• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Deck Legend Keyboard

JaccoW

gat in hand
Naam:
Deck Legend Keyboard

Fabrikant:
Deck Keyboards (onderdeel van TG3Electronics

Omschrijving product:
De Deck Legend is een keyboard met mechanische switches en led verlichting per individuele toets. Het voordeel van mechanische switches is dat ze een veel langere levensduur hebben dan standaard rubber dome contacten (50 miljoen cycli i.p.v. 10-20 miljoen) en, voor de mensen die veel typen onder ons, geeft de ‘tactile’ variant een prettiger gevoel. De toetsen geven halverwege de toetsaanslag net even wat mee weerstand, waardoor je ‘voelt’ dat je de toets succesvol hebt ingedrukt.
Hierdoor veren de toetsen sneller terug en hebben mensen die snel typen niet meer dat ze tegengehouden worden door de technische grenzen van het toetsenbord.

De tekens op de toetsen zelf zullen niet snel slijten, omdat de inkt in de toetsen zelf zit. Het is er dus niet op geprint, maar onderdeel van het kunststof.

De led-verlichting is instelbaar in 7 stappen, van uit tot vol aan en is op de hoogste stand feller dan bijvoorbeeld een Logitech G-15. De instellingen hiervan worden door middel van een intern geheugen opgeslagen in het toetsenbord zelf, dus je hoeft niet alles opnieuw in te stellen als je het toetsenbord aansluit op een andere computer.

De behuizing van het toetsenbord is gemaakt van policarbonaat, een praktisch onbreekbaar kunststof. De achterkant is van traanplaat aluminium. Dit is dus een toetsenbord wat tegen een stootje kan!

Het toetsenbord wordt gemaakt in 2 verschillende varianten.
Een PS2 of een USB interface.
USB is simpel plug en play, aangezien er geen drivers voor nodig zijn. Je kunt hierbij 6 toetsen tegelijkertijd + modifier keys (shift en alt) indrukken. Dit is een universele beperking van de usb interface.
De PS2 variant heeft zogeheten “full n-key rollover”, wat inhoud dat alle toetsen die je indrukt zonder vertraging of “ghosting” binnenkomen. Theoretisch kan je alle toetsen tegelijkertijd indrukken en ze komen dan allemaal tegelijkertijd binnen.

Website:
DeckKeyboards.com

-Deck Legend - Ice (blauw) lineair
-Deck Legend - Ice (blauw) tactile
-Deck Legend - Frost (wit) tactile
-Deck Legend - Fire (rood) lineair
-Deck Legend - ToXic (groen) lineair

Reviews:
- Deck Legend - Benchmarkreviews.com (ook goede uitleg over mechanische keyboards)
- Deck Legend – MaximumCpu.net
- Deck Legend – ePinions.com

Adviesprijs:
De lineaire variant is in de VS via de website van de fabrikant zelf te koop voor:
-$149,- voor de lineaire ‘Fire’ variant.
-$159,- voor de lineaire ‘Ice’ & ‘Toxic’ variant.
-$169,- voor de tactile ‘Ice variant.
-$176,- voor de tactile ‘Frost’ variant


Foto’s:
deck105_white(1).jpg

keyboard.JPG

keyslit.JPG

leds800.jpg



Overige informatie:
Dit toetsenbord is gebaseerd op het idee van het IBM Model M keyboard een toetsenbord wat zelfs nu nog na 25 jaar een gewild item is onder mensen die veel typen.

* Kijk ook eens op het forum van de fabrikant en de vele mooie en interessante dingen die mensen met de toetsenborden hebben gedaan. Veel Mods!

Ik zou zelf geïnteresseerd zijn in de frost (witte) PS2 uitvoering, aangezien deze de “tactile” keys heeft, meerdere toetsaanslagen aankan en een neutrale witte verlichting heeft.
Ik zou erg blij zijn als dit toetsenbord hier werdt verkocht aangezien het niet verstuurd wordt buiten de VS :088:
 
@Chiller:
Razer Tarantula is een toetsenbord met "standaard" membraam toetsen.
Razer Lycosa is laptopachtige toetsen
Roccat Valo idem
En de Optimus Maximus zullen we het maar niet over hebben. leuk idee, te duur en niet te krijgen...

Allemaal stuk voor stuk leuke gamingtoetsenborden met achtergrondverlichting, maar voor mensen die daarnaast ook nog af en toe lange stukken willen typen is het minder prettig, zeker voor de snellere typers.

Als je het puur voor gaming gebruikt zijn de standaard toetsen prima. Wil je voornamelijk stilte, ga dan voor laptoptoetsen. Maar wil je een duurzaam bord wat prettiger (blind) typt, neem dan een toetsenbord met mechanische toetsen.

Kijk maar eens of je nog zo'n antiek luidruchtig toetsenbord kan vinden en voel even hoe je de toetsaanslag vind. Zo'n ding dat klikt bij elke toets. Grote kans dat je die toch lekkerder vind typen.

Zo niet, dan ook geen probleem.
Niet iedereen hetzelfde lekker werken. :)
 
Oude toetsenborden typen idd wel lekker, maar tegenwoordig is toch alles verschoven naar het laptopachtige design. Deze werken gewoon wat prettiger naar mij gevoel, tenminste met mijn Logitech Illuminated Keyboard heb ik een fijne respons op de toetsen.

Plus 180 euro voor een gepimpt "antiek" toetsenbord met ledjes vind ik wel erg veel :p

Desalniettemin blijft het een erg stoer en aantrekkelijk product :)
 
Het is tussen de $150 en $180, wat neerkomt op €100 en €120, verschepen even niet meegerekend. :p
Maar laten we zeggen dat je dan inderdaad op ongeveer €150 en €180 komt.

Ik heb voor mijn originele G15 hetzelfde betaald en de G19 kost ook nog tussen de €135 en €180, waar je ook nog eens een extra stopcontact voor nodig hebt. (Wat in mijn geval weer €25 zou betekenen,omdat ik alle 6 de contacten al vol heb. :003:)

Het grootste verkooppunt van de Deck Legend is de switches die voor de toetsen gebruikt zijn en de achtergrondverlichting. Een combinatie die zeer zelden voorkomt.

Maar ik zal ook eens kijken naar de Logitech Illuminated Keyboard. Ik geloof dat de layout tegenwoordig een stuk verbeterd is?
 
Laatst bewerkt:
Nog een leuk klein testje:
N-Key rollover test

Kijk maar eens hoeveel toetsen je tegelijkertijd in kan drukken.
QWAZX + ctrl is een mooie combinatie om te beginnen.

Waarschijnlijk is 6 letters + toetsen zoals ctrl, enter, shift het maximum, dus 8-9 toetsen.
Dat is de grens van usb, waar PS/2 toetsenborden in principe geen last van hebben.


Dit kan vooral belangrijk zijn als je snel typt, omdat anders toetsen niet doorkomen en je dus knoppen gaat 'missen'.
 
Nog een leuk klein testje:
N-Key rollover test

Kijk maar eens hoeveel toetsen je tegelijkertijd in kan drukken.
QWAZX + ctrl is een mooie combinatie om te beginnen.

Waarschijnlijk is 6 letters + toetsen zoals ctrl, enter, shift het maximum, dus 8-9 toetsen.
Dat is de grens van usb, waar PS/2 toetsenborden in principe geen last van hebben.


Dit kan vooral belangrijk zijn als je snel typt, omdat anders toetsen niet doorkomen en je dus knoppen gaat 'missen'.


Ik heb een ps/2 kebo van logitech, maar ik kan maximaal 7 toetsen tegelijkertijd indrukken :'(
 
Eindelijk wat nieuws, we kunnen deze in de shop nemen :)

Alleen is het behoorlijk prijzig, namelijk ongeveer 225 euro per tobo.

@ Jacco, als je interesse hebt, dan laat ik het toevoegen aan de shop.
 
Eindelijk
:S Dat is inderdaad behoorlijk prijzig.

Edit: als ik het zou laten verschepen ben ik waarschijnlijk net zoveel kwijt, maar dan heb ik nog wel een case en een reservekabel bij. Maar de prijs is ongeveer hetzelfde als deze Duitse webshop alleen hebben zij de kleur die ik wil niet.

Maar ik heb nog een bon liggen. :p
Welke kleuren zou je kunnen leveren?
Alle kleuren, dus ook wit? Of slechts blauw, rood en groen?

Zowieso zou ik hem dan pas volgende maand kunnen bestellen.
Ik ga er even over nadenken, maar ben nog wel geinteresseerd.

In elk geval heel erg bedankt voor je reactie. :)
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
W deck legend keyboard HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
vincent Rebuild of a legend, CM Stacker Gallery & Build Logs 75
chinx [2010] The Legend is Born - Ip Man Films / Movies 13
bundymania [Bundymania User Review] WASDkeys K200 Gaming Keyboard HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] Fnatic Gear Rush G1 Backlit Mechanical Keyboard [deutsch] HighFlow Product Reviews 0
bundymania [User Review] Cooler Master CM Storm Quick Fire XTi Mechanical Gaming Keyboard [GER] HighFlow Product Reviews 0
Sw333t Logitech Illuminated Living-Room Keyboard K830 QWERTY HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Robin Gamers keyboard. Hardware & Software 11
ForresT Apple Wired keyboard op windows 7 Problemen & Oplossingen 7
l3p IN-ACTIVE] Mionix Zibal 60 Mechanical Gaming Keyboard Verkocht 7
l3p [VERKOCHT] TteSports Challenger Ultimate Gaming Keyboard Verkocht 1
l3p Mad Catz® S.T.R.I.K.E. 7 Gaming Keyboard for PC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
P [IN-ACTIVE] Switch voor monitor/ muis en keyboard op 2 pc`s te gebruiken Gevonden 5
Vannos [VERKOCHT] Saitek Cyborg V.7 Keyboard Verkocht 5
Demolisher Razer BlackWidow Ultimate Mechanical Gaming Keyboard HighFlow Product Suggesties en Nieuws 36
T MadCatz/Saitek Cyborg V. 7 Keyboard. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
Flipmode Logitech Illuminated Keyboard HighFlow Product Suggesties en Nieuws 15
Colossus Saitek Cyborg Keyboard HighFlow Product Suggesties en Nieuws 25
dragon_unleashed driver update g15 keyboard etc Hardware & Software 1
D Nieuw G19 Keyboard defect? Problemen & Oplossingen 10
Edtje LET OP! ASUS Rampage Extreme II Bios update 1306= No Keyboard Hardware & Software 27
W Saitek Gaming keyboard HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan