• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

demi/ gedestilleerd water - Toevoegingen ?!

yamaha_R1

New member
Hoi jongens,

ik ga nu waarschijnlijk weer DE noobvraag ever stellen maar vind constant tegenstrijdige artikels @ het web :(

dus, here we go


als je gedeminiraliseerd of gedestilleerd water gebruikt is het nodig om IETS van toevoeging te nemen:

deze zijn voorhanden :

1) Feser Base - FB - Corrosion blocker ( Feser Base - FB - Corrosion Blocker )

2) IandH Dead-water copper sulfate - (IandH Dead-Water Copper Sulfate Biocidal PC Coolant Additive )

3) Petras Tech PT Nuke ( Petras Tech PT_Nuke -PHN Concentrated Biocide (10mL) )

4) silver koils


Vraagjes:

A) Welke van bovenstaande = echt NODIG in een loop met gewoon destil water.

B) Welke van bovenstaande MAG je combineren met elkaar ( alle 4, of combi van twee of...)

C) Mag je elk van bovenstaande rekening houdend met A & B silverkoils nog gebruiken ?

D) kan er mij iemand het verschil wat deftig uitleggen tussen die, want in de beschrijving word er meestal gezegd dat het te adviseren is bij een destil. water loop ...
zucht :)

alvast bedankt jongens
 
Ik heb heel erg lang gedraait met Demi water, paar druppies PT nuke en een silvercoil, geen enkele vorm van viezigheid na een lange tijd draaien dus ik kan je garanderen dat dat een goede combinatie is.
Voor zover ik weer gaan 2,3 en 4 Algvorming tegen, en Feser corrosion blocker moet je gebruiken als je verschillende metalen in 1 loop hebt, zoals koper en aluminium.

Dat is wat ik er ongeveer van weet. Ik hoop dat Coolfris hier even reageert, hij weet er echt alles van ! :)
 
alvast bedankt voor de reply

mja, ik vraag me af of je bv PT nuke mag combineren met corrosion blocker, of bv pt nuke met dead-water copper sulfate...

dusja, afwachten @coolfris z'n reply neem ik aan :)

over die metalen, goh, goede vraag :s hoe moet ik dat nu gaan checken? :p
xpsc rad's (240 + 120 )
mcp655 d5 pump
xspc raystorm cpu block :
Designed for Multi Core CPU’s
- High Performance Copper Base 56x56x3mm
- CNC Cut Acetal Top

ziet er allemaal "koper uit" he, zou eignelijk niet weten wat er zoal aluminium kan zijn?
maar goed, uiteindelijk blijft de vraag, mag je het combineren, uit, laat ons zeggen, "voorzorg" ...



Ik hoop dat Coolfris hier even reageert, hij weet er echt alles van ! :)
 
Even wat duidelijkheid scheppen:

1 is voor corrosie te 'blokken', maar daar hoef je je eigenlijk enkel zorgen over maken vanuit visueel standpunt. Wil je dat je blokken allemaal mooi blijven dan moet 1 er bij (en gebruik je best geen kill coil/silver).

2 en 3 zijn nagenoeg exact hetzelfde, deze gebruiken een bepaalde molecule (meestal coppersulfaat, maar kan ook wat anders zijn), om zo je water lichtjes aan te passen zodat er gene algen in kunnen groeien (voor exacte uitleg zie biologie boeken :p)

4 doet eigenlijk ook hetzelfde, maar door silver ionen af te geven aan het water. In dat geval krijg je hetzelfde effect als bij 2 & 3, maar het nadeel hiervan is meer kans op corrosie, gezien zilver een sterk offer materiaal is, waar koppersulfaat dat niet is, en er veel meer van in je loop zit.

Dus wat hebben we geleerd vandaag?

A: wat heb je nodig? 2,3 of 4. Je HEBT maar 1 nodig.

B: wat mag je mengen? in feite alles, het effect zal blijven. Ik kan het eigenlijk alleen maar afraden omdat je je demi-water steeds verder vervuilt.

C: mag wel, maar is eigenlijk niet wenselijk.

D: Ik hoop dat ik dat in het bovenste deel gedaan heb ;)
 
1(corr. blocker) & 3 (ptnuke) mag je combineren dus ( ?? )

4 (silverkoils) niet nodig aangezien het de boel ook mss zou kunnen vervuilen

is dat allemaal ok wat ik hier nu zeg?

dus samenvatting :p

==> gewoonn PT nuke & corrosion blocker combineren, zonder silver koils, en no worries ? :)
 
Ik zou Feser nooit met PTnuke mengen :p, dat voelt gewoon niet goed :p

PTnuke met silvercoil :)

Silvercoil vervuilt niet? :S

ik citeer deze pics ter illustratie :)

B-44 na vijf maanden:
f3xlax.jpg


Hieronder na installatie (van de vorige pagina)
34q4jed.jpg



ter vergelijking nog eens die 3603 na een jaar:

mwzio1.jpg

Daarbij kan je zien dat PTnuke en Silvercoil een ontiegelijk zuivere combinatie is, als de slangen nu eens zouden meerwerken, was het helemaal topiie!
 
Silvercoil vervuilt niet? :S

Vervuilt het water inderdaad niet, maar zorgt voor een hele lichte elektrolytische corrosie icm koper. Als je alleen koper in je loop heb, of als je vernikkeling van goed kwaliteit is, dan merk je daar helemaal niets van. Want het gaat dan om picogrammen silver die heel langzaam de koper wegpeuteren.

Denk aan een rots in een rivier. Zand in het water gaat die rots eroderen maar dat is zo langzaam dat je het niet kan zien.
 
meer is niet nodig,

dus als ik die pic's bekijk, is dat vieze boeltje te wijten aan de slangen dan of door gebrek aan pt nuke ?


ik zie trouwens echt geen enkel nut in silverkoils, het effect word teweeg gebracht door die pt nuke, + meer kans @ corrosie .


om een kraakheldere loop te hebben :

corrossion blocker
pt nuke
demi/destil. water

silverkoils : NIET nodig

right ? :)
gr
 
meen je dat nu over die slangen ?

was van plan tygon 1/2 id , 3/4 od te nemen clear

zijn om en bij de duurste in hun soort, maar zouden kwalitatief toch niet mogen " afslijten" of aleja " vertroebelen" ...

is het dan beter gekleurde slangen te nemen dan ? ( doorzichtig rood ofzo :p)
 
Gebruik je uberhaubt ze zoekfuntie? of google?

Tygon is dan wel 13? euro per meter, maar een van de slechtste slangen :p ( als je het vergelijk met 3 euro kostende masterclear ;) )

Gebruiks wijze van tygon is wel weer dikke +

aangezien masterclear wat stugger is etc
 
Gebruik je uberhaubt ze zoekfuntie? of google?

Tygon is dan wel 13? euro per meter, maar een van de slechtste slangen :p ( als je het vergelijk met 3 euro kostende masterclear ;) )

Gebruiks wijze van tygon is wel weer dikke +

aangezien masterclear wat stugger is etc

Google : neen, teveel tegenstrijdige reviews zoals altijd
Ik hou het liever bij hf-comments ;) om 1 of andere gekke reden
Vertrouw ik die meer dan x-aantal nutteloze raad van zogenaamde experts @ het www.
Maar goed, goed om weten ivm tygon. Es' ff kijke naar
Die masterclear.....grtz
 
Gebruik je uberhaubt ze zoekfuntie? of google?

Tygon is dan wel 13? euro per meter, maar een van de slechtste slangen :p ( als je het vergelijk met 3 euro kostende masterclear ;) )

Gebruiks wijze van tygon is wel weer dikke +

aangezien masterclear wat stugger is etc

heel fijn dat je me dit meedeelt, alvorens ik m'n bestelling plaats volg. week, maar...

dit zijn de fittingen die op de lijst staan :

13MM (1/2) Feser Schroeffitting - G1/4

en wat staat daar dan bij ..... niet geschikt voor masterclear slangen, hip hip hoi ... :(

nu, ik heb CLEAR slangen nodig ==> 1/2 - 3/4 !

dus niks van kleur, zo doorzicht als het maar mag zijn, als masterclear niet bij m'n opties KAN behoren wat adviseer je dan ? :(

....
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Demi water vs. (zonnebloem)olie Waterkoeling 1
T Demi water met Mayhems Dye en nog iets nodig? Waterkoeling 2
dio alg in waterloop met demi water Waterkoeling 43
LoyalFoxx Mystic Fog | EKWB | houdbaarheid en gedestilleerd water Waterkoeling 2
D Gedestilleerd of gedemineraliseerd? Waterkoeling 5
Jason Corsair Hydro X Series XG5 RGB 30-Series Reference GPU Water Block (3090, 3080 Ti, 3080) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D EK Water Blocks EK-Quantum Kinetic TBE 160 DDC PWM D-RGB - Acetal Te Koop 1
R Water cooling Advies Waterkoeling Setup 5
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Magnitude sTRX4 Water Blocks HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D CORSAIR Hydro X Series XG7 RGB RX-SERIES GPU Water Block (5700 XT) Advies Waterkoeling Setup 2
Jason Bitspower Water Tank Hexagon 34 With RGB - BP-WTH34AC-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T eerste water koel loop Waterkoeling 3
Agokas79 Agokas79/Angelo kasiaris/First sff water-cooled pc. Waterkoeling 2
Jason EK-Classic GPU Water Block Strix RTX 3080/3090 D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B New water cooling build - need help Waterkoeling 2
Thim geen water circulatie. Waterkoeling 12
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Thim CPU water blok Waterkoeling 1
Jason Corsair Hydro X Series XM2 M.2 SSD Water Block (2280) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
Jason Singularity Computers - Arterial Dual 560mm Water-Box HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Classic GPU Water Block RTX 3080/3090 D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
biopunk Suggestion: Bitspower air-exhaust (automatic) and water-exhaust fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Jason EK-Quantum Vector RX 6800/6900 D-RGB Water Block HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bitspower Classic VGA Water Block for GeForce RTX 3080 & 3090 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC5 RGB CPU Water Block (AM4 & 1200) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 en XC9 RGB CPU Water Blokken (1200/AM4 - 2066/sTRX4) - Zilver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 RGB White CPU Water Block - 115X / AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Eerste water gekoelde PC. Waterkoeling 90
M Eerste water gekoelde PC bouwen. Waterkoeling 1
S AMD threadripper 3960x met water- of luchtkoeling Waterkoeling 3
D Lektesten, pomp laten draaien voor water circulatie en vullen Waterkoeling 19
V Water Block for Aorus 2070 Super? Waterkoeling 12
P Water koeling voor mijn Radeon VII grafische kaart 100% beginner hier sorry;) Advies Waterkoeling Setup 4
N Water koeling oplossing voor een AMD 7 Advies Waterkoeling Setup 3
W Inbouw Water Cooling combinatie met Asus Maximus IX Extreme mboard Advies Waterkoeling Setup 2
ABRAWARE additieven bij X1 met distilled water Waterkoeling 3
O Advies water cooling 1000W+ Advies Waterkoeling Setup 57
R Demineralized water for coolant Waterkoeling 1
M nieuwe pomp koppelen aan Bitspower Water Tank Z-Multi 150 reservoir Advies Waterkoeling Setup 3
Freddy EK-Velocity series High-End CPU Water Blocks HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
M vraag over EK-KIT X240 Performance Water Cooling Kit Waterkoeling 2
anub1s18 hoe lang kan je gedemineraliseert water zonder toevoegingen gebruiken? Waterkoeling 1
M Nieuwe build weinig tot geen water retour in res. Waterkoeling 30
Freddy Bitspower Water Cooling Kit Merge Series HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S terug trekkend water?? Waterkoeling 11
R Custom water loop in een Jonsbo UMX 4 (I7-6700k en gtx 1070/ 1080) Advies Waterkoeling Setup 4
A Vragen omtrent rigid tubing, merkcompatibiliteit van fittings/tubes, en puur water. Advies Waterkoeling Setup 3
S Water koelvloeistof aanvullen Handleidingen en Installatie Tips 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan