• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Deskmod

tomruijgrok

New member
Hallo,

Na een tijdje werken met een normale computer, zag ik op het internet veel over casemodding. Ik ben toen gaan denken, en ik dacht dat het misschien wel een leuk idee zou zijn als ik zelf ook mijn eigen casemod zou doen. Ik zag toen bij iemand dat hij een computer in een bureau heeft gezet. Ik vond dit er erg leuk uit zien. Ik heb toen besloten dat ik dit ook zou willen. Ik heb 2 weken vakantie, dus erg veel tijd om aan dit project te werken. Ik weet zelf ook wel dat dit lang niet genoeg is om dit perfect te maken. Ik heb nu al een zelfgebouwde computer, die het prima doet. Ik zal ook veel van deze hardware gaan gebruiken voor deze build. Natuurlijk wordt deze computer watergekoeld.

De Hardware die ik ga gebruiken is:

Cpu: i7 2600k
Motherboard: asrock z77 extreme 4
RAM: ?
GPU: gt 630, eind mei wordt dit gtx 680
SSD: Samsung 840 pro 128 gb
HDD 1: WD 2tb
HDD 2: WD 1.5tb
HDD 3: 500gb merk onbekend
Voeding: ?

Waterkoeling:

pomp: Koolance PMP-500
Radiator: 1x 480mm 1x 240mm
Reservoir: 2x EK-Multioption RES X2 – 400 Advanced
5meter aan slangen
2000ml blauw water

Fans:
10x zwarte fans (verschillende merken, zijn uit mijn oude case)
6x blauwe led fans

Hier zijn de eerste tekeningen die ik heb gemaakt met sketchup en paint:

Bureau.jpg

Dit is het bovenaanzicht:

Top view.jpg

Dit is het vooraanzicht:

front view.jpg

Vanavond komt de eerste update!

Hier is de beloofde update:
Ik heb vandaag de staanders gemaakt voor het bureau
Er staat er maar 1 op de foto, maar dit zijn er 2!

Hier is de bak waar de computer inkomt:

Morgen weer een nieuwe update!

Vandaag heb ik alles helemaal in elkaar geschroefd, en de bak in elkaar geschroefd.

Waarschijnlijk ga ik vanavond de eerste laag zwart eroverheen verven, dus misschien vanavond weer een update.

gesponsord door:

Ik heb uiteindelijk toch een inham voor de benen gemaakt, met als voornaamste reden, dat het helemaal niet comfortabel zit met 22cm tussen de armen en de benen. Ik dacht dat dit super veel tijd zou kosten, maar dit kostte eigenlijk veel minder tijd dan ik had gedacht.

Gesponsord door:

Na lange tijd eindelijk weer eens update! Ik heb het erg druk gehad op school. En ik heb gewoon 3weken moeten wachten op mijn pakketje van highflow :(

Ergens deze week krijg ik ook mijn nieuwe videokaart binnen en eindelijk wat nieuw ram geheugen :)

Het pakketje van Highflow:

Het vervroegde verjaardagscadeau van mijn moeder:

De voorlopige hardware:

Het cpu blok geinstalleerd:

Die is weer lekker koel:

Zo heeft mijn bureau er dus bij gestaan, toen ik op het pakketje van Highflow aan het wachten was.

Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S [CiP] DeskMod by Solidseal Gallery & Build Logs 11
Anthares Hulp voor een deskmod? Cases en Modding 15

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan