Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Dank zij de supersnelle service van highflow.
Smorgens besteld de volgende dag geleverd.
In Belgie????
Werkt super.Zeer tevreden
Alleen de Katode lichtjes van 2x10 cm die ik had besteld hebben 5 min gewerkt .
Voedingje die er in zit gesmolten jammer ik had vanavond graag het uv effect gezien.
Voor die 7.75 euro ga ik ze niet terugsturen vanuit belgie betaal je evenveel verzendkosten????
Het water bereikt na ongeveer een half uur overal nagenoeg dezelfde temperatuur. Het water dat uit de radiatorstroomt is gemiddeld 0.2°C warmer dan het water dat de radiator instroomt. Dezelfde verschillen zijn te vinden vlak voor en vlak na een koelblokje.
Ik probeer het uit te leggen snap er niks meer van. Ik ga van reservoir naar pomp van pomp naar radiator van radiator naar cpu van cpu naar reservoir is dit de goeie volgorde anders graag de goede.
Zolang je res. kort voor en vooral boven je pomp zit zodat deze niet droog draait
schijnt het volgens de "geleerden" verder niks of nauwelijks uit te maken.
Als ik het goed begrijp maakt het niet uit als ik van reservoir naar pomp van pomp naar cpu van cpu radiator van radiator naar reservoir dan is dit ook een goede waterloop.
Ik heb vandaag mijn eerste setupje in elkaar gezet echter is er 1 ding waar ik me zongen om maak.
Mijn pomp heb ik aangesloten op een zuig principe. Hij duwt dus de vloeistof in het reservoir. De pump zuigt aan de andere kant de vloeistof uit het CPU koelblok en daarvoor zit weer de rad. Nu lees ik dat iedereen de pomp de vloeistof door het systeem duwt. Zijn er meer mensen die deze techniek gebruiken?
Res -> rad -> CPU -> pomp inlet -> pomp outlet -> res
Aangezien het eigenlijk een gesloten systeem is dacht ik dat dit wel goed zit de temps zijn idle 32* graden. Het gaat om een core 2 duo e8400 op 3,6ghz.
Ik zou dat nooit doen, de kans is er dat het waterniveau daalt en de pomp daardoor niet voldoende water kan aanzuigen.
Dan gaat de pomp dus droogpompen en is de pomp binnen de kortste keren kapot (hierop ook geen garantie en kan je dus een nieuwe pomp kopen).
We raden klanten daarom altijd aan om het reservoir voor/boven de pomp te plaatsen, zodat de pomp water kan aanzuigen van het reservoir.
Zo zie je snel of de pomp voldoende water toegevoerd krijgt (gevulde reservoir) en dus niet gaat droogpompen.
Bedankt voor de reactie. Dat een pomp zonder water nooit mag draaien wist ik daarom heb ik mijn systeem gevuld door niet de pomp aan te sluiten maar door zelf aan de eind van de loop het water door de loop te zuigen, tot hij bijna helemaal gevult was het ik de loop gesloten. Toen heb ik het reservoirek 250 goed gevuld.
Durf hem nu niet aan te slingeren, terwijl mijn loop helemaal gevuld is. Kan ik mijn in en out gewoon omwisselen of moet is de loop volgorde helemaal omgooien?
Je kan het het eventueel omwisselen, maar dan moet je waarschijnlijk het ook omwisselen bij jouw CPU blok.
CPU blokken hebben meestal een aparte ingang en uitgang voor optimale prestaties.
Ok ga ik hem morgen leeg laten lopen. Ik de documentatie van het CPU blokje staat dat de in en out niet op een speciale plaats op het blokje kunnen. Geeft het geen probleem dat mijn res dan na de CPU komt en naar het reservoir stroomt?
Dit krijg je dan:
Res -> pomp -> CPU -> rad -> res ~
Ik heb n.a.v Freddy's post de loop veranderd ging allemaal perfect. Ik koel nu alleen mijn CPU. Heb hier nog wat kennis opgedaan alleen een ding snap ik niet goed. Er word gezegd dat de volgorde niet uitmaakt. Mijn CPU 470gtx word luchtgekoeld 60graden. Als ik nu deze voor de CPU zet koelt de CPU toch minder omdat het warmer water via de aanvoerzijde krijgt? Heb hier al genoeg gelezen maar ik snap niet waarom dit niet zo zou zijn. Wil binnenkort namelijk de 470gtx en de nb/sb en het geheugen koelen ben nu dus informatie aan het inzamelen ik heb overigens een 360 rad ter informatie