• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Dual Xeon + geforce 470

EVEning

New member
Goedemiddag,

Ik zit men een dual Xeon server board, socket LG771 waarin zich een geforce 470 gtx bevind. Ik zou deze graag ombouwen naar een watercooling, hoofdreden is het lawaai. (overcloaking niet nodig).
Case is een lian-Li PCA71-F, plaats genoeg daar.
Budget geen probleem.

Vraagjes:

1. Ik zie geen direkte cpu blocks voor LG771 sockets, enkel dit type en enkel met deze bracket?

2. Wat is het beste idee hier, alles in 1 loop of dual loop met cpu's/gpu apart of 1cpu+gpu en 2e cpu apart? graag advies.

3. Eens ik naar fittings/tubing ga geraak ik helemaal zoek, heb ondertussen mss al wat te veel gelezen op internet maar meningen verschillen blijkbaar enorm. Graag advies welke aan te raden (fittings + tubing)

4. Reservoir, aan te raden of niet?

5. Pompkeuze? aan te raden of niet? (en mis ik daar niets?)

6. mis ik nog dingen, brackets, whatever...?

7. past alles bij elkaar?

Ik heb een setup gemaakt voor een single loop, fittings heb ik er niet ingezet zoals hierboven gevraagd, graag advies.

http://www.highflow.nl/index.php?target=cart_lists&mode=details&cart_list_id=3891

Alvast bedankt
 
de link naar je winkelmand is enkel voor jou toegangelijk deze moet je even aanpassen naar de juiste link...
als je de ruimte hebt voor een dual loop zou dat denk ik in deze situatie geen slecht idee zijn en dan zou ik gaan voor een de cpu's samen en de gpu apart
fittings en tubing is een beetje wat je het liefste ziet 3/8 of 1/2 nu zelf heb ik 1/2 en ik moet zeggen als ik nog ooit een build maak zal het toch 3/8 worden omdat dit toch makkelijker te routen is... dan kwa fittings zit je met 2 keuzes ofwel neem je de pilaarfitting met een passende klem erbij ofwel neem je compressionfittings waar je de slang rechtstreeks kan klemmen op de fitting
reservoir is niet persé nodig, je kan ook met alleen een T-line werken enkel is dit moeilijker lijkt me plus met een reservoir heb je ook altijd visuele controle dat er flow is...
hopelijk helpt dit je al een beetje opweg?
Greetz B0B0
 
zo is hij wel zichtbaar :)
en dat cpu block is niet bepaald meer het beste wat je kan nemen tegenwoordig (is nogal restrictief), heb net even gekeken en een EK-Supreme HF ondersteund ook socket LG771 en dit is toch op dit moment een van de beste blokjes voor je cpu te koelen...
kwestie slang kan ik je aanraden voor toch zeker 4m te nemen voor een dual loop
de pomp is wel ok maar je kan ook voor een gewone 355 gaan met een pomptop naar keuze of zelfs eventueel met een bayres waar je je pomp direct op kunt aansluiten komt misschien iets goedkoper uit kwestie van welke pomptop je kiest...
Greetz B0B0
 
Ik heb zelf ook 2 xeon`s watergekoeld en een nvidia fx580 kaartje, en dit alles hangt aan een 360 rad in 1 loop. En op dit moment word de radiator niet eens gekoeld door ventilatoren en de temps zijn iets omhoog gegaan maar niet schrikbarend hoog.
Dus ik zou eigenlijk niet weten waarom je een dual loop zou moeten/willen maken, maar die keus is aan jouw natuurlijk.

In de toekomst komt hier nog wel een raid controller bij en een chipset koeler, ook deze waren water gekoeld maar door een wijziging in hardware is de controller en chipset weer omgebouwd naar standaard koeling omdat de wc setjes die ik daarvoor had niet meer passen.

Ik maak overigens gebruik van 1/2" OD 3/8" ID slangen van het merk Tygon die mij prima bevallen. Voor het stukje van CPU1 naar CPU2 maak ik gebruik van een transparant buisje van 12mm buitenmaat. En langzaam aan ga ik meerdere slangen vervangen voor buis. Maar dat is meer voor het oog ;)
 
heb niet gezegd dat het niet mogelijk is in 1 loop :)
en 2 xeon's met een 580 passief gekoeld welke temps leverd dat op?
en tygon slangen zijn inderdaad goede kwaliteit je betaald er natuurlijk ook wel voor
Greetz B0B0
 
Die EK blokken gaan je wel bevallen, ik heb deze ook op m`n xeon`s zitten en nog geen moment spijt gehad. Zelfde als met de pomp.

Zou er alleen wel vloeistof bij doen. En voor de rest moet het kloppen na mijn weten en je moet zelf 100% zeker zijn of alles bij elkaar past, maar daar helpen we je wel bij ;)
 
dit wordt zover ik weet niet gechecked...
je hebt meer fittings genomen dan je nodig hebt, je hebt 12 fittings nodig en je hebt er 14 in de lijst staan?
je hebt maar 1m slang besteld dit is te weinig voor single loop zou je toch voor de zekerheid 3m moeten nemen
je hebt geen vloeistof maar je kan gerust gewoon gedeminiraliseerd water ergens anders vandaan halen maar dan is het nog steeds best dat je er een additief indoet ter voorkoming van algengroei enz...
voor de rest denk ik dat je goed zit, je kan eventueel nog opteren voor een fancontroller (aangezien je dan het lawaai nog beter kan onder controle houden ;) )
Greetz B0B0
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
G waterkoeling voor dual xeon (socket 771) fileserver Advies Waterkoeling Setup 8
R Complete dual loop te koop [Hardline] Hoop onderdelen Te Koop 6
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Resonance Single & Dual HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers - Arterial Dual 560mm Water-Box HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lamptron HC060 PC Hardware Monitor/Display for AIDA64 Software - 6" IPS, Dual Bay / 2-bay mounting 5,25” HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
X MO-RA 360 + Dual Pump bracket Cases en Modding 4
Freddy Singularity Computers Ethereal Single, Dual en Core 2.0 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Hightower Alphacool dual pomptop Waterkoeling 2
P Aquaero Aquastream Ultimate vs D5/MCP Dual pump Waterkoeling 3
Fryslanboy [WC] Dual System, i5 KabyLake, Z270G en Z270I, 2x GTX10xx Advies Waterkoeling Setup 6
TinusB Single of dual loop Waterkoeling 3
S Alphacool GPX SLI Connector - Dual Asymetric HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
arwin74 Phanteks Dual SSD Bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Sw333t Phanteks Enthoo Mini XL DS (Dual System) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Bas9466 Asus dual bay total controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 35
J Monsoon Series Two D5 Premium Dual 5.25 Reservoir blue en basic HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
F Monsoon Series Two D5 Premium Dual 5.25" Reservoir HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
M Bitspower D5 Mod Kit / Mod Top / D5 Dual Single Top Upgrade Kit 150 Installed Height Waterkoeling 3
4 Dual D5 pomp vraag! Waterkoeling 3
T little devil dual psu bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Pharlap [TKA] TPI 342C1 Dual Input K-Type Thermocouple Thermometer Verkocht 3
XenoMorpH EK-DDC Dual TOP V.2 nog verkrijgbaar? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S [EK-FC Terminal DUAL Serial] past niet, alternatieven? Waterkoeling 2
S [EK-FC Terminal DUAL Serial] Rubber ringetje/gasket blijft niet in de groef zitten.. Waterkoeling 4
P Welke Dual bay reservoir met pomp? Advies Waterkoeling Setup 5
R s2011 ... goede/beste blokken voor dual proc Waterkoeling 0
XenoMorpH Welke EK res op de EK-DDC Dual TOP V.2?? Waterkoeling 3
nicvdv EK-FC Bridge DUAL Parallel CSQ Plexi Waterkoeling 2
G (TKA-rad) radiator xspc dual fan radiator silver Verkocht 1
B EK-FC Bridge DUAL Serial 3-Slot CSQ HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Singular1ty [IN-ACTIVE] EK-FC Crossfire/SLI bridge DUAL PARALLEL, Bitspower Rad mount Verkocht 0
F [IN-ACTIVE] Bitspower D5 / MCP655 Dual Mod Top/Extreme Verkocht 0
Sw333t XSPC Dual 5.25" Bay Reservoir - Black - Ball Front (BR525DBW) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
P EK-D5 Dual TOP G1/4 CSQ - Acetal HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
C [IN-ACTIVE] EK-FC Bridge DUAL Parallel CSQ Verkocht 1
w4rlock XSPC dual ddc bayres blanking plate with o-ring Gevonden 0
psyduck170 plaatsing bitspower dual pump top Overige Koeling 4
Luculenus [IN-ACTIVE] Swiftech MCP35X2-BK (Dual) Pump - Black met reservoir. Verkocht 4
J Swiftech Maelstrom-35X 5.25 Dual Bay HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
E X2O 750 Dual bay pump/res genoeg voor 240 + 360 radiator Waterkoeling 2
Tath [IN-ACTIVE] Koolance reservoir RP-452X2 Dual 5.25"rev. 1.3 Verkocht 0
Tath [REFUSED] Koolance reservoir RP-452X2 Dual 5.25"rev. 1.3 Verkocht 1
canonchiel [VERKOCHT] Dual Laing DDC-1Plus MCP355 140mm res Verkocht 3
canonchiel [REFUSED] Dual Laing DDC-1Plus MCP355 12V + 140 mm res + 2 pump coolers Verkocht 1
R [IN-ACTIVE] GTX 295 dual pcb waterblok Gevonden 15
R Welke Dual Top voor 2x MCP35X? Waterkoeling 1
R Swiftech Maelstrom-35X 5.25 Dual Bay Reservoir with 2x MCP35X housing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
arwin74 [IN-ACTIVE] Aqua-Computer Aquacover Dual DDC Top G1/4 Verkocht 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan