• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Don_Holio's newborn

Update:

Alle stukken zijn bij de leverancier uitgezonderd de voeding,
onder normale omstandigheden komt ook deze eind van de week binnen zodat ik eind van deze week kan benchen!

Fingers crossed! :icon_super:
 
Nieuwe update:

zonet via mail binnen gekregen:

Steven,

Pc staat te installeren op 4 ghz, gewoon een eerste ruwe instelling, geheugen loopt dan maar aan 1600 en voltage 1.30.
Dus zal veel meer in zitten.
Nogmaals, dit is maar een eerste instelling die ik vlug even maak met de natte vinger op een minuutje tijd.
 
Update:

gisteren-avond even wat gespeeld in de BIOS.
Na wat gevork tot volgende settings gekomen:

Core i7 D0 3845B223
21 x 200 = 4200 Mhz
EIST on
Turbo on
HT on
CPU = 1.225V
RAM = 8 x (draait dus "maar" aan 1600 Mhz) 1.65 V (nog te testen of ie lager kan)
Alle andere instellingen nog op auto

Met deze settings is ie stabiel (15min OCCT) en wordt ie met de fans op 1200 RPM niet warmer dan 64°.
Waarschijnlijk wordt dit dan ook mijn 24/7 setting.

Mid-volgende week (ben dit weekend weg en begin van de week weg voor mijn werk), ga ik op zoek naar een uberclock voor benches als SuperPi (heb ik wel al eens rap gedraaid) en 3D mark 06.

Foto's zal ik ook ff plaatsen voor de foto-geile medemens.
 
Laatst bewerkt:
lekker he week 45 :) waar gehaald?

PS ben zeer benieuwd naar de foto's :)

Bytes@Work

Toevallig hoor, ik vroeg een D0 en kreeg een week 45B batch. De rest die ie heeft binnen gehad waren alle A-batches.

Ook had ie de EVGA Classified LE (E759) op stock (nr 16xx), niet meer twijfelen dus...

Als ik tijd vind komen de foto's vanavond al, hij heeft 'm mooi gebouwd, erg strak geheel moet ik zeggen! :055:
 
Net wat foto's gemaakt maar niet waardig om hier te posten.
Als ik later op de avond tijd heb komen er nog...

Ben al wat aan het fucken geweest met OC maar voorlopig krijg ik er niet meer uit dan 4.2 Ghz (zie superPI). Erg vreemd want loopt nu stabiel met 1.225V en alles aan.
RAM 1.65 V op 800 Mhz, QPI 3600 Mhz, CPU 21 x 200 turbo en HT aan.

Later de draagbare HD eraan hangen en 3D mark en andere installeren,

TO be continued...
 
Enkele pics (beter onderweg, deze zijn gemaakt met gsm)

Interieur... (Damn 90) mis)

av4lx.jpg



en exterieur

zu3xbr.jpg
 
Op de pics kan je het niet zien maar ik heb momenteel een beetje lucht in mijn pomp-top, deze wordt af en toe dan ook rondgepompt.

Kan ik op een eenvoudige manier de lucht naar het reservoir brengen? Of is dit enkel haalbaar door de hele kast scheef te houden? (13.8 kg leeggewicht, dus nu ong. 20-25kg)
 
als het goed is blijft dat lucht steeds meer in je reservoir hangen en gaat het dus vanzelf uit je loop ;)
anders kan je idd kantelen (wel voorzichtig)

de kanteltruck helpt wel maar na verloop van tijd stapelt de lucht zich toch weer op in de pomptop.
De pomp is te sterk denk ik, ze zuigt de lucht doorheen het reservoir (vortex) naar de top en van daaruit gaat ze het regelmatig rondpompen.

Mijn set-up:

RAD -> CPU -> Reservoir -> pomp -> RAD

Hierbij is het hoogteniveau als volgt:

Rad (in top van case): Alphacool NexXxoS Xtreme III - Rev. 2
CPU Alphacool HF 14 Yellowstone Sockel 1366
Reservoir : Cape Coolplex Pro 10 external
pomp met top: Laing DDC-Pumpe 12V Ultra AGB - 18 Watt


Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Edit:

Ik vind het best wel mooi om het water doorheen het reservoir te zien lopen dus er mag best wel wat lucht inzitten maar die moet dan ook daarblijven!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Don_Holio Don's Liquid i7 Gallery & Build Logs 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan