• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

De club van 90

Het is nou eenmaal iets wat een bestuurder behoort te weten, aangezien je dat geleerd hebt uit dat theorieboekje. Het is voor mij al een jaar of 14 geleden, maar weet me dat nog prima te herinneren dat die minima erin stond.

En verder, je maakt je eigen veiligheid. Dit doen anderen niet voor je. Je behoort er rekening mee te houden dat er langzamer gereden wordt op de snelweg dan de maximum snelheid. Zal niet zeggen dat ik me er niet aan stoor, maar je behoort er wel rekening mee te houden. You're not alone on the road.

Zelfde als voorrang. Voorrang hebben en voorrang krijgen is totaal iets anders.
 
jah ze moeten het ook gewoon aanduiden op de snelwegen want dat zie ik nergens..
en de minimumsnelheid mag wel even wat omhoog want minimum van 60 op de snelweg is gevaarlijk.

Ligt er aan hoe je het bekijkt. Wat nou als je een lekke band hebt en je mag maar 60 rijden met je reserve wiel? Wat moet je dan?
ANWB gooit ook jou reserve wiel er onder als jij hem hebt.
 
Ligt er aan hoe je het bekijkt. Wat nou als je een lekke band hebt en je mag maar 60 rijden met je reserve wiel? Wat moet je dan?
ANWB gooit ook jou reserve wiel er onder als jij hem hebt.

Met die thuis komertjes mag je volgens mij meestal 80 en als je dat niet aandurft of niet mag/kan, dan rij je maar binnendoor het is een beoordeling die je zelf word geacht te kunnen nemen of het veilig is of niet.
 
ANWB :p
Heb trouwens gewoon een normaal wiel in de kofferbak dus dan heb je dat thuiskomer probleem ook niet.
Dat hok van mij gaat ( op het moment ) niet harder dan 160 maar vind het idee van de club van 190 wel goed.
Zit vaak achter mensen die net 10 km/h te langzaam rijden of al 500 meter voor een stoplicht beginnen te remmen, vreselijk irritant.
 
Ik heb gelukkig een volwaardige reserve wiel :)

Toch vind ik dat een autosnelweg de minimum verhoogd zou moeten worden naar 80km/h.
Dit omdat je dan bepaalde voertuigen die er eigenlijk niet thuishoren direct uitsluit.
Zoals bv een quad, de meesten gaan niet harder dan 60-70km/h maar die mogen daardoor dus wel op de snelweg.

Ben het eigenlijk wel eens met iedereen hier.
Iedereen heeft een punt hier die best wel te begrijpen is.
Maar goed de regering doet bijna nergens wat aan alleen maar meer laten flitsen.

Groet Tony
 
Ik ben voor het volgende (voor wat t waard is), namelijk de hele verkeerssituatie omgooien!

1) Weg met 80% van alle verkeersborden!
Waarom?
Door hun aantal zijn ze voor veel mensen hier meer te volgen en er zijn veel onzin borden, zoals deze:
dovepoes.jpg


En deze... (einde vluchtstrook).
683.jpg


Zeker die matrix borden zijn volkomen k*t, dingen staan vaak "preventief" aan en veroorzaken daardoor alleen maar files! Laat mensen zelf de verkeerssituatie inschatten, dat kunnen ze best. Moeten ze alleen kappen met onderweg de krant lezen, make-up opdoen e.d.

2) Invoering van 4 max snelheden, 30 (ipv stapvoets) -60 (binnen de bebouwde kom) -90 (buiten de bebouwde kom) -120 (snelwegen).
Waarom?
Nu heb je, 15-25-30-40-45-50-60-70-80-90-100-120-130 (ja echt!).
Dat weet vaak niemand en het is totaal niet te handhaven.

3) Landelijk verbod op inhalende vrachtwagens tijdens de spits (0600-1000 en 1500-1900) op ALLE wegen!
Waarom?
Omdat het anders niet te handhaven is. Zeker de buitenlandse chauffeurs (ik bedoel eigenlijk Polen... :p) die snappen er geen reet van.
Daarnaast is het ook niet makkelijk omdat er op sommige wegen geen verbod is, om andere tussen bepaalde tijden en op weer andere wegen de hele (over)dag.

4) Invoeren van advies snelheid van 120 tussen 2300 en 0500.
Waarom?
Laat mensen ook hier de verkeerssituatie zelf inschatten. Als het kan... laat me dan lekker doorknallen!
Zit wel een maar aan... veroorzaak je een ongeval en reed je harder dan 120, dan ben je niet verzekerd.

5) Belastingvrij motorrijden (dus geen wegenbelasting en geen BPM).
Waarom?
Veroorzaken minimale verkeersbelasting, dit moet dan ook gestimuleerd worden.

6) Einde gordels, helmen en bel verbod in het verkeer.
Waarom?
Simpelweg niet te handhaven.
Ook hier weer... veroorzaak je een ongeval of raak je zelf gewond... k*t voor je, niet verzekerd. Moet je maar NORMAAL doen.

7) Einde flitspalen.
Waarom?
Hebben nog nooit (aantoonbaar) bijgedragen aan de verkeersveiligheid.
Voer trajectcontroles in en meet de gemiddelde snelheid over een bepaalde afstand.
Te hard is dan ook echt te hard, ipv dat je nu een bon krijgt voor 5 km/u omdat je een beetje vlot zo'n slome aan het inhalen bent die met 118 km/u voor zich uit staart.



Leg de verantwoordelijkheid terug bij de burger... ik bedoel automobilist, ben gvd geen klein kind!
 
I
2) Invoering van 4 max snelheden, 30 (ipv stapvoets) -60 (binnen de bebouwde kom) -90 (buiten de bebouwde kom) -120 (snelwegen).
Waarom?
Nu heb je, 15-25-30-40-45-50-60-70-80-90-100-120-130 (ja echt!).
Dat weet vaak niemand en het is totaal niet te handhaven.

Ben het met binnen de bebouwde kom toch niet echt met je eens. Ik vind dat stapvoets toch wel beter, want stel er rent een kind zomaar de straat op, dan moet je wel op tijd kunnen remmen. En 50 is ook snel genoeg, aangezien het daar toch de meeste ongelukken gebeuren en mensen daar minder opletten en je met meer verkeer te maken heb.
 
Ik heb gelukkig een volwaardige reserve wiel :)

Toch vind ik dat een autosnelweg de minimum verhoogd zou moeten worden naar 80km/h.
Dit omdat je dan bepaalde voertuigen die er eigenlijk niet thuishoren direct uitsluit.
Zoals bv een quad, de meesten gaan niet harder dan 60-70km/h maar die mogen daardoor dus wel op de snelweg.

Ben het eigenlijk wel eens met iedereen hier.
Iedereen heeft een punt hier die best wel te begrijpen is.
Maar goed de regering doet bijna nergens wat aan alleen maar meer laten flitsen.

Groet Tony

Quads heb je in verschillende soorten en maten(niet eens denkend aan de scooter versies die ook wel wat harder dan 60 kunnen)... bvb de raptor :p die gaat wel wat harder dan 60/70 :)
 
2) Invoering van 4 max snelheden, 30 (ipv stapvoets) -60 (binnen de bebouwde kom) -90 (buiten de bebouwde kom) -120 (snelwegen).
Waarom?
Nu heb je, 15-25-30-40-45-50-60-70-80-90-100-120-130 (ja echt!).
Dat weet vaak niemand en het is totaal niet te handhaven.
Daarom heb je dus die borden, sommige staan in het theorieboek dat je hebt moeten leren, anderen staan duidelijk langs de weg aangegeven. En 30 is in sommige gebieden al echt veel te hard.

3) Landelijk verbod op inhalende vrachtwagens tijdens de spits (0600-1000 en 1500-1900) op ALLE wegen!
Waarom?
Omdat het anders niet te handhaven is. Zeker de buitenlandse chauffeurs (ik bedoel eigenlijk Polen... :p) die snappen er geen reet van.
Daarnaast is het ook niet makkelijk omdat er op sommige wegen geen verbod is, om andere tussen bepaalde tijden en op weer andere wegen de hele (over)dag.
Daar ben ik het wel met je eens.

4) Invoeren van advies snelheid van 120 tussen 2300 en 0500.
Waarom?
Laat mensen ook hier de verkeerssituatie zelf inschatten. Als het kan... laat me dan lekker doorknallen!
Zit wel een maar aan... veroorzaak je een ongeval en reed je harder dan 120, dan ben je niet verzekerd.
Leuk, alle broekies met net hun rijbewijs die als een gek heen en weer gaan raggen. Denk ook even aan de hulpdiensten in deze. Het is ook een erg fijn gezicht om iemand uit een auto te moeten knippen die zwaar te hard door een vangrail heen geklapt is of even een gezin platgereden hebben. Zeker in combinatie met punt 6... erg prettig.

5) Belastingvrij motorrijden (dus geen wegenbelasting en geen BPM).
Waarom?
Veroorzaken minimale verkeersbelasting, dit moet dan ook gestimuleerd worden.
Waarom zouden zij geen mrb en bpm moeten betalen? Motorrijders maken ook gebruik van de weg en dus dienen zij ook mee te betalen. Simple as that. Maar.. ik lees even tussen de regels door dat je zelf een motorrijder bent.

6) Einde gordels, helmen en bel verbod in het verkeer.
Waarom?
Simpelweg niet te handhaven.
Ook hier weer... veroorzaak je een ongeval of raak je zelf gewond... k*t voor je, niet verzekerd. Moet je maar NORMAAL doen.
Denk ook eens om de hulpdiensten. Die helm is overigens niet ter bescherming van jou, maar dat is makkelijker voor de hulpdiensten als jij met je bakkes op het asfalt gekletterd bent. Dan is het voor hun makkelijker op te ruimen.

7) Einde flitspalen.
Waarom?
Hebben nog nooit (aantoonbaar) bijgedragen aan de verkeersveiligheid.
Voer trajectcontroles in en meet de gemiddelde snelheid over een bepaalde afstand.
Te hard is dan ook echt te hard, ipv dat je nu een bon krijgt voor 5 km/u omdat je een beetje vlot zo'n slome aan het inhalen bent die met 118 km/u voor zich uit staart.
120 Km/h is een maximale snelheid, geen verplichte snelheid. Daarnaast, je hebt altijd een bepaalde afwijking in je kilometerteller zitten, wellicht ziet die slome wel het naaldje @ 120 staan. En als jij met 123 km/h voorbij een flitser komt, wordt je niet geflitst.

Leg de verantwoordelijkheid terug bij de burger... ik bedoel automobilist, ben gvd geen klein kind!
Het is eerder gebleken dat er vele automobilisten zijn die deze verantwoordelijkheid niet kunnen dragen. Dat jij dat wel denkt te kunnen, is in mijn ogen niet te halen uit je bovenstaande punten.
 
Laatst bewerkt:
Laat mensen die 90 willen rijden 90 rijden op de autostrade ? liefst wel tussen het vrachtverkeer...
En dan beslissen ze zelf maar hoe lang ze leven...
Sorry maar je kan beter 120/110 rijden op de autobaan dan tegen 90 je eigen leven op het spel te zetten.
Nu de mensen die hiervoor kiezen doen maar levert enkel voordelen op.
1. Liefst dodelijk ongeval maken voor pensioen gerechtigde leeftijd. Heb je je hele leven zitten afdragen heb je er helemaal niet aan ;)
2. Klein beetje natuurlijke selectie... als je dom tussen vrachtverkeer gaat rijden besef dan ook het resultaat. VRACHTVERVOER = DANGER ! :D pure fysica ;)


dan nog dit ...
Ben het met binnen de bebouwde kom toch niet echt met je eens. Ik vind dat stapvoets toch wel beter, want stel er rent een kind zomaar de straat op, dan moet je wel op tijd kunnen remmen. En 50 is ook snel genoeg, aangezien het daar toch de meeste ongelukken gebeuren en mensen daar minder opletten en je met meer verkeer te maken heb.

Sorry hoor maar als je kind mag rondlopen op het straat en als jij als ouder er niet hoeft op te zien dat hij geen gekke toestanden doet ...
Dan heeft die bestuurder ook al is het tegen 30 geen schijn van kans ...
Mijn vrouw haar nichtje is dood gereden door een wagen die uit een parking strook komt dat is nl. nog geen 5 km/u.
Ouders waren ook niet te bespeuren ...
Als het mij zou overkomen hoop ik dat de auto 50 rijd dan heb ik minder kans om voor de rest van men leven als een plant in een rolstoel te zitten.

Voor de rest sluit ik me ook aan bij Mark want er zijn veel punten waarmee ik best kan leven in zijn reply.
Is trouwens een reply die rekening houd met anderen.

Hf !
 
Ik ben iig voor meer maatschapelijke verantwoordelijkheid.
Ben allergisch voor al die kleineer regeltjes die niet te handhaven zijn.
Een ieder moet zelf eens gaan nadenken over zijn eigen gedrag, ipv zich druk te maken om dat van anderen.
Die paar kl**tzaken die dan buiten de maatschappij vallen, kunnen (en moeten) vervolgens keihard worden aangepakt.
Denk daarbij een van die wazige lui die kinderen misbruiken, moorden, drugsdealen e.d.
 
Ben het ook wel eens wat Mark zegt.
Dat van JW. gaat wel aardig wat te ver inderdaad.

@JW. Dat mag misschien wel zo zijn, maar die zijn niet voor niks het leven in geroepen.
Meestal toch omdat er iets gebeurd is.
En met dat laatste deel tja daar kan ik je geen ongelijk in geven, die lopen te makkelijk vrij rond.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy Blast Galaxy - Arcade Club Amsterdam Gaming 0
S Tips voor vervangen stock fan ATI Radeon Club 3D 7870 Tahiti LE. Overige Koeling 4
Dave-V Vraagje Over Waterblock Voor Club 3D radeon HD6870 Coolstream Edition! Waterkoeling 11
DVS DVS joins the club Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
MASTERBLASTER the bang bang club Films / Movies 0
C club 3d videokaarten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
aadje93 EK-FC4890 CF op club 3d kaartje..... vraagjes Waterkoeling 2
HighFlow HighFlow twee weekjes op vakantie, van 29 april t/m 14 mei 2024 HighFlow Computer Cooling Shop 0
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
L Lian Li DK-04 Doorvoer van leiding Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
Freddy HighFlow twee weken op vakantie, van vrijdag 21 april t/m dinsdag 9 mei 2023 HighFlow Computer Cooling Shop 6
Freddy Alphacool XMAS22 deal, 10% korting op alles van Alphacool! Geldig t/m 31 December 2022 HighFlow Computer Cooling Shop 0
Bl4ckj4ck666 Van soft tube naar hard tube Waterkoeling 1
CyrilBerge Computer start opnieuw op tijdens het starten van Valorant! Gaming 3
Jason Corsair Hydro X Sale - 15% Korting. Van 6 t/m 31 December 2021 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
J DDC pomp revisie van EK Distro-Plate G1 HighFlow Webshop 2
D tips en tricks verbeteren van loop HighFlow Forum 15
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
HighFlow Gefeliciteerd, Willem van den Broek. Felicitaties 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Jason Ultradunne radiatoren van XSPC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Soft-tube slangen minder helder na verloop van de tijd? Handleidingen en Installatie Tips 3
C Lek -> product verwijderen van moederbord Waterkoeling 4
HighFlow Gefeliciteerd, I. van der Laan. Felicitaties 1
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
M Bouwen van custom CPU only loop. Waterkoeling 21
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
HighFlow HighFlow een weekje op vakantie, van dinsdag 18 augustus tot 25 augustus 2020 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Rammstation inkorten van None Chamfer Crystal Link Tube ??? Waterkoeling 3
Freddy Donderdag 03-07-20 onderhoud, van 08:00 tot 16:00 uur. HighFlow Computer Cooling Shop 7
HighFlow *update* Webshop weer geopend! Webshop was gesloten van 15 juni tot 19~21 juni 2020, i.v.m. grote update HighFlow Computer Cooling Shop 13
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
MrGiorgio Corona ver van mijn bed show? Nieuws en Sport 55
HighFlow LG geeft 8k-oled-tv van 88" adviesprijs van 29.999 euro Hardware & Software 1
HighFlow EK Waterblocks onthult speciale EK-versie van de InWin 303 met ingebouwd distributieblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy HighFlow 2 weken op Vakantie van 19 juni tot 3 juli 2019 HighFlow Computer Cooling Shop 10
anub1s18 vraagje over de duurzaamheid van acryl onderdelen t.o.v. pom/acetal Waterkoeling 3
M Msi rtx 2080 seahawk Ek reiningrn van binnen (garantie vraag) Waterkoeling 2
F Combineren van producten Advies Waterkoeling Setup 4
D het sleeven van niet psu kabels Cases en Modding 1
Freddy TP17 Draagbaar Mini ITX systeem, uiteraard van acrylaat Gallery & Build Logs 53
D installeren van Bitspower RTX2080ti msi gaming trio x problemen Handleidingen en Installatie Tips 1
S Buigen van Bitspower None Chamfer Brass Link Tubing OD14MM Shining Silver Waterkoeling 2
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Gigabyte GTX 1080ti extreme van lucht naar waterkoeling Waterkoeling 3
the_cyberspace Schroeven m3 35mm zwart van mdpc-x Gevonden 2
Freddy Moeite met het bereiken van jouw Power knop? Alphacool heeft een oplossing :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan