• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.
Mijne heren/dames,

Zat te denken. Een Fillport, logisch plaats je op een hoog punt het liefst boven
je reservoir. Vullen, pomp aan, vullen, pomp aan etc.

Maar een drainport. In mijn geval zit die onder het reservoir:

555pgl.jpg


Als ik nu dus de drainport open maak, kom er alleen het water uit wat er in het
reservoir zit. Nu begrijp dat de pomp lager zit, maar ook de vloeistof die in de
360 boven zit komt er dan niet uit.

Nu was ik benieuwd naar mensen met een drainport, waar die zit, waar in de
loop en hoe jullie dan drainen.

Want als ik de pomp aanzet, gebeurd er geen donder omdat die alleen water
verplaatst dat wat hij krijgt aangevoerd. Omdat hij dus nu niets meer krijgt
vanuit het reservoir, is er geen flow.

Begrijp of doe ik het verkeerd, ben benieuwd naar jullie ervaringen?

In jouw loop komt de radiator voor jouw reservoir of niet?
Gek dat het water dan niet in jouw reservoir loopt :S

Heb je al geprobeerd om even "aan te zuigen" om de stroming op gang te krijgen?
 
Eigenlijk niet eens zo gek, nu ik er zo over nadenk. Het komt door die kolkvin
onder in het reservoir. Aan 1 kant ervan komt de aansluiting van de radiator en
aan de andere kant zit de toevoer naar de pomp.

Wat zeg je nou Freddy, wil je zuigen aan mijn Drainport :033:

Lol, echt zo'n geen zin in haha +90% Ethylene Glycol door mijn keel :icon_rolleyes:
 
Hahaha drink je RedBull of...euh..:043:

Ik zeg 90% maar het is meer, het was 100% Ethylene Glycol met Feser Purple.

Temps op kamer temperatuur en CPU op 3,6Ghz.

2nson4i.jpg
 
Laatst bewerkt:
Xelation je kast is mooi geworden en ook hoe het ingebouwd is is netjes gedaan. Helemaal het sleven van je slangen. Supernetjes.

Maar even een vraagje.

De volgorde van de loop begrijp ik niet helemaal. Niet dat dat zoveel uitmaakt natuurlijk, maar ik vraag me toch wat af. Vanaf de pomp gaat het water eerst naar je reservoir toch? En vanaf Res naar Rad etc. Ik moet zeggen ik heb dit eigenlijk nog nooit gezien (of het is me nog nooit opgevallen) maar heb je een reden daarvoor?

Wat heel apart op deze manier is dat op mijn reservoir de dop eraf kan blijven als het systeem draait, maar de jouwe erop moet blijven. Volgens mij als je jouw dop eraf haalt loopt het res over of niet?

Ik dacht dat het logischer zou zijn om rechtstreeks vanaf pomp naar het rad te gaan en vanaf daar naar alla andere componenten. Vanaf het de videokaart naar het res en weer terug naar de pomp. Dan net voor de pomp inlet een aftakking maken voor de drianport.
 
Maar even een vraagje.

De volgorde van de loop begrijp ik niet helemaal. Niet dat dat zoveel uitmaakt natuurlijk, maar ik vraag me toch wat af. Vanaf de pomp gaat het water eerst naar je reservoir toch? En vanaf Res naar Rad etc. Ik moet zeggen ik heb dit eigenlijk nog nooit gezien (of het is me nog nooit opgevallen) maar heb je een reden daarvoor?

Wat heel apart op deze manier is dat op mijn reservoir de dop eraf kan blijven als het systeem draait, maar de jouwe erop moet blijven. Volgens mij als je jouw dop eraf haalt loopt het res over of niet?

Nee juist de andere kant op :)

Mijn loop: Reservoir -> Pomp -> GPU -> 120 Rad -> NB -> CPU -> 360 Rad -> Reservoir

360 Rad naar zij-ingang Reservoir
zij-uitgang Reservoir naar Pomp
onder-uitgang Reservoir naar Drainport
boven-uitgang Reservoir naar Fillport

Mijn fillport is open sinds installatie, heb hem nooit dicht gehad. Maar de loop gaat dan
ook de andere richting op dan jij dacht.
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat het logischer zou zijn om rechtstreeks vanaf pomp naar het rad te gaan en vanaf daar naar alla andere componenten. Vanaf het de videokaart naar het res en weer terug naar de pomp. Dan net voor de pomp inlet een aftakking maken voor de drianport.

Nee juist het omgekeerde, Radiator -> Reservoir -> Pomp is de meeste correcte
manier voor een loop. Daar waar het water het meest koud is (na gekoeld te
zijn door de radiator) moet voor de pomp. Dat het reservoir ertussen zit is niet
erg, juist beter voor de aanvoer.

Maar van belang is dat je geen element voor de pomp zet die warmte genereerd.
Bijv. je CPU of GPU voor de pomp zetten.
 
Leegloop

Hey mensen,

Ff een leegloop topic,

Voor een aantal, dit gaat over het leeglopen van mijn Kandalf LCS. De case mod van stravinski en ralphios...

Foto's staan op pagina 12 van het topic.

Nu de vraag: hoe haal ik het meeste water uit mijn loop?
Ik heb een t-split net voor mijn res maar krijg alleen door het water AAN te zuigen door de slang wat water eruit... ik heb nou iets meer als een halve liter eruit en zit nog iets van 0,4 liter in... en ik wil graag als ik het nieuwe blok erop heb alles vol hebben met fesser one... Ik heb de Thermal take zooi gebruikt i.v.m. mogelijke grote lekkages, die ik overigens niet heb gehad. dus nu zit ik nog met een zooi rotzooi in mijn slangen en rad's... Help?

tnx

R
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan