Sw333t
I Love my NUC
Welkom bij..
... weer een build van mijn hand. Het gaat niet super extreem worden (ik ga er geen ATX case van maken of een bureau). Dit is weer een klein kastje, die gemaakt is om makkelijk mee te kunnen nemen (al zal dat niet eens zo vaak zijn). Ik hou blijkbaar gewoon van kleine kastjes :004:.
Waarom de naam "E."?
De E staat voor Elite, wat verwijst naar de behuizing. Dit is namelijk een Cooler Master Elite 130. Deze komt zeer goed in de buurt bij wat ik zoek in een behuizing maar kan zeker nog wel wat Sw333t saus gebruiken. De punt is erbij gekomen nadat ik aan het stoeien was met een 7 segment display. Deze kan ook een punt weergeven, daar komt hij dus vandaan. Dit 7 segment display komt voorin te zitten en zal de naam E. verlicht laten zien (het display is 2,6 cm hoog).
De hardware:
Geen spannend nieuws hier, ik ben van het hergebruiken en dus komt mijn huidige hardware in de kast te zitten (wel komt er nog een losse gpu bij, welke dat gaat worden ben ik nog niet over uit).
De grafische kaart ben ik nog voor aan het kijken, ik vermoed dat het in de richting van een GTX 950 zal zijn, deze zal ook luchtgekoeld blijven. Wellicht eentje uit de stallen van MSI, daar deze bij weinig verbruik passief gekoeld zijn (de fan(s) staan dan stil).
De Cooler Master V550 Semi-Modular en de Cooler Master Nepton 120XL heb ik al eerder mogen ontvangen van Cooler Master ivm de jurydag van de afgelopen HWI casemod competitie. De Cooler Master Elite 130 heb ik recentelijk mogen ontvangen van Jasper van Cooler Master voor dit project. Dank je kerel!
De Swift RX muismat is ook voor deze build (heerlijk zo'n lap).
Het kastje vast een klein beetje op de foto gezet. Zit erg degelijk in elkaar.
De LG GGW-H20L bluray fikker is ook weer een product dat een tweede leven gekregen heeft, hij is zijn carrière begonnen bij ene l3p . Was eigenlijk de bedoeling om er een bluray lezer in te zetten, maar kon dit aanbod niet links laten liggen. Bedankt Peter.
De Nepton 120XL vast gemonteerd zitten (de pc is al in gebruik genomen namelijk om zo weer te wennen aan het geluid en om wat ideetjes uit te werken terwijl de inspiratiebron naast me staat). Met de telefoon genomen, dus de kwaliteit kan soms wel wat minder zijn.
Verlichting:
Mijn vorige nickname op internet was wwwicked, een mafketel die nogal led verslaafd is. Nu ben ik beide nog steeds wel, maar in mindere mate (hoop ik tenminste ). Qua ledverlichting ga ik dit keer voor multi colour. Geen rgb, maar ledstrips met meerdere kleuren erop die tegelijkertijd zullen branden.
Ik heb dit keer gekozen voor de kleur wit als basiskleur en blauw, groen en UV als steunkleuren. Omdat leds ook gezien mogen worden heb ik gekozen voor lekkere dikke jongens... 8mm leds :gek. Tevens heb ik gekozen voor leds die diffuus zijn, ze hebben geen heldere lenzen waardoor er minder licht uit komt. Het kastje hoeft niet vanuit de heelal zichtbaar te zijn.
De losse leds (komen van Leds-Buy af).
De leds en printplaten voorbereiden en solderen..
Er zijn 2 lange strips (circa 23 centimeter) en 2 korte strips (circa 8 centimeter). De lange strips hebben 4 kleuren (wit, groen, blauw en UV), de korte strips hebben 3 kleuren (wit, groen en blauw).
Even aangesloten om te testen en dan krijg je dus dit:
De korte strip.
De lange strip.
Mocht je zelf een ledstrip willen maken, kijk dan ook eens naar dit topic.
Ook komt er een gimmick in het front/top te zitten en wel een 2,6 centimeter grote 7 segment display.
Even in het handje gehouden ter indicatie van de grootte.
Aangesloten en getest. Komt een behoorlijk licht vanaf.
De verlichting zal door middel van 2 schakelaars ook aan of uitgezet kunnen worden. 1 schakelaar voor de E. en een andere schakelaar voor de strips.
To Do List:
- Mini window maken (eerder gedaan bij een Elite 120 Advanced wat me prima beviel),
- Rails van een Cooler Master HAF Stacker toevoegen aan bovenzijde (plus groot gat toevoegen aan bovenzijde),
- Design van nieuwe top verder afmaken (de ideeenstroom is tot deze 2 opties (1 / 2) gekomen, maar zit nog te puzzelen op een geschikte versie,
- Bluray brander stealthen,
- Grafische kaart verhaal verder uitzoeken en bestellen,
- ....
- ....
Stay tuned