• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Diabetes / Suikerziekte

FireStorm

New member
halo jongens omdat er niet veel mensen weten wat diabetes (suikerziekte) inhoud besloot ik maar een topic teopen waar mensen vragen aan mij kunne stellen over de ziekte

ik zou zeggen brand los

EDIT:
Even ter aanvraag post ik hier even wat meer info over men dagelijkse leventje met diabetes
en zal proberen zoveel mogelijk er van uit teleggen als wat het mij vertelt is ;)

nou hoe zoet mijn leven er uit met diabetes:
zoals sommige wel weten is uitslapen erg fijn (voor de luie mensen onder ons :D) maar waneer je met diabetes wordt geconfronteerd net als mij gaat dat niet meer teminsten altijd om 8uur er uit 7 uur als ik naar school moet
nou het geen wat mij dan tew8ten staat is weer een vinger prik voor mijn bloedwaarde op temeten. Gemiddeld hoort hij tussend de 4,0 en de 10,0 tezitten maar waneer je net als mij ontregeld bent is het geen 6,8 meer waar je mee opstaat nee 14,9 á 22,8 dit is natuurlijk veel tehoog maar hier hebben we een tot nu toe handig medicijn voor Insuline en dat is in mijn geval novarapid en voor de nacht lantus. Wat doen deze medicijne even kort uit gelegd Novarapid: Dit is een insuline die er voor zorgt dat waneer ik eet men suiker direct gewijzigd wordt om hem zoveel mogelijk tecorriseren en zo men suiker tussen men 4,0 en 10,0 tehouden. Lantus: dit is een insuline soort die is gemaakt om mij suiker zo stabiel mogelijk door de nacht tekrijgen en niet om de haverklap een hypo of hyper tekrijgen.

nou verder is het aan mij de taak men suiker zo stabiel mogelijk tehouden en zo nodig men insolinie tecorriseren maar dit gaat niet altijd even makkelijk omdat mijn suiker ontregelt is. Nou wat houd dat in heel simpel men suiker waarders wisselen teveel dit is eigelijk alles wat in men dagelijks leven voor komt

wat is diabetes: diabtes is een ziekte waar van de mensen nog niet weten hoe het komt en daar door is er dus geen midicatie tegen zijn. Welke type diabetes zijn er allemaal nou er zijn er 3>> type 1: dit is het soort diabetes waar je bij moet spuiten en prikken. Type 2: dit is een diabetes type die vaak bij oudere mensen ont staan hierbij krijg je dus pillen en hoef je niet tespuiten. Type 3: dit is meer een zeldzame versie waarom? nou dit type van diabetes komt allen in amerika voor bij kindere die teveel overgewicht hebben HIER is wel een medicijn tegen namelijk Afvallen waarom weet ik niet dit is mij uit gelegd door een diabetes verpleegundigge.

nou dit is een stukje info over hoe mij leven er uit ziet met diabetes en wat de eventuelen consuquentie's zijn

mochter er nog vragen zijn vraag het gerust ik eet je echt niet op tenzei je mij op eet dan eet ik jouw eerder op xD


.M.v.g. Quentin
 
Laatst bewerkt:
Zou je in jouw startpost beetje info willen geven over de ziekte en de vorm waarvan jij last van hebt?
Ik weet er weinig van, maar wil wel weten wat het precies is.
Kan natuurlijk wel even op wikipedia kijken, maar het is makkelijker als het gelijk in jouw startpost te lezen is ;)
 
Zijn er nog andere beperkingen door je diabetes? Ik zag in de chat dat je het had over het niet kunnen naar evenementen, maar toen ik de vraag stelde raakte ik veel te snel weer afgeleid door iets anders, waardoor ik je antwoord helaas niet heb kunnen lezen :(.
 
er zijn idd beperkingen bij diabetes en een daarvan is dus dat idd niet naar alle evementen kan zoals een lan party omdat mocht daar men suiker door de geweldigge kick omhoog tehoog blijven en daarop kan weer een zieken huis opnamen volgen xD
opzich leuk altijd eten en drinken op bed free netwerk xD

maar verder is er eigelijk niets aan dingen die anders zijn behalve dat ik op men eet petroon moet letten

maar idd wil er ECHT 1x bij zijn om een leuk lanparty mee temaken vooral van highflo ziet er gezellig uit als ik die foto's zo eens zie :D

voor meer info vraag maar

.M.v.g. Quentin
 
hoi freddy bij tehogen suikers is het zo dat er 3 dingen kunne gebeuren waneer mijn suiker tehoog is:
1:slaperig heid dus echt moed
2:hyper als een gek en dan kan wel ff door renne zonder testoppen xD
3: ik ga down (flauwvallen) door een te extreme bloed waarde

en waneer het telaag is gebeurdt er dit:
1: honger niet meer zo goed bij de les
2:reaggeer op niks meer zowat
3: flauwvallen

en ook met de griep kan het volgende voor komen:
flauwvallen waarom is nog steeds ecxact duidelijk

.M.v.g. Quentin
 
hoi freddy bij tehogen suikers is het zo dat er 3 dingen kunne gebeuren waneer mijn suiker tehoog is:
1:slaperig heid dus echt moed
2:hyper als een gek en dan kan wel ff door renne zonder testoppen xD
3: ik ga down (flauwvallen) door een te extreme bloed waarde

en waneer het telaag is gebeurdt er dit:
1: honger niet meer zo goed bij de les
2:reaggeer op niks meer zowat
3: flauwvallen

en ook met de griep kan het volgende voor komen:
flauwvallen waarom is nog steeds ecxact duidelijk

.M.v.g. Quentin

je vergeet te vertellen dat als je een te hoge of te lage suikerwaarde in je bloed hebt en vervolgens niet gaat spuiten maar slapen dat je dan in een suikercoma kan raken en je daar niet tot nauwelijks uit komt ;)

hoeveel eenheden insuline spuit je ongeveer als ik vragen mag ?
 
hoi quadcore suiker coma? is mij nog nooit iets over vertelt

en ik spuit in de ochtend en middag 1 op 8
en in de avond 1 op 2.5
en men lantus 74

.M.v.g. Quentin

ik zal morgen is aan mn schoonpa vragen wat hij spuit want die is zwaar suikerpatient

en dat van suikercoma dat is geen grap hoor is mn vriendin dr oma aan overleden
 
Een van men zussen heeft het ook :S
Het is pas begonnen op haar 8-9 jaar wat ik raar vind,wij ermee naar de dokter gegaan en zei gewoon suiker te weinig had en dat ze dus meer suiker moest eten.
Wij naar onze huisdokter gegaan en die heeft vastegesteld dat ze suikerziekte had en die extra suikers dat ze dus moets nemen van die ene dokter 'Fataal' kon zijn!
Ze kon er door in een coma gaan en dergelijke,...
Nu moet ze haar dagelijks prikken met een speciale spuit om te zien hoeveel waarde ze heeft van een of andere ding en daar moet ze zich op baseren om insuline in te spuiten!
Dit is geen lachertje en je moet opassen met wat je doet en dergelijke.
Diabetes is dus ook voor je hele leven.
 
klopt helemaal homienator het is idd geen pretje en al helemaal als je tehoren krijgt dat ze er niks tege kunne doen toen storte me wereld in (5jaar)

kortom het is een ziekte die je niet graag toegewenst krijgt :(
 
Terug
Bovenaan