• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Dual Loop

MisterIggy

Speelt met water ;-)
Hi Guys,

Sinds een tijdje draait mijn aangepaste Mozart nu. Op zich ben ik erg tevreden, alleen zou ik mijn temps nog wel wat naar beneden willen krijgen. Ik vind dat er op dit moment wel heel veel in 1 loop zit (3 Mosfets, 2 4870X2, Apogee GTZ, Bitspower Black Freezer, HD rack en 2 * 240 en 1 * 120 ThermalTake RAD's). De CPU temps zijn bij full load (Prime95) ongeveer 70 graden.

Na de commentaren hier wil ik eigenlijk mijn ThermalTake RAD's gaan vervangen en eventueel overstappen naar een dual loop. Ik heb een hoop lopen browsen op de HF site de laatste tijd en loop nu tegen 3 beslissingen aan:
  • welke RAD
    Ik heb zitten kijken naar de Thermochill PA120.2 Dual - 240 (15mm), als ik kies voor twee van deze kwaliteitsjongens in een dual loop systeem, heb ik dan genoeg aan 2 * 240 en kan ik de 120 RAD laten vervallen?
  • welke RES
    Ik kwam de XSPC DDC 5.25 Dual Bay Reservoir tegen. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik vind hem er gaaf uitzien en het principe vind ik erg leuk. Ik wil hem dan combineren met 2 Laing DDC355 pompen.
  • welke controller
    Ik heb nu een Zalman fancontroller, werkt prima maar zit eigenlijk vol. Ik zit er aan te denken de Aqua-Computer Aquaero 4.00 USB Fan-Controller er bij in te zetten en die alleen voor de pompen en RAD-fans te gebruiken. Flowcontrol en tempcontrol toevoegen. Iemand hier ervaring mee?

Ik hoop dat er, net als tot nu toe, mensen zijn met zinnig commentaar zodat ik mijn bestelling snel weer kan plaatsen en er weer volop verder geklust kan worden. Kan ik gelijk iets doen aan die "achtbaan" in mijn kast :111:

Alvast bedankt,
Ignasz
 
Het is een goed plan om de TT rads te vervangen!

2x PA120.2 zal een verbetering zijn.
Ik zou dan de CPU en Mosfets in loop 1 doen.
De rest in loop 2.
De CPU heeft het meeste koeling nodig.
De rest minder, zoals de videokaarten, die kan je toch niet veel overclocken.
Een extra 120 rad is eigenlijk wel aan te raden, het zijn behoorlijk veel componenten die gekoeld moeten worden!

De XSPC DDC Dual bay reservoir is een nieuw product.
We hebben er al redelijk wat van verkocht, maar nog geen reviews over gehad :(
Maar daarentegen ook geen klachten :)
Ik heb het zelf wel even in mijn handen genomen en bekeken.
Het ziet er zeer gelikt uit en het lijkt me ook heel handig in gebruik.

Voor Aqua-Computer moet je bij Vincent hier op het forum zijn :D
Die heeft heel veel van Aqua-Computer :)
 
Suggestie

Ik ben ook van plan om een dual loop te maken.
Dit omdat de HD4870 VGA kaarten in CF de temperaturen de hoogte in jagen.
Met de vorige kaart een GF 8800 zaten deze rond de 35°C en nu rond de 50°C.

Set-up:
- 1xBlack Ice GT Stealth 120 met 120mm fan
- 2xBlack Ice GT Stealth 280 met 140mm fans
- 1x 12V Laing DDC1+ Ultra (18W) XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir
of een 2x 12V Laing DDC1+ Ultra (18W) XSPC DDC DualBay Reservoir als 1x niet voldoende zou zijn.

Loop set-up uitgetekend. Kan je misschien op een idee brengen en wat vinden jullie ervan?


Dual loop.jpg
 
Zou die loop niet parallel splitsen. Het water zal de weg van de minste weerstand zoeken en dat gedeelte met meer weerstand zal lang niet zoveel flow krijgen als dat met minder weerstand.
Alles in serie zetten is het beste. En dan zijn twee pompen idd zeker aan te bevelen met zoveel blokjes.
Je zou ook twee aparte loops kunnen overwegen.

In je tekening zie ik koed en warm staan. Dat geeft een beetje een vertekend :) beeld van hoe het werkelijk zal zijn. Dan is de watertemp nl overal gelijk op enkele hele kleine verschillen na. Daarom is de volgorde van componenten ook niet van invloed op de prestaties. Zie bv ook dit topic daarover.


Edit: Zie nu dat je niets parallel doet. Ik was vanmorgen denk ik nog niet helemaal wakker. :095: :schaam :096:
 
Laatst bewerkt:
MisterIggy

Na het lezen van je topic, Mozart begrijp ik het "Achtbaan", met een dual loop kan je wel het volgende krijgen, een dubbele achtbaan.:icon_wink:

Ik heb ook een nieuwe tekening gemaakt voor een dual loop met 2x Laing DDC1+ Ultra en het XSPC DDC DualBay Reservoir
De temperaturen van mijn huidige loop heb ik in een tabel gezet, zodat ze naderhand met elkaar zijn te vergelijken.

Dubbele loop.JPG dubbele achtbaan
dual loop.JPG dual loop
Single loop met tabel.jpg single loop met temps
 
Dual loops met 2x een DDC zou zeer nice zijn, 2x PA120.2 ook, maar kun je in die case ni nog ergens anders ook een rad sandwichen?

Ik zou nl 1 PA120.2 voor de CPU alleen nemen (=ubertemps+meer oc headroom) en een PA120.2 voor al de rest, maar ik denk dat dat net wat te weinig gaat zijn met zo 2 x2's, dus je zou eigenlijk nog ergens anders ook een rad moeten kunnen blijplaatsen, miss nog een PA120.2? dan zit je meer dan safe ;)

edit, je zou eignlijk moeten weten of 1 120 rad genoeg is voor 1 X2, ik kan als je wilt wat testjes doen deze middag met een normale 4870 en kijken wat die doet met 1 120 rad, en een PA120.2 (met oude fanspacing) ...

edit: heb precies niet echt zo veel tijd voor testdoeleinden atm ...
 
Laatst bewerkt:
De bedoeling was om 2 Black Ice GT Stealth 280 te gebruiken, een voor elke loop.
De planning is in tussen al wat aangepast,:hmm je valt van het ene idee op het andere als je zo zit na te denken.

Nu een Black Ice GT Stealth 280 voor de 4870's (dit zijn normale, 512MB) en een Black Ice GT Xtreme 360 voor de rest.
In mijn huidige opstelling zit er nog een Black Ice GT 120, deze gaat misschien nog na de CPU komen.
Dit moet nog allemaal bekeken worden als mijn nieuwe kast (ATCS840) geleverd wordt, mijn huidige is wat te klein aan het worden voor alles netjes te kunnen wegwerken.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
R Complete dual loop te koop [Hardline] Hoop onderdelen Te Koop 6
TinusB Single of dual loop Waterkoeling 3
S dual loop WC opstelling voor tripple CF HD7970 en CPU, memory, Chipset, NB Advies Waterkoeling Setup 8
J [IN-ACTIVE] EK-BAY Spin RES DUAL Loop en Danger Den Reservoir Verkocht 4
W Dual loop setup, 1 radiator. Waterkoeling 3
Sw333t [VERKOCHT] EK-BAY Spin RES DUAL Loop - Black Acetal met extra's. Verkocht 4
R waterkoeling af maken dual loop of 2 pompen in serie Waterkoeling 7
soppy single/dual loop? Waterkoeling 4
F Obsidian Dual Loop Gallery & Build Logs 74
D Single loop vs Dual loop Waterkoeling 3
D Pomp advies voor dual loop I7 systeem Advies Waterkoeling Setup 14
F Eerste WC Setup, Dual loop... Advies Waterkoeling Setup 23
Havvie Single loop, dual pump Waterkoeling 27
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Resonance Single & Dual HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers - Arterial Dual 560mm Water-Box HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lamptron HC060 PC Hardware Monitor/Display for AIDA64 Software - 6" IPS, Dual Bay / 2-bay mounting 5,25” HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
X MO-RA 360 + Dual Pump bracket Cases en Modding 4
Freddy Singularity Computers Ethereal Single, Dual en Core 2.0 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Hightower Alphacool dual pomptop Waterkoeling 2
P Aquaero Aquastream Ultimate vs D5/MCP Dual pump Waterkoeling 3
Fryslanboy [WC] Dual System, i5 KabyLake, Z270G en Z270I, 2x GTX10xx Advies Waterkoeling Setup 6
S Alphacool GPX SLI Connector - Dual Asymetric HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
G waterkoeling voor dual xeon (socket 771) fileserver Advies Waterkoeling Setup 8
arwin74 Phanteks Dual SSD Bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Sw333t Phanteks Enthoo Mini XL DS (Dual System) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Bas9466 Asus dual bay total controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 35
J Monsoon Series Two D5 Premium Dual 5.25 Reservoir blue en basic HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
F Monsoon Series Two D5 Premium Dual 5.25" Reservoir HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
M Bitspower D5 Mod Kit / Mod Top / D5 Dual Single Top Upgrade Kit 150 Installed Height Waterkoeling 3
4 Dual D5 pomp vraag! Waterkoeling 3
T little devil dual psu bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Pharlap [TKA] TPI 342C1 Dual Input K-Type Thermocouple Thermometer Verkocht 3
XenoMorpH EK-DDC Dual TOP V.2 nog verkrijgbaar? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S [EK-FC Terminal DUAL Serial] past niet, alternatieven? Waterkoeling 2
S [EK-FC Terminal DUAL Serial] Rubber ringetje/gasket blijft niet in de groef zitten.. Waterkoeling 4
P Welke Dual bay reservoir met pomp? Advies Waterkoeling Setup 5
R s2011 ... goede/beste blokken voor dual proc Waterkoeling 0
XenoMorpH Welke EK res op de EK-DDC Dual TOP V.2?? Waterkoeling 3
nicvdv EK-FC Bridge DUAL Parallel CSQ Plexi Waterkoeling 2
G (TKA-rad) radiator xspc dual fan radiator silver Verkocht 1
B EK-FC Bridge DUAL Serial 3-Slot CSQ HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Singular1ty [IN-ACTIVE] EK-FC Crossfire/SLI bridge DUAL PARALLEL, Bitspower Rad mount Verkocht 0
F [IN-ACTIVE] Bitspower D5 / MCP655 Dual Mod Top/Extreme Verkocht 0
Sw333t XSPC Dual 5.25" Bay Reservoir - Black - Ball Front (BR525DBW) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
P EK-D5 Dual TOP G1/4 CSQ - Acetal HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
C [IN-ACTIVE] EK-FC Bridge DUAL Parallel CSQ Verkocht 1
w4rlock XSPC dual ddc bayres blanking plate with o-ring Gevonden 0
psyduck170 plaatsing bitspower dual pump top Overige Koeling 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan