• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Decibelmeter?

Gruffi

New member
Hoi,

Ik ben op zoek naar een geluidsmeter maar ik kan enkel meters vinden met een bereik boven de 30dB, dat lijkt me wel erg luid om een (stille) pc te meten. :017:

Weten jullie waar ik moet zoeken :?
 
Kijk eens op de site van Conrad.nl Je hebt de keuze uit meerdere merken en bijhorende prijzen

Zover ik het kan zien kunnen alle decibelmeters vanaf 30 dB meten en ze gaan tot 130 dB. Dit is voor de meeste situaties voldoende. In de Link is een lijst te vinden hoeveel decibel je hoort in bepaalde situaties. 30 dB is dus nog een stille omgeving en alles wat minder decibel heeft merk je dus niet of is verwaarloosbaar.
 
30Db lijkt misschien heel luid maar dit is eigenlijk heel stil hoor een gewone conversatie zit al rond de 80Db dusja...
geluid blijft natuurlijk altijd een subjectief iets ;) veel succes in je zoektocht...
Greetz B0B0
 
Geachte heer, De SC-20e is in de standaard uitvoering, inclusief software en opbergetui, leverbaar voor E 1851 excl. BTW. :019:

Ik denk dat ik het wel begrepen heb dat ik een 30db+ moet nemen :idee

Added after 32 minutes:

Ik heb deze besteld: Velleman nv
Ik laat wel iets weten of het een goede aankoop was.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan