• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.
Okee, als je setup gelijk is aan het plaatje, dan is dit denk ik een goeie setup:
HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming! - Johnny

ff maar een snelle tekening gemaakt:
drain.png


De oranje balk is de fitting die je nu hebt tussen pomp/res en CPU. Die aansluiting blijft hetzelfde, je plaatst alleen die Q-fitting met aanhang ertussen ;).
 
Drainpunt in mn loop zetten.

Hey mensen.

Ik ben van plan om een drainport op mn loop te zetten, en ik heb alle nodige onderdelen al in een winkelwagentje gezet.

HighFlow Computer Cooling Shop - drainpoint

Mijn vraag is, waar kan ik het beste de T splitsing plaatsen?

Bij mijn northbridge block, hierzo

http://img204.imageshack.us/img204/5471/pict0078h.jpg

Of bij mijn Reservoir?

http://img59.imageshack.us/img59/9665/dsc00374fr.jpg

Het reservoir zit hoger dan het chipset block, het liefst had ik een d5 pomp top gehaald en m dan daarop gezet, maar nu fftjes geen geld voor :)

Groetsels :)

Mod bericht:
Ik heb je topic verplaatst in een bestaande topic die over drainports gaat :)

Gr. Johnny


Ah Dankje, heb dit topic uiteraard weer helemaal gemist.
 
Dat klopt, het zou er raar uit zien om een t splits op de nb te hebbe hehe.

Woensdag maar eventjes bestellen die hap. Ow mn draintube is 3/8 ID, de rest van de loop is 1/2 ID, moet niks uitmaken toch? Had voor 3/8 gekoze omdat de slang dan net wa makkelijker is om weg te werken.
 
Dit werkt perfect:

212sd44.jpg


555s0z.jpg



Slangetje buiten kast leggen, kraantje boven fles/bakje/emmer en dan losdraaien.
Water uit de blokken (en radiator) loopt direct via de T-fitting (die op reservoir is geschroefd) via het kraantje eruit.
Met de blokken leeg, kan je gemakkelijk hardware eruit halen :).
 
ik ga in me obsidian een T stuk aan me bitspower top doen (voorkant, waar zonder top ook de inlet van laing d5 in)

dan de lange kant naar beneden door die 2 gaten in dat compartiment van mobo (hij komt dus in het mobo vak te staan)

dan gwn draaibaar 90graden bochtje en kraantje met stop, (silver shiny :D)

blijft er alleen wat feser one tussen ramm/cpu blok staan (gaat van bovenkant ramm iets naar beneden) en tussen cpu/rad blijft er wat staan, maar dat spoelen we gwn ff door met paar liter demi water.
 
Uit dit topic. Leek me wel handig om ook hier te hebben staan. :)

Voor een mogelijk aftappunt heb ik een paar plaatjes geschoten met een aftappunt voor direct aan de pomp. Dit kan de uitgang of de ingang van de pomp zijn. Hangt weer een beetje af van hoe de pompen geplaatst gaan worden.

De basis voor dit aftappunt is een rotary Q-fitting met het draaibare gedeelte in de pomptop.

Hieronder met een rotary 90 graden adapter in de Q fitting en aan die 90 weer een kraantje met daarop voor de sier een stop-fitting. Bovenin de Q fitting zit nog een temp-sensor fitting.
eq33av.jpg

Nadeel van deze zou kunnen zijn dat de kraan niet met het hendeltje omhoog onder de bovenliggende schroeffitting gezet kan worden. (die fitting op de afbeelding is zelfs nog kleiner dan een fitting voor 3/4OD slang. Die is zo dik als die zwarte bovenin dit topje.) Als je deze tweedelige rotary 90 voor die van de afbeelding in de plaats zet heeft het kraantje weer alle vrijheid.


Bij deze is het kraantje vervangen door een male Quick Disconnect fitting (QDC) en een stopfitting heeft de plaats ingenomen van de temp-sensor.
244ttsn.jpg


Door een female QCD met daaraan een stukje slang aan die male QDC te koppelen kan je de boel open zetten.
Dus zoals in het onderstaande filmpje, maar dan zonder dat kraantje ertussen. (kraantje + QDC = drain overkill :))


Onderstaande variatie is meer voor de vorm. De 90 graden fitting is nu vervangen door een rotary 90 graden block fitting. Vind ik zelf wel mooi staan twee van die metalen bollen.
2z3q2wx.jpg


En het met een kraantje + de stopfitting op de Q fitting vervangen door een dikkere stopfitting.
t9e3yt.jpg
 
Ziet er goed uit, alleen hoop ik niet dat dat metalen plaatje een keer een sneetje veroorzaakt in je slang.

Ik wil zelf 2 fillports in mijn rechterzijpaneel gaan maken (zo laag als mogelijk) met 2 kraantjes ertussen (2 loops). Slang aan de fillport schroeven.. kraantje open en gaan met die banaan. Rechterzijpaneel gaat hier toch zo goed als nooit los.
 
aftapkraantje

Ik zou graag een aftapkraantje er tussen willen zetten om het systeem af te tappen of als ik lekkage heb.
Ik wil het graag zo laag mogelijk en tussen mijn pomp en radiator maar als ik er een kraan tussen zet kan ik nog niet aftappen dus ik denk dat ik een kraantje nodig hebt met een derde af tap punt waar ik een stuk slang op kan zetten om het makkelijker zo af te kunnen tappen.
Mijn vraag is welke is een goeie aftapkraan?
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan