• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

De tikkende tijdbom [Hulp gevraagd!]

Stoffa

New member
Hoi Flowers,

2 jaar geleden heb ik mijn systeem in elkaar gezet. Nadat de initiele kick van het waterkoelen voorbij was heb ik schandalig weinig onderhoud gepleegd (lees: geen). Hierbij een foto ter illustratie van de huidige situatie:

2lcr5d.jpg


Ik heb alles even exact zo gelaten als het er bij ligt (ja de SSD ligt los, ja er is stof...VEEL stof). Ook is er geen ingebouwde drain, en geen fillport. Specs van de waterkoeling zijn als volgt:

CPU: EK Supreme HF (EK-Supreme HF Acetal CPU Block)
Radiator 1: XSPC RX480 met 8x Scythe Gentle Typhoon op Lamptron 6-kanaals touch fancontroller (Lamptron FCT Fan Controller 6x 30W Channels - Touchscreen - Silver)
Pomp: Swiftech Laing D5-MCP655 12V - 1/2 slang aansluiting
Reservoir: XSPC Acrylic Dual 5.25 bay Reservoir for Laing D5/MCP655/PMP-450 (een dual bay 5,25" reservoir waar de pomp inzit)
Alle slang is Tygon R3603 - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - Clear
Alle klemmen zijn TFC Herbie Clip / Slangklem (1/2) kunststof Zwart
Kast is overigens een Corsair 800D.

Nu wil ik (eindelijk) het hele systeem gaan opschonen en alles weer netjes maken. Omdat ik ook nog wat lol wil, heb ik besloten nu ook een EK waterblok op de 7970 videokaart te plaatsen, en deze dus op te nemen in de loop. Zoals jullie zien zitten de aansluitingen van de rad ontzettend ver bij de pomp vandaan.

Zelf zat ik te denken aan de volgende loop:
2mhykv8.jpg


Graag zou ik hierin echter ook ruimte bouwen voor een drain/pompje. Fillport zou helemaal geweldig zijn, maar het lijkt me niet dat daar plaats voor is. Ook wil ik graag een watertemp sensor inbrengen. Ik zit met de volgende vragen:

- Wat vinden jullie van de loop die ik nu voor ogen heb? Kunnen jullie mij iets mooiers/efficienters aanraden?
- De Lamptron Fancontroller gaat eruit, deze moet je altijd handmatig aanzetten als je je pc aanzet. Ga je 1x gamen zonder er aan te denken dan heb je een probleem. Echt een rotapparaat. Kunnen jullie mij een alternatief aanraden? Liefst eentje die 4 fans op 1 kanaal aankan zodat ik aan zo min mogelijk knopjes hoef te draaien.
- Wat vinden jullie van deze slangen? Zijn de dikste die er zijn, en ik wil mogelijk naar een wat eleganter formaat. Echter, dan moet ik ook nieuwe fittingen op de pomp/res zetten, en ik weet niet zeker of dat mogelijk is.
- Met de Corsair 800D is het ook mogelijk dit soort dingen te doen:
IMG_0809.jpg


- Als gecombineerd drainpunt, tempsensor vind ik dit wel mooi, echter het betekent wel dat ik helemaal rechtsonder in de kast ga werken terwijl ik anders direct van 7970 naar res ging. Wat denken jullie hiervan?
- Zoals jullie zien is de bocht van rad naar cpu niet zo mooi. Zelf zat ik te denken op de rad een 2 cm Bitspower extender te plaatsen gevolg door een 45 graden bocht, dan ook een 45 graden bocht op het cpu blok voor een mooi stukje tube. Echter, ik vraag me af of ik dan niet te dicht bij de fan onder de rad in de buurt kom. Wat denken jullie?

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp. Verdere vragen ga ik ook in dit topic plaatsen. Als ik alles rond heb (en weet wat ik precies nodig heb) bestel ik de spullen volgende week.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Tikkende fan MSI 1080TI 11 gigh Overige Koeling 1
B tikkende coolermaster seidon120M Waterkoeling 3
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
D [GEZOCHT] Hulp bij laatste loodjes, omgeving Zoetermeer Gezocht 0
B hulp gevraagd bij instalatie hardtubes 16mm Waterkoeling 5
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
J Heb hulp nodig om de juiste fitting aan te schaffen voor moeilijke bend Advies Waterkoeling Setup 10
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
R Hulp bij overclocken Overclocking 9
mixedup asus aura hulp Problemen & Oplossingen 4
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
987Overlord Hulp bij laatste loodjes waterkoeling "the Beast" Advies Waterkoeling Setup 7
B Hulp bij PETG buigen, omgeving Roermond Waterkoeling 5
Z Asus Aura RGB Led strips/hulp gezocht Cases en Modding 15
M Hulp gevraagd voor juiste configuratie. Advies koppeling/Radiateur Waterkoeling 2
T Hulp gevraagd, first time setup Advies Waterkoeling Setup 7
P Hulp bij waterkoeling corsair obsidian 900D Waterkoeling 0
Z Hulp gezocht!!! Nieuwe upgrade is warmer geworden Waterkoeling 36
Z 900D Waterbuild hulp nodig Waterkoeling 8
P Advies/hulp met creëren loop Waterkoeling 2
B Beginnende watercooler vraagt hulp!! Advies Waterkoeling Setup 22
Bas9466 Alpacool D5 pomp met pwm hulp pwm controller print via molex Waterkoeling 23
M Pink panter Upgrade. ( Hulp gevraagt) Gallery & Build Logs 2
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
T Advies en Hulp gevraagd of onderstaande kan : Waterkoeling 5
D Hulp nodig met eerste CPU/GPU custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 17
radmiraal Hulp nodig met waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 6
M Overstappen acrylic hulp Waterkoeling 1
D AUB hulp voor passende onderdelen. Waterkoeling 2
U hardware shift van corsair 450D naar fractal node 605 (met hulp van de kat) Gallery & Build Logs 2
ForresT [Gezocht] Hulp bij instellen mailserver en caldav Synology nas Gevonden 1
MisterIce Hulp gezocht bij setup fans Overige Koeling 6
U Hulp uitbreiding watercoolingsetup Advies Waterkoeling Setup 2
D hulp bij kleur van de fluid Waterkoeling 8
D hulp bij eerste scratch build Cases en Modding 4
E Hulp gevraagd bij keuze koelvloeistof Waterkoeling 7
Mortum hARTware: Casemodden met budget, Hulp en Tips gezocht met uitzoeken van onderdelen. Hardware & Software 14
S Hulp desk mod Cases en Modding 11
H Nieuwe watergekoelde pc, hulp nodig Advies Waterkoeling Setup 29
B ambient light (veel hulp nodig ben geen electries expert) Cases en Modding 4
Z Hulp nodig bij R9 290X Waterkoeling!!! Advies Waterkoeling Setup 48
Freddy Hulp met hardware keuze aub! X99 High-End systeem Hardware & Software 30
D Waterkoeling Hulp bij samenstellen X79 S2011 3x AMD HD79xx € ???? Advies Waterkoeling Setup 12

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan