• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

De 'Wii U' Topic

De Nintendo Wii U wordt...

  • een Topper!

    Stemmen: 1 6,3%
  • een regelrechte Flopper!

    Stemmen: 4 25,0%
  • Wii Whu?

    Stemmen: 4 25,0%
  • Eerst voelen dan oordelen

    Stemmen: 7 43,8%

  • Totaal aantal stemmers
    16

Cygnitr0n

New member
Nintendo staat te trappelen om hun nieuwste speeltje Wii U te tonen aan het grote publiek.

Ze wachten dan ook niet op de E3, de grootste gamebeurs ter wereld die volgende week begint, maar zullen vannacht al de Wii U presenteren in een speciale pre-E3 uitzending.

IwataWiiU.jpg


De Nintendo Direct uitzending is live te volgen op de site van Nintendo. In de presentatie zal opperjapanner Satoru Iwata, chef van Nintento, het concept achter de nieuwste gameconsole onthullen.

Vanaf middernacht, 00:00 uur Nederlandse tijd, kunnen we dus gaan kwijlen om alle nieuwe foefjes van de Wii U.


Hier alvast een Trailer!

bron: Spitsnieuws

De grote hamvraag is... zitten we hier op te wachten? Wordt het een flop? Of een lopend succes. Je kan het kwijt in dit topic.

Gamekings heeft laten weten dat de Wii U op papier 50% krachtiger dan de Xbox 360 en de PlayStation 3 is.

--------------------------------------------------------------------------------------------------


Wii U Spec (wijzigingen na vannacht onder voorbehoud).

Console Hardware

450px-Techspecs2.jpg


Storage
Internal flash memory (amount unknown)
Expandable memory via SD memory card or external USB hard drive

CPU
IBM Power®-based multi-core microprocessor

IBM has also revealed it to be a 45nm chip, with embedded DRAM. Additionally, the CPU is based on the same chip that is used in the Watson supercomputer, implying it is a Power7 model. (Source: Kotaku)
Previously rumored to be roughly 50% more powerful than PS3. (Source: IGN) Recent reports of actual hardware however suggest it to be much greater, putting it around 20% less powerful than the next gen Xbox (which is rumored to be at least 6 times more powerful than current gen consoles). Again, all rumors however.

GPU
AMD Radeon-based High Definition GPU

Reports from 2011 suggest it is based on the RV770 architecture, unlike previous reports which merely pointed to the general R700 series and supports DirectX 10.1
This chip is used in ATi's Radeon HD 4800 series cards
"Eyefinity-like multi-display tech for up to four SD video streams"
According rumors about details leaked by a Ubisoft employee just before E3 2012, the console uses an AMD Radeon HD 6770 and supports DirectX 11
Note that none of this is official from Nintendo
Sources: Engadget, GameWatch[1]

RAM
According rumors about details leaked by a Ubisoft employee just before E3 2012, the console will have 2 GB of RAM, with 560 MB of RAM dedicated to the main OS.

Wii U Daily Rumors
In early December, Wii U Daily reported hardware information supposedly received from a Japanese developer. They consisted of:

Quad-core, 3 GHz PowerPC-based 45 nm CPU, very similar to the Xbox 360 chip.
768 MB of DRAM “embedded” with the CPU, and shared between CPU and GPU
Unknown, 40 nm ATi-based GPU
While Wii U Daily suggested that this would put the Wii U on par with the XBox 360 in terms of performance[2], PCMag.com clarified, that not only were some of the details inevitably misreported, but that just the processor specs would, " ' In terms of raw power, ... put the Wii U way ahead of the Xbox 360 and PlayStation 3.' "

INPUT/OUTPUT
Four USB 2.0 connector slots

Dimensions
Height
1.8 inches

Width
6.8 inches

Length
10.5 inches

Media, Video & Audio
Media
12-centimeter proprietary optical discs holding 25 Gigabytes, equivalent to a single layer Blu-Ray Disc (Source: Kotaku)
12-centimeter Wii optical discs

Supported Resolutions
1080p
1080i
720p
480p
480i

Supported Video Output Connections
HDMI
component
S-video
composite

Audio Output
AV Multi Out connector
six-channel PCM linear output through HDMI

Bron: IGN UK
 
^Het enige stukje dat mooi was was dat van zelda :D


(Vind het alsnog jammer dat zelda er niet voor de pc is :/)

maar even terug, het is erg leuk ding, alleen ik denk dat de prijs de grote afknapper is in dit verhaal.
 
Enige nadeel vind ik dat ze nu het sync knopje zichtbaar op het front hebben zitten in plaats van achter het klepje. Of het een echt succes gaat worden is niet echt te zeggen op voorhand, iedereen heeft zijn voorkeur qua platform.

Hij past hier iig zeer goed in de collectie Nintendo's.

Moet zeggen dat ik wel benieuwd ben hoeveel interactie tussen TV (mainunit) en die Tablet achtige controller blijft in de daadwerkelijke versie. Sommige features zijn namelijk in mijn ogen wel erg deftig mocht de prijs rond 300 euro liggen.
 
De sync knop is inderdaad een nadeel, ik had het ook liever achter het klepje gezien. Maar waarschijnlijk was hier dan geen plaats voor met een reden hoop ik.

Ook een gerucht was dat hij stukken beter en sneller is dan een PS3 of X360. Marketing technisch gezien. Ja, is hij sneller. Maar de beide consoles zijn ook ouder. Dat niet te vergeten.

Nintendo is nog steeds sterk, vooral in Japan zeer geliefd. Het is een product die ik me hele leven al ken. Tot de dag van mijn NES heeft het toch een speciale plaats. De Wii bezit ik nu zelf ook. Maar doe er niet veel mee. Ik ben echt een 'pixelfiel' geworden. En de Wii voldoet niet echt aan mijn eisen. Maar het blijft Nintendo.

De Wii U controller ben ik niet echt enthousiast over. Ik had meer het idee verwacht van de X360 zonder controller. Is een Tab achtige controller nu echt de bom? Ik weet het niet. Het geeft voor mij weinig extra's. Behalve dat je het als een handheld kan gebruiken.

Ik ben nog niet overtuigd van deze Nintendo. Maar ik laat me de aankomende dagen wel verassen door de filmpjes.
 
FLOP! Of hij moet 100,- gaan kosten.

PS Move en MS Kinect 2.0 gaan dit op alle fronten voorbij.
Verder gaan tablets keihard, dus zullen consoles echt iets vernieuwend moeten gaan brengen.
Want mobile gaming heeft de toekomst... (niet dat ik daar persoonlijk blij van wordt).
 
heb zelf een normale wii das nog leuk
dit ding lijkt mee op tablet dat je dan in je hand hebt
zal iets beter worden met hdmi mss maar blijf toch fa van me ps3
 
Wat vonden jullie van de Pre E3 live show..? Ik vond het echt wat zwakjes =( 30 min pas en ze laten dingen die de concurrenten al lang hebben opkomen als "nieuw" IT S A REVOLUTION...now where have I heard that xD Nee nee ik ben echt geen hater van Nintendo! Ik heb bijna al hun consoles gehad maar vind dat de Wii maar weinig goede spellen had in vergelijking met andere platforms. Had hem ook Dag 1 gekocht voor Zelda TP. We hebben zelf geen datum of prijs gehoord =(
 
Laatst bewerkt:
Idd...idem. Ik ben haast in slaap gevallen door zijn stoïsch houding en zijn over geaccentueerde Engels...er waren wel enkele functies waar ik van dacht hé dat ziet er leuk uit. Maar de MII's enzo...en hopelijk gaan ze meer gamer spellen tentoonstellen tijdens hun conferentie van morgen!
Ik kijk deze avond naar die van Microsoft. Hopelijk niet teveel gezever rond de Kinect. Maar dat is even Off topic.
 
Wii U releasedatum en prijs bekend!

De Wii U is vanaf 30 november te koop in Nederland en België.

De Wii U wordt uitgebracht in 2 varianten: een witte versie en een zwarte versie met meer opslaggeheugen:

Nintendo Wii U 8GB - Basic Bundel Wit

1004004012329829.jpg

299,99 euro bij Bol.com

Nintendo Wii U 32GB - Premium Bundel Zwart + Nintendoland

1004004012332669.jpg

349,99 euro bij Bol.com

Nog even geduld dus nog.

Nadeel vind ik wel dat de witte versie niet als Premium te kopen is, althans voor nu.
 
Ik probeer al jaren spullen van Nintendo te vermeiden.
Dat oubollige Mario, Zelda en die Pokemon gedoe is niet aan mij besteed.

MAAR! hier komt de grote maar.

Ik wil hem eigenlijk alleen maar hebben voor ZombiU. :)
 
Dit ding wordt echt (weer) kansloos... zonde van je geld, net als de Wii.
Nieuwe PS, Xbox en nieuwe Android console (OUYA) gaan hier op alle fronten aan voorbij.

Goedkoop is duurkoop wat de Wii U betreft.

De DSjes zijn daarin tegen wel een gat in de markt.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Fuwa Fuwa Wii U (new Nintendo Console, 2012) Gaming 3
Slader [Wiii] Trage reactie tijd van Wii op LCD scherm Gaming 6
W Wii games download DVD's Gaming 9
W Wii games downloaden probleem.. Gaming 3
MrGiorgio Het grote "The Party 18" topic Lan Party 183
Freddy HighFlow Forum updates, correcties en suggesties topic HighFlow Forum 43
Freddy The Party 17 HighFlow Compo Topic Lan Party 5
MrGiorgio Het grote "The Party 17" topic Lan Party 194
ProAce The Party 16: Te Koop Topic Lan Party 20
MrGiorgio Het grote "The Party 16" topic Lan Party 291
DBRichard The Party 15: Te Koop topic! Lan Party 5
ForresT The Party 15 Eet Topic Zaterdag Avond Lan Party 31
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 15" topic Lan Party 291
Freddy HighFlow Laser Snijder / Cutter Topic HighFlow Computer Cooling Shop 254
S Kan geen verkoop topic aanmaken? HighFlow Forum 17
DBRichard 3D Render Topic Fotografie, Film en Video 1
Freddy Flipperkast / Pinball Topic Gaming 22
M The Party 14 Eet Topic Zaterdag Avond Lan Party 91
M The Party 14 Eet Topic Vrijdag Avond Lan Party 1
M The Party 13 Eet Topic Zaterdag Avond Lan Party 25
M The Party 13 Eet Topic Vrijdag Avond Lan Party 1
MrGiorgio Het grote "plaatsindeling op TP 13"topic Lan Party 16
MrGiorgio Het grote "HF scoopshot op TP13" topic Lan Party 20
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 13" topic Lan Party 307
iSP Het steam bundle topic Gaming 1
Sw333t End of the Year Discussie topic Algemene Discussies 5
Forseti Het grote 'onbeperkt spareribs eten' topic Lan Party 14
Freddy Het grote Bitcoin en Altcoin Topic :) Hardware & Software 206
ProAce Proace Ideeën Topic ®©™ Algemene Discussies 11
MrGiorgio Het grote "plaatsindeling op TP12" topic Lan Party 24
M Het grote "Welke spellen denk je te gaan spelen op The Party 12" topic Lan Party 22
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 12" topic Lan Party 269
M Het grote Brommer/Scooter Topic Algemene Discussies 132
J Het Xbox One topic Gaming 47
E Highflow's Friendly Winter OC Compo 2012/2013 Voting Topic :) Overclocking 12
Forseti Het grote "plaatsindeling op The Party 11" topic Lan Party 47
J Mooie Mannen Topic :) Algemene Discussies 9
Forseti Het grote "Highflow meeting op The Party 11" topic Lan Party 238
Joren [Overclock] Kleine Vragen Topic Overclocking 4
canonchiel Intel 2011 socket Overclock topic Overclocking 0
Adam Vandervorst Grote download topic Algemene Discussies 9
vincent Het grote SIM Racing Topic, setups, games, alles! Gaming 55
Freddy Het grote Apple iPhone 5 Topic Gadgets 20
Freddy GoPro Hero2 Camera Topic Fotografie, Film en Video 58
E het grote NAS vergelijkings topic Hardware & Software 47
Cygnitr0n [RaspberryPi] Review Topic Gadgets 72
L Diablo Topic! Gaming 8
Robin AMD ` piledriver` topic Hardware & Software 1
D3T0X Meedenk topic. Hoe een deur naar boven open laten gaan? Cases en Modding 4
Freddy Het grote Motor topic :) Algemene Discussies 765

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan