• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

EAH4870 Dark Knight + Accelero s1

N

nii-ju-ichi

Guest
Beste mensen,

Ik vond het eindelijk tijd worden mijn ASUS EAH4870 dark knight van een nieuwe koeler te voorzien, aangezien de stock koeler veel te luidruchtig was. Gisteren een Accelero S1 (rev2) + Turbo module binnengekregen en geïnstalleerd.
Na 15 minuten windows, in het hoofdmenu van black ops crasht het stuurprogramma.

Even de kaart over zijn rug geaaid en kwam tot de ontdekking dat de core zwaar aan het oververhitten was.
Nu weet ik dat de DK een heethoofd is, maar dit had ik niet helemaal voorzien...

Ik merkte wel op dat de koeler niet zo goed paste als beloofd op verschillende fora, maar na enig schuiven leek alles wel te kloppen.
Enige suggesties?

Bedankt!
 
Ik het de gehele installatie nog eens overnieuw uitgevoerd. Echter heb ik er nu de 'spacers' tussenuit gelaten, zodat de heatsink directer op de core kwam te liggen :icon_rolleyes:

Idle zijn de temps nu:
  • GPU Temp: 37C
  • GPU DISPIO Temp: 37C
  • GPU MEMIO Temp: 46C
De stock fanspeed wordt gemiddeld doorgegeven op 31%.
Games draaien wel ok, mits ik mijn rear fan op middle zet.

Bijgevoegd een paar afbeeldingen van de installatie.

Vanwege de layout kon ik de VR sinks niet vervangen. Één mem sink ontbreekt gezien deze de heatpipe raakte... Dank aan Asus voor dit heerlijke ontwerp.

DSCF0729.JPG
DSCF0735.JPG
DSCF0739.JPG
DSCF0741.JPG
DSCF0743.JPG
DSCF0745.JPG
sensor.jpg

Suggesties voor verbetering zijn altijd welkom!
 
Dit was mijn oplossing heb een van de kaarten dood geklocked dus kunt blockje kopen heb ook nickel versie;)

106etdw.jpg
 
Haha, ja, dat kan natuurlijk ook nog!
Ik heb lang gedacht om waterkoeling te nemen, maar heb dat toch uitgesteld vanwege de kosten.
Daarnaast is een stil systeem met wc net zo goed niet gegarandeerd.. helaas.

Over een tijdje maar weer kijken ;)
 
Het is overigens wel erg "druk" qua kabels en dergelijke in je pc in de directe omgeving van je videokaart.
En zo te zien is er weinig airflow mogelijk in jouw behuizing (welke behuizing heb je eigenlijk?).
 
Het is overigens wel erg "druk" qua kabels en dergelijke in je pc in de directe omgeving van je videokaart.
En zo te zien is er weinig airflow mogelijk in jouw behuizing (welke behuizing heb je eigenlijk?).

Dat klopt. Dit is een Antec P182. Ik heb speciaal voor deze gelegenheid nog eens een uur(!) extra tijd besteed aan het reorganiseren van de kabels. Bijna alle kabels losgehaald en opnieuw omgeleid. In deze behuizing zitten in totaal 5 fans: 1x top (140mm), 1x rear, 1x hdd-tunnel, 1x cpu en 1x gpu. Het is nogal een gefrot om alle kabels goed te krijgen. Ik zou graag ooit nog een modulaire psu installeren, want deze kabels zijn te stug om met zo'n aantal te kunnen verwerken in deze kast.
Ik ben ondanks het ruimtegebrek wel heel blij met de kast! Afwerking is netjes en isolatie is in ieder geval beter dan vele andere modellen :)
Maar, wat raad je aan?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S be quiet! Dark Base 900 Glazen zijpaneel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
S be quiet! Dark Base Pro 900 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
iSP Be Quiet! Dark Rock TF HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
Singular1ty [REFUSED] Be Quiet! Dark Power Pro10 550W Verkocht 2
O 240 of 360 radiator in Antec Dark Fleet DF85? Waterkoeling 8
J [2012] Batman: The Dark Knights Risses Films / Movies 4
joostgvk be quiet! Dark Wings goed voor een rad? Waterkoeling 1
E Dark Angel Gallery & Build Logs 110
Mexel [User-Review] be quiet! Dark Power Pro 850W review door Mexel HighFlow Product Reviews 2
dark viper zwolle Dark viper - darkness hell Gallery & Build Logs 54
soppy [VERKOCHT] Be Quiet Dark Power Pro 1000W Verkocht 3
Dark-NighT Dark en Klets Dual build Log Gallery & Build Logs 18
Johnny [2011] Transformers 3: Dark of the Moon Films / Movies 36
vincent Be Quiet Dark Power Pro P8 1000 W HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
LightStar - LightStar - Stefan - PC/Project The Dark Li Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
M The Dark Cosmos S Gallery & Build Logs 8
m.d.koning Dark Power buildlog Gallery & Build Logs 31
Freddy [2010] Knight and Day (Tom Cruise / Cameron Diaz) Films / Movies 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan