• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

DS77B Xtreme?

Jownaz

Junior Member
Jullie herinneren je misschien mijn vorige buildlog nog. Door gebrek aan geld lag deze stil. Momenteel ben ik aan het werk. Daar hadden ze net de koelinstallatie vervangen en zag ik dit liggen:

ir5dt5.jpg


Na een beetje poetsen zagen de bladen er al een stuk netter uit :

1zmh8k0.jpg


Deze radiator heeft lang dienst gedaan maar zo'n dingen zijn onverwoestbaar (made in belgium :icon_wink:). De motor zou ook recentelijk zijn vervangen (voor de pomp sneuvelde en ze ineens alles hebben vervangen)

Video op youtube die een beter idee moet schetsen :icon_wink:


De bedoeling is deze op een of andere manier aan te hangen aan mijn huidige setup. Ik had warm water van de kraan gebruikt om de koelcapaciteit te testen: het water dat eruit kwam voelde fris aan (zal niet veel schelen met omgevingstemp).

Zoals jullie zullen zien in de video maakt het wel een hels lawaai dus het indoor gebruiken is uitgesloten. Ofwel moet ik het buitenzetten (zoals een airco-unit) en 2 gaten voor tubes maken in de muur zoals bij "Project Underground" (+ 1 voor stroom). Technisch zou dit wel mogelijk zijn. Probleem is die stekker maar vooral dat die motor niet op regen is voorzien. In de winter zou dat natuurlijk schitterende temps opleveren :D

Wat denken jullie?
 
Ja ik was aan het denken aan een hondenhok ofzo :D Wat een beetje tegenzit is dat de 2 buizen niet dezelfde diameter hebben, over de ene krijg ik 7/16 slang en heb ik vastgezet met een klemmetje maar de andere is ongeveer zo dik als mijn tube dus daar moet ik ook nog een oplossing voor vinden. Ook moet ik nog een GO krijgen voor het boren van eventuele gaten en hoe die af te werken. Ik heb er alleszins goesting in!

Edit: als het zou lukken zou ik misschien de dubbele variant meepakken; die spullen liggen klaar voor de vuilbak maar dat lijkt mij een beetje zonde moest ik ze kunnen recupereren :D
 
dat zal wel koelen ja ;)
alleen jammer dat die fan al zoveel stroom gebruikt als een midrange pc :p

mischien kan je die rad gewoon passief neerzetten???

Ja inderdaad 220w is gewoon veel maar ge hebt ook wat power nodig

Mooie schroud voor maken met 4 x Kaze 2000 ofzo..

Ja dat zou ook een optie zijn, alleen zijn dergelijke fans denk ik veel gevoeliger voor vochtigheid buiten dan deze motor
 
een keer helemaal uit elkaar schroeven schoonmaken en direct spuiten,

en ja veel werk, als dat ding al jaren meeging zal er flink veel stof/rommel in gekomen zijn en zal het wel aan een flinke schoonmaak toe zijn ja.
 
Atm staan alleen de zijvlakken er nog aan omdat die niet losgemaakt kunnen worden. De bedoeling is morgen alles schoon te hebben en in het weekend er een zwart laagje op te zetten. Dan moet ik mij nog eens buigen over de shroud en in/outlet, ene kant is prima maar de andere veel te dik en verwrongen (de grote buizen waren net zo goed voor weinig restrictie :()
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J [BiP] Jownaz' DS77B Gallery & Build Logs 32
Jason EK-Quantum Momentum Aorus Z490 Xtreme D-RGB - Plexi HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
K [Waterkoeling] ~€1000 euro, i9-9900K, Gigabyte Xtreme Waterforce 5G, 2080Ti Waterfor Advies Waterkoeling Setup 5
M Phobya Xtreme 200 - 85mm V.2 - Full Copper met wat accessoires HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Rooneys [VERKOCHT] Black Ice GT Stealth 360 black - XFlow + Black Ice GT Xtreme 360 Black Verkocht 3
88Gamer88 [GEVONDEN] Black Ice GT Xtreme Lite 240 Gevonden 0
O [CANCELLED] Point of View gtx460 ultra charged + Arctic Accelero Xtreme Plus Verkocht 1
O [VERKOCHT] EVGA GTX570 SuperClocked + Arctic Accelero Xtreme Plus 2 Verkocht 3
Draecko Arctic Cooling Accelero XTREME 7970 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
E lappen & artic silver 5 of indigo Xtreme? Overige Koeling 8
F Plakkende thermaltape voor Arctic Cooling Accelero XTREME? Overige Koeling 15
M Welke fans voor een Black Ice GT Xtreme Lite 240 Waterkoeling 4
M5rvii Phobya / MagiCool XTREME NOVA 1080 Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
M Indigo Xtreme Thermal Interface HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
alain-s Black Ice GT Xtreme Lite 240 Waterkoeling 3
Freddy Arctic Cooling Accelero XTREME Plus HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
wijthoef Arctic Cooling Accelero Xtreme 4870X2 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Legendary1985 Asus 5870 2gb Matrix + Arctic Cooling Accelero Xtreme 5870?? Overige Koeling 6
B Arctic Cooling Accelero 5970 Xtreme installatie en resultaten Overige Koeling 10
Draecko Accelero XTREME 5970 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
Robert Arctic Cooling Accelero Xtreme 5870 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 29
Robin Gigabyte x58 UD5 / xtreme Liquid blocks. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Freddy Black Ice GT XTREME 140, 280, 420 en 560 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
V Arctic Cooling Accelero Xtreme 9800 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan