Vind het zeker laag, Kijk hoe hij der mee wegkomt?
9 maanden zitten, en je bent weer vrij. Tot je 18e lekker stil blijven, wordt je 18 dan wordt je strafblad verwijderd.Snapje eigenlijk wat ik bedoel...
Nu kan ik ook iemand doodschieten. En dan tot me 18e een focking leven hebben. En daarna ben ik een vrij mens.
je denkt dat je strafblad verwijdert word maar dat gebeurt echt niet
ander ding waar je je op kan beroepen als er wat misgaat
noodweer - Niet strafbaar is hij, die een feit begaat, geboden door de noodzakelijke verdediging van eigen of eens anders lijf, eerbaarheid of goed, tegen ogenblikkelijke, wederrechtelijke aanranding
noodweerexces - Niet strafbaar is de overschrijding van de grenzen van de noodzakelijke verdediging, indien zij het onmiddellijk gevolg is geweest van een hevige gemoedsbeweging, door de aanranding veroorzaakt
komt dus op het volgende neer.
noodweer is dus dat je je jezelf / je eigendommen / vrienden etc mag verdedigen als je ziet dat iemand deze beschadigd en je mag niet verder gaan dan dan de noodzakelijke verdeging.
dus dat je bvb de inbreker bvb wel neer hebt geslagen maar dat je niet doorgaat dat hij niks meer terug kan doen of vanalles gebroken heeft etc.
noodweerexes is wanneer iemand bvb een blackout krijgt en dus niet meer weet wat die gedaan heeft(blijkbaar dus de inbreker helemaal lam geslagen ofzo)
je gaat dus verder dan de noodzakelijke verdediging en veroorzaakt letsel bij de persoon
hier moet je dus een enorm sterk verhaal achter hebben staan willen ze dit geloven
dit moet dus terplekke gebeuren en niet dat je eerst wat hoord en dan erop af gaat(denk aan verkrachting of mishandeling dat je ziet gebeuren als ouder van je kind)
dit zijn 2 van de 6 strafuitsluitings gronden in strafrecht en met een goed verhaal met verwijzing naar deze woorden kan je al een heleboel problemen achteraf uit de weg gaan