• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.
Een foto heb ik zo niet voor je. Maar aangezien ik ook niet weet hoe het bij je onderin er uit ziet is het ook lastig om specifieker hulp te bieden.

Ik vind persoonlijk het aftap kraantje van bitspower erg prettig. Als ik je foto zie zou je dan voor silver shining moeten gaan.

Je wilt in ieder geval het laagste punt hebben in je kast. Aangezien je 480 onderin ligt ga ik er vanuit dat die naar de zijkant blaast. Ik zou daarom de onderste fitting pakken van je 480 en daar een T splitsing op zetten. vanuit daar kan je een verbindingstuk er op zetten zodat het kraantje er op past. En altijd voor de zekerheid een stop fitting aan het einde ( just in case )

Dan heb je dus nodig:
T- splitsing (bijv):
Bitspower G1/4" Silver Shining L-Rotarary Adapter

verbindingstuk:
Bitspower G1/4 naar G1/4 (2x OD) Verbindingsstuk Mini Silver Shiny BP-WTP-C42

kraantje:
Bitspower Valve / Kraan Silver Shining BP-MVV-SL

stop fitting:
Bitspower G1/4 Silver Shining Low Profile Stop Fitting BP-WTP-C09

Uiteraard kan je nog voor de luxere versies gaan of ander merk etc etc...maar dat het leuke van watercoolen.
vervang die eerste door deze Bitspower G1/4" Silver Shining T-Rotarary Adapter
aangezien je een T nodig hebt en geen L
 
:032:wil ook water koeling in me pc en :065:
ga ook een radiator op de bodem plaatsen dus denk dat ik daarom in de bodem daarom ook aftap en vul poort wil maaken wand anders gaat het volgens mij niet leeg en ik een reservoir met een pomp er onderaan vast met een pomp en ander deel daarvoor om te laaten werken en denk dat als ik dan voor vul poort van onder een lang genoege slang maak naar boven dan heb ik in me behuizing wel een punt waar de slang dan naar buite kan om te vullen daar ziten 3 punten voor slangen naar buiten:|
 
Ik wil graag een drainport inplannen voor gebruik met mijn EK-Kit S240
Bekijk bijlage 20864
Ik wil hem graag zo inbouwen, met een Y-Splitter en een Ball Valve van EK.
Welke en hoeveel fittingen heb ik hiervoor precies nodig? Ik kom op het volgende uit
1x Y-Splitter
Deze heeft 1x male G1/4 en zou ik op mijn pomp/res combo moeten kunnen draaien.
1x Extender tussen Y-Splitter en Ball Valve

1x Ball Valve

2x 10/13 ACF Fitting

Een op de Y-splitter naar de ball valve en een op de ball valve
1x Plug
Voor de zekerheid op de ball valve.

Klopt hier iets niet of ik mis ik iets?
 
ik heb recent een rigid tubing waterkoeling met 2 radiators in elkaar geknutseld met een drain er in maar heb het niet helemaal goed bedacht want alles links van de front radiator(als je van voor kijkt) loopt niet weg (door de flow route is dat de gpu block/cpu block), had ik eigenlijk kunnen verwachten mja :p.

nu heb ik iets bedacht maar ik weet niet zeker of dit zou werken als planned en of dat dit een merkbaar negatief resultaat heeft op de flow rate , vandaar datk wou vragen of iemand hier ervaring mee heeft of een reden ziet dat dit niet zou werken / niet geprobeerd zou moeten worden (verwacht dat het geheel redelijk zwaar is, weet niet of dat een probleem is). (vergeef de slechte paint actie maar denk dat het zo duidelijker is watk probeer te doen)

Bekijk bijlage 21167
mogelijk direct aan de radiator bevestingen met 2 van deze : https://www.highflow.nl/watercoolin...erbindingsstuk-rotary-matt-black-bp-mbrg.html

is meer een aanvulling op de huidige drain die er al in zit maar zou dit werken voor hem 100% leeg te kunnen laten lopen? ik heb onder de out van de pomp een T zitten met een kant naar de radiator en een kant naar de drain en me is opgevallen dat de drain kant zolang de kraan dicht is helemaal niet beweegt, vloeistof mixed niet met de dye, de luchtbel die ik net achter de kraan kan zien zitten gaat ook nergens naartoe.

dit is de huidige oplossing Bekijk bijlage 21168

drain komt naar onder via een gat in de PSU shroud voor de gpu stroom kabels, heb toch maar 1 gpu dus gat was groot genoeg

dus me idee/hoop is dan dat als die kraan onderaan de radiator zit hij in dichte stand nagenoeg geen schade doet aan de flow rate en open hem 100% leeg kan laten zonder dat ik de kast ondersteboven hoef te zetten.

tzou pas voor later zijn aangezien 1 heel lastige tube opnieuw zou moeten dus zou er mee wachten tot groot onderhoud maar is toch wel iets waar ik aan zit te denken sinds ik hem een keer heb moeten drainen ivm verstopte cpu blok (tijdens de assemblage is er...iets in de tubes gekomen wat uiteindelijk in de cpu blok verzamelde >.<)
 
Laatst bewerkt:
niet zozeer dat ik 2 aftap punten heb maar zodat ik door bijde kranen open te zetten het hele systeem leeg kan laten lopen ipv 80%, de kraan als verbinding tussen de in en out van de radiator om hem aan bijde zijden vanuit 1 punt leeg te kunnen laten lopen maar ook blokkeren zodat het water door de radiator gaat als hij weer in gebruik is.

momenteel loopt rechts namelijk perfect zoals geplanned leeg, helaas wil het water niet tegen de zwaartekracht in gaan dus links blijft staan tot ik de kast rond ga draaien en daar wil ik graag van af.

tis wel zo fijn om gewoon 2 kraantjes open te zetten alles in 1 klap er uit.
 
Ik heb wat advies nodig bij mijn aftappunten :eusa_shifty:

Ik heb een horizontaal reservoir met 2 ongebruikte G1/4 aansluitingen. Het is toch gewoon mogelijk om mijn kast te draaien zo dat mijn reservoir verticaal hangt met die ongebruikte G1/4 aansluitingen naar boven gericht, zo dat ik een G1/4 plug eruit kan schroeven zonder dat water eruit stroomt? Dan zou ik op die manier een slang kunnen aansluiten op die aansluiting, en de kast voorzichtig kunnen kantelen met de slang in een emmer of iets dergelijks. Zou dit werken? Ik zou het liever zo doen omdat ik aftappunten niet erg mooi vind in een pc.
Zeker omdat ik niet veel ruimte heb (een Corsair 460x kast) en het dus nogal zou opvallen.

Ik weet van eerdere pogingen in een andere loop dat mijn loop niet volledig leegstroomde. Er kon niet goed lucht bij komen. Is dit op te lossen door bijvoorbeeld op het hoogste punt een T-splitter te plaatsen met in 1 van de 3 uitgangen een simpele plug die ik los kan schroeven? Als ik die dan los schroef zou er lijkt mij lucht bij moeten kunnen om de loop leeg te laten lopen. Die plug moet natuurlijk wel weer naar boven gericht zijn.

Ik zie niet waarom dit niet zou werken maar ik wil het zeker weten voordat ik hiermee begin :eusa_shifty:
 
Nee dat gaat niet werken. Wanneer je je kast zo draait dat dat het laagste punt in je loop wordt, met de rads en alle andere onderdelen erboven, dan zal op het moment dat je de stop eruit draait daar ook direct vloeistof uistromen.

Wat je wel kunt doen is dat je voordat je je kast gaat kantelen de stop eruit draait en op die G1/4 aansluiting de slang aansluit, met een stop aan het einde.
Dan draai je je kast, hang je de slang in de emmer en haal je de stop eraf.
Waar je dan wel weer tegenaan loopt is dat er dan zeer slecht lucht bij kan komen en dat het leeflopen echt super traag gaat.
 
Dank je voor je hulp. Ik weet niet of ik jou niet goed begrijp of jij mij niet. Even voor de zekerheid. Mijn plas was:

1. Kantel de kast zo dat mijn reservoir verticaal hangt met een ongebruikte G1/4 plug aan de bovenkant (en wijzend naar boven)
2. Schroef die plug eruit. Omdat die aan de bovenkant van de reservoir zit en naar boven wijst komt er geen water uit
3. Schroef een slang hieraan vast.
4. hang de slang in een emmer.
5. Kantel de kast terug terwijl de slang in de emmer blijft. Er zal wat water uit komen naar de emmer, maar niet alles doordat er weinig lucht bij komt.

6. Er is een G1/4 plug helemaal bovenin mijn loop die nu naar boven wijst. Die schroef ik los
7. Omdat dit weer naar boven wijst komt hier geen water uit.
8. Omdat er nu lucht bij kan van boven loopt de rest van mijn loop leeg.


Dat was mijn plan. Bedoel je dat dit niet gaat en begrijhp ik jou verkeerd, of begreep jij mij verkeerd?
 
Ik denk dat ik jou verkeerd begreep.
Ik ging ervan uit dat je dan een bayres zou hebben, maar een tuberes kan ook horizontaal natuurlijk.

Plaats eens een tekening van je opstelling.
 
:S ik Heb sins kort de XSPC X2O 5.25 750 Dual Bay Reservoir Pump 4 - Black gekocht voor me pc en ik Wil Graag weeten of ik de Spare port er van ook kan Gebruiken als inlet om dus de vloeistof naar binne kan laaten komen om dus 2 dingen in te laaten komen de CPU koeler en het mobo block zonder nog een 2de radiaror te gebruiken wand die 2 wil ik met een radiator van 4fans koelen en is aardig dik en heeft 2 in en uit poorten op de radiator dus als dat kan is het Handig ik doe hier ook een Foto Van de Achterkant Van deze tank met pomp Groet Henk Bekijk bijlage 21356 :039: :razz:
 
Natuurlijk kan ik even een tekening maken. Bij deze:

Bekijk bijlage 21357

Rood = reservoir
Blauw = pomp (het is een res/pomp combo)
Geel = radiator
Groen = waterblock (CPU, GPU, en de MoBo VRM)
Wit = dus de tubing

De gele pijl is waar ik de slang wil aansluiten door mijn kast dus eerst 90 graden met de klok mee te kantelen. Dan doe ik de slang in de reservoir, met het andere einde in een emmer. Dan kantel ik de kast weer terug.
Daarna wil ik bij de rode pijl dus een G1/4 plug uit een T-splitter loshalen zodat er lucht bij kan.
 
Natuurlijk kan ik even een tekening maken. Bij deze:

Bekijk bijlage 21357

Rood = reservoir
Blauw = pomp (het is een res/pomp combo)
Geel = radiator
Groen = waterblock (CPU, GPU, en de MoBo VRM)
Wit = dus de tubing

De gele pijl is waar ik de slang wil aansluiten door mijn kast dus eerst 90 graden met de klok mee te kantelen. Dan doe ik de slang in de reservoir, met het andere einde in een emmer. Dan kantel ik de kast weer terug.
Daarna wil ik bij de rode pijl dus een G1/4 plug uit een T-splitter loshalen zodat er lucht bij kan.

Dat zou idd wel kunnen gaan werken idd.

Is een kraantje met een stop niet een oplossing op die plek? Stop eraf, slang erop, kraantje open en drainen maar :)

:S ik Heb sins kort de XSPC X2O 5.25 750 Dual Bay Reservoir Pump 4 - Black gekocht voor me pc en ik Wil Graag weeten of ik de Spare port er van ook kan Gebruiken als inlet om dus de vloeistof naar binne kan laaten komen om dus 2 dingen in te laaten komen de CPU koeler en het mobo block zonder nog een 2de radiaror te gebruiken wand die 2 wil ik met een radiator van 4fans koelen en is aardig dik en heeft 2 in en uit poorten op de radiator dus als dat kan is het Handig ik doe hier ook een Foto Van de Achterkant Van deze tank met pomp Groet Henk Bekijk bijlage 21356 :039: :razz:

Quote uit de product spec: On the back of the reservoir we have added a spare G1/4″ port which can be used for a temperature sensor, or draining the system.

Alleen te gebruiken als temp sensor port of als drain. Inlet kan je proberen, maar de vloeistof zal er nooit in gaan lopen omdat de flow naar de echte inlet toe wordt gezogen ivm de pomp.
 
Dat zou idd wel kunnen gaan werken idd.

Is een kraantje met een stop niet een oplossing op die plek? Stop eraf, slang erop, kraantje open en drainen maar :)

Ik heb een kraantje, maar ik vind het maar een groot log ding daar en het past ook nog maar net. Ik moet dan ook om er bij te kunnen de PCIe plaatjes van de kast weghalen en via daar bij het kraantje komen. Een beetje lastig. Het leek mij net zo veel werk om het dus op deze andere manier te doen terwijl het mooier is.

Maar thanks voor je hulp. Ik ga het woensdag maar eens uitproberen en zien hoe het gaat!
 
dankjewel voor de info en anders als het niet werkt dan zet ik er gewoon een kraan op met een slang naar een gaatje in de pc om af te tappen en ik heb niet de probleemen dat mijn PCIe kaarten in de weg zitten wand mijn MOBO licht plat in de kast en de slangen kunnen er wel voor langs daar heb ik genoeg ruimte voor bij mijn 2 Behuizingen die opmekaar zitten
:024:
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan