• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Dilemma

carsten

Member
Hallo iedereen,

Ik heb al enkele jaren een asus nvidia 260engtx tot op vandaag heb ik nog geen problemen/haperingen meegemaakt met deze kaart.
Nog niet zo gek lang geleden heb ik hier een waterkoelblok voor gekocht dus wil hem liever nog niet zomaar weg doen.
Wat ik nou eigenlijk wil weten is of ik er verstandig aan doe om een zelfde kaart op marktplaats te zoeken en deze in sli te zetten of een nieuwere kaart kopen en waterkoelblok wat eigenlijk nou net niet in mijn budget past.

Als ik dat laatste doe zou ik de oudere 260 nog er naast kunnen laten draaien ter ondersteuning? zover ik ben geïnformeerd zou dit moeten kunnen met de overige setup.

Een feit is zeker dat watvoor gpu er ook komt dat deze watergekoeld gaat worden. (wen je best snel aan die rust)

De pc bestaat momenteel uit:

coolermaster gold 1000w
asus sabertooth x58
intel I7 950
kingston 1066 6 gb geheugen (ook i.v.m. budget zolang er geen overklok nodig is)
gpu zoals hierboven genoemd

en natuurlijk waterkoeling

Eventuele aanbiedingen van gpu's met eventueel koelblok zijn ook welkom.

Alvast bedankt voor jullie reacties en adviezen.
 
Om een wat uitgebreidere reactie te geven op het voorheen gestatueerde, je kan enkel eenzelfde GPU chip en kaart steken bij een huidige.
Het merk maakt dan niet uit, maar let wel op dat het beide dezelfde modellen zijn en ze over dezelfde hoeveelheid VRAM beschikken.

Persoonlijk zou ik niet het geld en de moeite steken in een verouderde kaart als de GTX 260, zeker gezien er zeer leuke kaarten in het mid-end segment zitten zoals de GTX 550 Ti, de GTX 560 Ti en de nieuwe GTX 560 Ti 448
Alleen jammer dat je nu een vers waterblok voor de 260 hebt gekocht.

Als je een nieuwe kaart aanschaft kan je de oude kaart mee laten draaien voor PhysX rendering, maar dit levert alleen wat frames op in de enkele games die daadwerkelijk gebruik maken van GPU accelerated PhysX engines. En zelfs dan komt het maar op een paar enkele fps neer. In mijn ogen niet de moeite waard.
Voor folding doeleinden telk elke rekenbron wel mee en zou je een 260 prima kunnen laten meerekenen.

Je zou dus even kunnen vertellen wat je voornaamste doelen zijn voor de computer.
 
Dank je wel Sanders dan kan ik denk ik nog beter even door sparen en eigenlijk redt hij het nog net.
mij valt wel een enorm prijsverschil op tussen 560 serie en de 570 wint men hierdoor nou werkelijk zoveel?
ook tussen de 560 series zit nogal wat verschil 170 tot 230
asus.JPG
in de specs zit toch amper verschil
 
Een euro per stuk gaat natuurlijk niet helemaal op. De duurdere kaart is een Direct Copper 2 kaart die (naast de extra streamprocessors) voorzien is van een overclock en een betere en stillere koeler af fabriek. De DC2 zal dus een stuk beter presteren dan de standaard GTX560 Ti.

Een nadeel van de DC2 kaarten van Asus is dat ze een niet-reference PCB gebruiken. Daarom zijn er geen full-cover waterblokken voor deze kaarten. Om te kijken welke blokken er op jou (toekomstige) kaart passen kun je kijken op CoolingConfigurator.com.
 
Terug
Bovenaan