• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

E.

Sw333t

I Love my NUC
E.png


Welkom bij..

... weer een build van mijn hand. Het gaat niet super extreem worden (ik ga er geen ATX case van maken of een bureau). Dit is weer een klein kastje, die gemaakt is om makkelijk mee te kunnen nemen (al zal dat niet eens zo vaak zijn). Ik hou blijkbaar gewoon van kleine kastjes :004:.

Waarom de naam "E."?

De E staat voor Elite, wat verwijst naar de behuizing. Dit is namelijk een Cooler Master Elite 130. Deze komt zeer goed in de buurt bij wat ik zoek in een behuizing maar kan zeker nog wel wat Sw333t saus gebruiken. De punt is erbij gekomen nadat ik aan het stoeien was met een 7 segment display. Deze kan ook een punt weergeven, daar komt hij dus vandaan. Dit 7 segment display komt voorin te zitten en zal de naam E. verlicht laten zien (het display is 2,6 cm hoog).

De hardware:

Geen spannend nieuws hier, ik ben van het hergebruiken en dus komt mijn huidige hardware in de kast te zitten (wel komt er nog een losse gpu bij, welke dat gaat worden ben ik nog niet over uit).

list.png


De grafische kaart ben ik nog voor aan het kijken, ik vermoed dat het in de richting van een GTX 950 zal zijn, deze zal ook luchtgekoeld blijven. Wellicht eentje uit de stallen van MSI, daar deze bij weinig verbruik passief gekoeld zijn (de fan(s) staan dan stil).

De Cooler Master V550 Semi-Modular en de Cooler Master Nepton 120XL heb ik al eerder mogen ontvangen van Cooler Master ivm de jurydag van de afgelopen HWI casemod competitie. De Cooler Master Elite 130 heb ik recentelijk mogen ontvangen van Jasper van Cooler Master voor dit project. Dank je kerel!

voeding%20en%20koeling%2001.jpg

De Swift RX muismat is ook voor deze build (heerlijk zo'n lap).

voeding%20en%20koeling%2002.jpg


Het kastje vast een klein beetje op de foto gezet. Zit erg degelijk in elkaar.

kastje%2001.jpg


kastje%2002.jpg


De LG GGW-H20L bluray fikker is ook weer een product dat een tweede leven gekregen heeft, hij is zijn carrière begonnen bij ene l3p :sarc:. Was eigenlijk de bedoeling om er een bluray lezer in te zetten, maar kon dit aanbod niet links laten liggen. Bedankt Peter.

De Nepton 120XL vast gemonteerd zitten (de pc is al in gebruik genomen namelijk om zo weer te wennen aan het geluid en om wat ideetjes uit te werken terwijl de inspiratiebron naast me staat). Met de telefoon genomen, dus de kwaliteit kan soms wel wat minder zijn.

nepton%20120xl%20gemonteerd%2001.jpg


nepton%20120xl%20gemonteerd%2002.jpg


nepton%20120xl%20gemonteerd%2003.jpg


Verlichting:

Mijn vorige nickname op internet was wwwicked, een mafketel die nogal led verslaafd is. Nu ben ik beide nog steeds wel, maar in mindere mate (hoop ik tenminste :p). Qua ledverlichting ga ik dit keer voor multi colour. Geen rgb, maar ledstrips met meerdere kleuren erop die tegelijkertijd zullen branden.

Ik heb dit keer gekozen voor de kleur wit als basiskleur en blauw, groen en UV als steunkleuren. Omdat leds ook gezien mogen worden heb ik gekozen voor lekkere dikke jongens... 8mm leds :gek. Tevens heb ik gekozen voor leds die diffuus zijn, ze hebben geen heldere lenzen waardoor er minder licht uit komt. Het kastje hoeft niet vanuit de heelal zichtbaar te zijn.

losse_leds_01.jpg

De losse leds (komen van Leds-Buy af).

De leds en printplaten voorbereiden en solderen..

strips_solderen_01.jpg


strips_solderen_02.jpg


strips_solderen_03.jpg


Er zijn 2 lange strips (circa 23 centimeter) en 2 korte strips (circa 8 centimeter). De lange strips hebben 4 kleuren (wit, groen, blauw en UV), de korte strips hebben 3 kleuren (wit, groen en blauw).

Even aangesloten om te testen en dan krijg je dus dit:

strips_aan_02.jpg

De korte strip.

strips_aan_05.jpg

De lange strip.

Mocht je zelf een ledstrip willen maken, kijk dan ook eens naar dit topic.

Ook komt er een gimmick in het front/top te zitten en wel een 2,6 centimeter grote 7 segment display.

7segment_01.jpg

Even in het handje gehouden ter indicatie van de grootte.

IMG_1470.JPG

Aangesloten en getest. Komt een behoorlijk licht vanaf.

De verlichting zal door middel van 2 schakelaars ook aan of uitgezet kunnen worden. 1 schakelaar voor de E. en een andere schakelaar voor de strips.

To Do List:

- Mini window maken (eerder gedaan bij een Elite 120 Advanced wat me prima beviel),
- Rails van een Cooler Master HAF Stacker toevoegen aan bovenzijde (plus groot gat toevoegen aan bovenzijde),
- Design van nieuwe top verder afmaken (de ideeenstroom is tot deze 2 opties (1 / 2) gekomen, maar zit nog te puzzelen op een geschikte versie,
- Bluray brander stealthen,
- Grafische kaart verhaal verder uitzoeken en bestellen,
- ....
- ....

Stay tuned
 
Heb gisteren een mooi pakketje mogen ontvangen van ProAce, het zijn geen ledstrips :p.

Hij heeft eerder dit jaar een Cooler Master HAF Stacker 935 flink verbouwd voor de HWI / Cooler Master / MSI casemod competitie (fotoverslag is hier te vinden, hij is uiteindelijk derde geworden).

Nu had hij na het modden wat onderdelen over en ik had wel oren naar de koppelrails die tussen het grote en kleine kastdeel zaten. Ik wil namelijk een verhoging op de bestaande behuizing maken, maar wel met de mogelijkheid dat ik er makkelijk nog bij kan komen.

Dus er even los opgelegd (degene met de goede ogen zullen wellicht zeggen dat ze verkeerd om liggen, dit is juist de bedoeling).


Passen qua kleur ook goed.


Dit gedeelte komt op de behuizing te zitten. Lekker rauw uiterlijk.


Al het tussenliggende wordt verwijderd (op een klein stukje aan de achterzijde na dan).


De rails zijn standaard toch wel wat te lang, gaat zeker een centimeter of 19 af nog).

Ik wilde het eigenlijk bij de toprails houden, maar de voetjes waar de HAF Stacker 935 op staat zijn wel erg vet:


Linker en rechter rail.


Closeupje.


Ook weer veel te lang, wordt wel lastig om goed op maat te krijgen aangezien ze vanuit het midden moeten worden ingekort.

Zal volgende week (misschien in het weekend) hier mee bezig zijn, so stay tuned.
[MENTION=4449]ProAce[/MENTION]: Nogmaals bedankt!
 
Rails al wat ingekort, nog niet allemaal aangezien ik blijkbaar een virusje opgelopen heb.


Ingeschoven.


Uitgeschoven.

1 van de voetjes ook bekeken en op het oog ingekort.


Losjes eronder geplaatst (konden niet verder naar binnen ivm de stock voetjes).

Verschil tussen stock (onder) en aangepast (boven):




De linkerrails (die nu ingekort zijn) moeten goed passen, daarna gebruik ik ze als mal voor de rechterzijde. Verder moet ik nog even kijken hoe ik die rails aan de onderzijde weer (redelijk) netjes aan elkaar kan "knopen".
 
Ik zal de bodem voorzien van wat ledverlichting, zal denk ik toch wel wijs zijn.

Verder zat ik te kijken naar mijn top ideeen, de onderstaande was toch meer mijn smaak.



Was er toch niet helemaal zeker van en na een bezoekje aan de CM Store kwam ik digitaal oog in oog te staan met de topcover van de Cooler Master MasterCase Pro 5:



Die is toch wat strakker dan een knip en plak werkje van plexiglas.

Even gekeken naar de breedte van de Elite 130 (mijn kastje).. 240mm. De MasterCase Pro 5 meet 235mm breed. Dat is een verschil die te verwaarlozen is.

Die optie moet ik nog eens bekijken dus. Waarschijnlijk zal ik hem wel 180 graden gedraaid gaan plaatsen.
 
Ga je nog wat LEDs verwerken in die "pootjes"? Of iig aan de onderkant van de kast...

Beide heren hebben mazzel, zojuist onderstaande besteld bij Leds-Buy voor aan de onderzijde van de behuizing:

1x 30,5CM LED STRIP PRINT VOOR 24 LEDS,
10x WITTE OVALE LED 70/30 GRADEN 5MM,
10x BLAUWE OVALE LED 70/30 GRADEN 5MM,
10x GROENE OVALE LED 70/30 GRADEN 5MM.

Zat eerst nog te denken aan 20mm leds, maar dat wordt wel heel erg veel licht.

Verder zijn er nieuwe voetjes onderweg, kijken of het idee van [MENTION=1441]CMos[/MENTION] mooier staat. Dank je Ruud ;).
 
Eergisteren zijn er weer wat onderdelen binnengekomen, onder andere wat rails van een HAF Stacker. Kreeg er ook de topcover bij. Helaas miste er een bovenrail van de voetjes. Na contact met de CM Store kreeg ik al snel weer een UPS melding in de mail.

Dit maal weer een totaal pakket, bestaande uit diverse rails (ProRail zal wel jelly zijn nu :sarc: ):


HAF Stacker Stack-It-Kit

Ook zijn de leds binnengekomen, was wat verkeerd gegaan met de levering (na een nalevering kon ik pas weer solderen). Dit zijn de ledstrips die uiteindelijk onder de behuizing komen ([MENTION=1441]CMos[/MENTION] & [MENTION=157]XenoMorpH[/MENTION] ;) ).


De bovenste (nr.1) komt achteraan te zitten, de onderste (nr.2) komt vooraan te zitten (meer wit).


Verdeling van ledstrip nr 2. die vooraan komt te zitten.


Verdeling van ledstrip nr 1. die achteraan komt te zitten.


Kleurmengeling (dit is de strip die vooraan komt).

Bij de eerste zending van de CM Store zat ook een topcover van de HAF Stacker. Eens bekeken hoe dat staat (zonder aanpassingen, puur even voor de pasvorm):


Qua breedte klopt het wel aardig, qua uiterlijk ook wel.. maar de hoogte is gewoonweg niet hoog genoeg.


"Beetje" te lang.


Oversteek...

Dus nee, dat werd het niet. Die gaat mooi weer in zijn plastic beschermhoesje, want er zit wel een hoop bruikbare mest in die gelijk is aan die van de Elite 130.

Dus de andere optie... de MasterCase 5 Top Cover Kit. Kon nergens de afmetingen er van vinden, alleen de breedte die aardig matcht met die van de Elite 130.

Vanmiddag kwam UPS aan de deur, met een omdoos en daarin:


Mooi doosje (helaas crappy cam).

Zat al met de wildste Dremel gedachten in mijn hoofd, maar tot mijn verbazing paste het eigenlijk wel erg goed (heb hem wel 180 gedraaid).








De radbracket past er ook prima onder (zal alleen geen 240 onder komen maar het dikke 120mm rad van de Nepton 120XL).

Voor de koppeling tussen de behuizing en de topcover ga ik de rails gebruiken van een HAF Stacker. Op de onderste foto staat een voorbeeldje (als je op de foto klikt zie je een wat grotere versie, is gelijk ook de tekst beter leesbaar).

Zit alleen nog te twijfelen of ik de rails er tussen zet (zoals op de foto) of dat ik de rails verder naar binnen plaats zodat de zijkanten van de cover over de rails heen vallen.

 
Terug
Bovenaan