkoeling 12
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Thim CPU water blok Waterkoeling 1
Jason Corsair Hydro X Series XM2 M.2 SSD Water Block (2280) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
Jason Singularity Computers - Arterial Dual 560mm Water-Box HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Classic GPU Water Block RTX 3080/3090 D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
biopunk Suggestion: Bitspower air-exhaust (automatic) and water-exhaust fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Jason EK-Quantum Vector RX 6800/6900 D-RGB Water Block HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bitspower Classic VGA Water Block for GeForce RTX 3080 & 3090 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC5 RGB CPU Water Block (AM4 & 1200) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 en XC9 RGB CPU Water Blokken (1200/AM4 - 2066/sTRX4) - Zilver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 RGB White CPU Water Block - 115X / AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Eerste water gekoelde PC. Waterkoeling 90
M Eerste water gekoelde PC bouwen. Waterkoeling 1
S AMD threadripper 3960x met water- of luchtkoeling Waterkoeling 3
D Lektesten, pomp laten draaien voor water circulatie en vullen Waterkoeling 19
V Water Block for Aorus 2070 Super? Waterkoeling 12
P Water koeling voor mijn Radeon VII grafische kaart 100% beginner hier sorry;) Advies Waterkoeling Setup 4
N Water koeling oplossing voor een AMD 7 Advies Waterkoeling Setup 3
W Inbouw Water Cooling combinatie met Asus Maximus IX Extreme mboard Advies Waterkoeling Setup 2
ABRAWARE additieven bij X1 met distilled water Waterkoeling 3
O Advies water cooling 1000W+ Advies Waterkoeling Setup 57
R Demineralized water for coolant Waterkoeling 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan