• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Draadloos internet met de TP-Link WR1043 ND

ZwerverRoodbaard

Bred veur de kop
Heren,
Hier zitten ongetwijfeld een paar ICT'ers die mij kunnen vertellen wat ik in godsnaam verkeerd doe.

Nu heb ik sinds kort de TP-Link WR1043ND aangeschaft om bij een kameraad te zorgen dat hij ook echt overal in huis draadloos internet heeft.
Hoe is het kastje aangesloten:
Vanuit de telefoonaansluiting gaat er een kabel naar de splitter, welke opdeelt in een kabel voor DSL en PSTN vervolgens gaan alle kabels samen de Speedtouch ST780WL in. Vanuit hier moet er een UTP kabel naar de TP-Link gaan.

Nu staat het kastje boven in het huis en hij zend wel een draadloze verbinding uit. Als ik echter het kastje installeer en qua instellingen goed zet kan ik verbinding maken met het internet, maar kan die "Geen verbinding maken met de server". Dit is zowel bij draadloos als bij bedraad internet via het kastje.

Nu zie ik dat er hetzelfde uit ziet als hier (pagina 17) en er geen eigen IP adressen staan, wat gaat er hier verkeerd en waarom werkt het niet :(
 
Als je alles hebt aangesloten en vervolgens je modem en router uitzet.
Vervolgens je modem aandoen en 30 seconden wachten, daarna je router aan.

Werkt het? Ook leek betreft netwerken
 
- Heb je zonder de TP wel internet (moden rechtstreeks in de PC)?
Nee? sluit de koperkabel opnieuw aan volgens de juiste manier. probeer dan opnieuw
Wel internet? Stel in de router een beperkte range IP's op. Geef elke pc een vast ip binnen die range.

- Heeft het modem een eigen DHCP?
Ja? zet de DHCP van de router uit
Nee? Zie stap hierboven :)

- Is de kabel van het modem naar router in orde? Geen knikken of breuken?
Nee? nieuwe kabel nemen :p

zijn wat stappen. maar doe stap voor stap proberen, niet alles tegelijk, anders weet je nog niet waar je naar toe moet.

Post screenshots mee, kunnen we je beter helpen.
 
Jep wel internet via het modem, heb vandaag alleen geen kans gehad om met het netwerk bezig te zijn.

Wil je 7 opnieuw installeren is de DVD speler kapot, dus opzoek naar een dvd die dl kan lezen :p Echt een dag waar alles tegenzit.

Morgen meer info over het draadloos, maar bedankt iig mao :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
I geen draadloos internet verbinding Problemen & Oplossingen 4
L Snel draadloos internet Hardware & Software 18
Dustyrick draadloos internet Hardware & Software 8
T Hulp gevraagd @ draadloos internet Hardware & Software 3
Freddy HD films streamen over thuisnetwerk (draadloos) Hardware & Software 8
blingbling van draadloos naar bekabeld netwerk Hardware & Software 10
C internet snelheid op asus rampage2 extreme Problemen & Oplossingen 12
Sw333t [CLOSED]Waarde internet pc Gesloten 0
D Problemen met internet explorer Hardware & Software 28
DieHard Upc internet valt steeds weg. Problemen & Oplossingen 11
D Internet traag nieuwe laptop Hardware & Software 1
D Ipad & Tmobile internet ? Hardware & Software 20
R Internet pctje Gallery & Build Logs 17
Fuwa Fuwa Netindex, internet speeds. Algemene Discussies 2
Freddy Internet Explorer 9 Topic Hardware & Software 4
Freddy Problemen met Forum + Internet Explorer? HighFlow Forum 29
D Internet snelheden kloppen deze ? Hardware & Software 15
R Apple iPad of Archos 101 Internet Tablet? Hardware & Software 2
Johnny Traag internet issue, ligt niet aan ISP, Modem, Router, maar aan PC... wat? Problemen & Oplossingen 7
Dustyrick Internet/Browser na gebruik steeds langzamer!? Problemen & Oplossingen 10
Vannos Bij welke internet, TV, telefoon Providers zit jij? Algemene Discussies 20
Fuwa Fuwa This is why kids should stay away from the internet! Algemene Discussies 6
Traxtorm Internet valt weg, pc gaat uit Problemen & Oplossingen 3
Fuwa Fuwa Internet probleem (key ports) Problemen & Oplossingen 11
R Internet Explorer start niet op Hardware & Software 4
K0G3L Nieuw internet abbonement Algemene Discussies 18
Freddy [Internet Explorer] Icoontjes/Icons van favorieten ineens veranderd?! Hardware & Software 5
W McAfee gooit me uit internet door Grab1t als ik games download Problemen & Oplossingen 22
Fuwa Fuwa Internet linksys (kaart) probleem Algemene Discussies 7
Source Dell Streak - Mobile Internet Device / MID HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
K0G3L Welk internet abonnement ? Algemene Discussies 9
M Internet is traag. 200kB download ipv 2MB. Hardware & Software 7
vincent trage/het uitvallen van internet Hardware & Software 1
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
D aansluitingen op waterblock met ABP Waterkoeling 2
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
HighFlow AtGames Legends Ultimate Arcade Kast met 300 games HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
Robin Iemand ervaring met een coolermaster masterbox nr600 case en radiatoren? Waterkoeling 14
Jason Nieuw: Singularity Computers Protium 2.0! Reservoirs met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D 2 GPU's met active backplate koppelen HighFlow Forum 7
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan