• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Deus Fresh (working title)

Xtrafresh

It never hurts to help
Er is een heleboel te vertellen over deze build, maar dat doe ik later wel. Ik kondig 'm nu alleen ff aan, met de pica's van de uitpakparty erbij :106:

Enorme doos!
101_4352.JPG


Inhoud:
101_4353.JPG


Silverstone FT03 titanium
ACRyan AluPanel Gold Anodized
Phobya 200mm Radiator
Silverstone 180mm Air Penetrator fan.

:023:

AAN DE SLAG!
 
Thanks allen!
Ik ben vandaag EINDELIJK een stukkie verder gekomen.

Allereerst ben ik aan de slag gegaan met mijn mCubed BigNG. Omdat-ie een pomp van 18W moet regelen en nog wat zware fans, neemt hij redelijk wat vermogen op, en de laatste keer dat ik hem op een plekkie zonder airflow liet zitten, raakte het ding oververhit. Resultaat: PC stijgt op, alles op 100%. Moeten we niet hebben. Een beetje Highflowert heeft dan maar één oplossing: waterkoelen die handel! :096:

Hier komt de alupanel mooi van pas. Standaard zitten er bij de BigNG wat plexi plaatjes die er niet eens slecht uitzien, maar gold anodized alu is natuurlijk beter! ff een bodemplaatje maken. In volgorde zie je aftekenen, zagen, vijlen:

101_4373.jpg

101_4381.jpg

101_4374.jpg


ff paar gaatjes erin jassen, voetjes overzetten, en we hebben een bodemplaat:
101_4379.jpg

101_4380.jpg


Nu de bovenkant. Dikke kudos die herkent welk blokje ik hier in ga bouwen, de volgende foto is een sterke aanwijzing. Antwoord na een klein stukkie scrollen!

101_4382.jpg

101_4383.jpg


Het juiste antwoord is: een MCW60 universeel GPU block van Swiftech. Mijn goede vriend en halfgod neonatas heeft mij dit block voor mijn verjaardag kado gedaan toen ik zat te klagen over mijn oververhittende fancontroller.
Alles in elkaar gezet, dus nu kan ik met gepaste trots aan u presenteren: de mCubed tBalancer BigNG Gold Edition!


101_4384.jpg

101_4387.jpg

101_4399.jpg

101_4406.jpg


Ok, nu het serieuze werk. De radiator gaat niet zomaar bovenop gelegd worden, maar misschien kan ik de 180mm fan wel onder de top plate bevestigen. Ghetto test setup: fan aan de top cover getaped, usb kabel in het bord geprakt, kijken of t past.

101_4391.jpg

101_4390.jpg


KAK. past niet. Ok, er is maar één oplossing: de hoogte in!
De top plate zit redelijk simpel vast: twee klikdingesen aan de achterkant:

101_4393.jpg


.. en een paar lipjes aan de voorkant die in de unit met powerbutton en front-USB haken:

101_4395.jpg


Ik ga een gouden ophoging bouwen van de kast. Helaas moet ik stoppen een decoupeerzaag op een plaat aluminium is nogal hoorbaar voor de buren), maar ik heb nog wel het eerste van vier plaatjes weten te maken:

101_4398.jpg


Helaas houdt het hier dus ff op, maar morgen gaan we weer lekker verder! :D
 
Zo, gister was ik tot de conclusie gekomen dat er een top op de case gebouwd moest worden, aan de slag!

Van deze plaatjes heb ik er elk twee nodig:

101_4413.jpg


Elk plaatje is uitgetekend, grofweg uitgezaagd met de decoupeerzaag, en vervolgens met de hand tot aan het lijntje bijgevijld. Geen grappen over zwaar gespierde rechterarmen graag :eusa_hand:

Naja, na een hoop werk kon ik dus gaan passen & meten om te kijken of het allemaal een beetje netjes aansluit. Hier is t eerste plaatje op z'n plek:
101_4415.jpg


En de tweede, die een wat lastigere vorm heeft:

101_4416.jpg


Op het eerste paneel zitten steeds twee buigingen vlak naast elkaar: een ronding die de vorm van de case volgt, en daarnaast een rechte hoek naar binnen. Erg lastig om voor elkaar te krijgen, zeker zonder een behoorlijke buigbank. De ronding heb ik gedaan op tafel om een wandelstok heen, de haakse heb ik daarna met een stanleymesje ingesneden en met een platbektang stukje bij beetje gebogen. Ideaal is anders, maar het resultaat is best OK :D

Anyway, ik ben uiteindelijk gestopt met mijn buigingen bewonderen en heb onderdeeltje numero 3 gemaakt:

101_4417.jpg

101_4418.jpg

101_4419.jpg

101_4420.jpg


Nu is al een goed beeld te vormen van hoe het er uit gaat zien. Het valt allemaal zelfs een stuk strakker en meer in harmonie met de rest van de kast dan ik had verwacht :023:

Deel 4 was het moment voor Murphy's Law. Tijdens het ruwe snijden kwam de beschermende folie los, dus moest ik met afplaktape gaan werken. Ok, irritant, maar we gaan verder. Intapen, opnieuw aftekenen, en doorgaan:

101_4425.jpg


Ik zit dus weer lekker te vijlen, komt die tape ook los, met lijn en al! :eusa_wall:
Ennieweetjes, na een hoop gepiel was deel 4 dus ook klaar. Het grote moment is aangebroken om het hele ding aan elkaar te tapen en te belijken hoe het uitkomt :026:
Tape tape tape tape...

101_4426.jpg


En het resultaat:

101_4427.jpg


Alles bij elkaar is t ding stevig genoeg om in één keer op te pakken, en pas goed genoeg om netjes op het randje van de case te blijven zitten. Zelfs de originele zwarte top cover past er gewoon op. Hij kan niet helemaal dicht vanwege wat materiaal dat ik nog moet wegzagen, maar verder zit t als gegoten.

101_4428.jpg

101_4429.jpg

101_4430.jpg


Aan de achterkant, waar de kabels er uit komen, moet ik duidelijk nog een uitsparing maken in de plaat om op de case aan te sluiten. Behalve dat ben ik heel erg heppie met hoe dit staat, beter dan ik had gedacht!

Morgen de onderdelen aan elkaar smeden, de radiator en fan er in bouwen, en ook nog ergens tijd vinden om de hele top vast te monteren op de rest van de case. Tot morgen! :023:
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
gerjanlubbers Pink Phantom ( fresh as f*ck ) Gallery & Build Logs 32
Xtrafresh Fresh Form Factor casebuild Gallery & Build Logs 115

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan