• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

e6750 @ 4ghz?

Sewan.e

New member
Hallo Highflow forummers.

Ik heb een c2d e6750 en wil deze graag op 4 ghz laten lopen. Maar om een of andere reden werkt dit niet goed.

Mijn setup:
Een Gigabyte P35DS4 rev.1 (met de gigantische koeling) Kingston hyperX KHX8500 (1066mhz ddr2) 4GB kit en ati 4830 videokaart (deze is max oc'd maar wordt binnekort vervangen)
De videokaart loopt op 735 ipv. 585 mhz en het geheugen van de kaart op 1125 ipv. 900.
De processor en de videokaart worden momenteel gekoeld dmv. waterkoeling (swiftech)

Het probleem is dat ik windows (7 64bit) niet stabiel krijg boven de 3,6ghz (1800mhz fsb en geheugen op 1080mhz). Als ik de base clock op 500mhz zet zet ik het geheugen op 1000mhz omdat er niks anders in de buurt komt van 1066mhz. En de processor geef ik 0,2v tot 0,3v extra. (ik heb het ook hoger geprobeert maar dan moet ik cmos resetten omdat hij dan nietmeer opstart)

Ik heb vandaag de nieuwste bios erop gezet, een beetje met de timings van het geheugen gespeeld maar niets hielp.
Wat kan ik doen zodat ik de magische 4000mhz kan zien als ik de computer opstart?

Met vriendelijke groet,
Sewan
 
denk dat je fsb limited bent??

heb je al uitgeprobeert wat de max fsb is (doe je eigenlijk hetzelfde als nu alleen dan gooi je je cpu multi een paar stappen omlaag)

je ram al geprobeerd wat meer te geven (aannemend dat je ze al goed ingesteld hebt zou 0,1V extra het moeten oplossen als die het probleem zijn)

je nb nog meer volts geven??




je hebt namelijk al wel echt een goeie OC erop dus het kan gewoon zijn dat je nu je "wall" hebt gevonden..
 
denk dat je fsb limited bent??

heb je al uitgeprobeert wat de max fsb is (doe je eigenlijk hetzelfde als nu alleen dan gooi je je cpu multi een paar stappen omlaag)

je ram al geprobeerd wat meer te geven (aannemend dat je ze al goed ingesteld hebt zou 0,1V extra het moeten oplossen als die het probleem zijn)

je nb nog meer volts geven??




je hebt namelijk al wel echt een goeie OC erop dus het kan gewoon zijn dat je nu je "wall" hebt gevonden..

Ja het vervelende is dat je bij het geheugen niet weet hoeveel er al op staat, die modules mogen 2,2 volts hebben, maar met 500 mhz fsb kunnen de modules max 1000mhz worden. De andere fsb:ram verhoudingen werken niet. En hoeveel zou ik de chipset max mogen geven dan? De pc start wel op met 4 ghz, maar tijdens laden van windows hangt hij gewoon. En wat is het max van de processor kwa voltage?
 
Is redelijk moeilijk te halen, dichtste dat ik in de buurt kwam met die cpu was 3.92Ghz, en dan kwam er nog eens een gevoel bij waarbij ik dacht dat alles binnen no time in de lucht zou vliegen :p
 
Een e6750 is 65nm, een e8400/e7500 is 45nm die klokken veel makkelijker 4ghz doordat ze minder warmte produceren bij hogere snelheden.
Denk als je 4ghz+ wil, dat je dan moet denken aan een e7500 / e8400 of hoger / xeon 3120 kan ook.
Kost je ongeveer 75,- tot 100,- euro voor een processor, jouwe brengt nog 50,- op of zoiets, dus voor 50,- euro erbij kun je de 4ghz zien bij opstarten :)

edit: zelf ook e6600 en van alles erboven en eronder gehad, mijn low budget e7500 met multi 11 :) deed 4ghz+ op een gigabyte p35c-ds3r stabiel zonder al teveel moeite, denk dat een 45nm cpu je dus het beste helpt, vandaar bovenstaand advies.
 
Laatst bewerkt:
sorry voor de late reactie, maar dat is voor 24/7, de temperaturen vallen erg mee, ook al krijg ik van sommige pc monitor programma's geen goede readings, de een zegt dat de cpu 10 graden is.. de ander zegt de ene core 30 en de andere core 20 (lijkt me ook vrij onmogelijk) maargoed, andere programma's zeggen dan dat ik rond de 30 graden zit met deze overclock (3,6 ghz)

Een tijdje terug werd hij een beetje instabiel, heb ik een bluescreen gehad. Daarna heb ik de fsb 0,1 volt extra gegeven en nu loopt ie als een zonnetje. Zou hij bij hogere clocks (FSB 2ghz ipv 1,8ghz) nog meer voltage nodig hebben op de fsb? En wat is het max?
De northbridge wordt gekoeld door enorm veel koper (p35ds4 rev.1) , en nu met 1,8ghz fsb en 0,1volt extra wordt de northbridgekoeler onder load 36 graden (gemeten op het koper met scyte bay temp sensor). Ik heb ook nog 2x 50mm fans die perfect op de nbkoeler passen, deze zou ik bij 4ghz evt. ook erop kunnen monteren.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan