• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

De club van 90

stn

.
Een aantal dagen geleden hoorde ik het al op 538 en ben s'avonds maar is gaan kijken op de site.

Het is de club van 90 en hun motto is:
- Zuinig en zen
-Regelmatig bewust 90
- Echte gangsters hebben geen haast

Wat mij betreft is dit juist extra gevaarlijk. Mensen worden slaperiger! Hier is nu ook al een artikel over gemaakt op autoblog : Nu nóg slaapverwekkender rijden dankzij de club van 90 - Autoblog.nl

Meteen die zelfde avond heeft iemand de club van 190 opgericht op facebook als tegenactie tegen de club van 90!

Welke zouden jullie kiezen?

cv90_header_logo.jpg

Club van 90

of

304383_246087822100244_246084922100534_642981_321147425_n.jpg

Club van 190

En laat ook even weten waarom!

Ik vind het ook hartstikke gevaarlijk als mensen langzaam rijden op de snelweg.
Ik rij meestal 100 of 120 en rij zoveel mogelijk rechts.
Soms rijdt er iemand 70 of 80 bijvoorbeeld, linkerrijbaan druk, dan schrik je je rot en flink op de rem.
Gewoon 190 rijden, dan is er niks aan de hand :p

Het zijn maximum snelheden in Nederland. Dus als iemand 90 wilt gaan rijden, dan gaat ie zijn gang maar. Je hebt tenslotte niet voor jan lul geleerd hoe je snelheid in kunt schatten.

Alleen moeten ze niet raar op staan te kijken als er een Suzuki Alto Sport met 140 (jahaa, dat haalt ie) voorbij komt knallen.

Ik zeg ook niet dat je het niet MAG, maar het is gewoon gevaarlijk. Als je met 90 vrachtwagen gaat inhalen en er komt iemand met 130 inhalen moet diegene wel hard remmen. En als je 90 rijd duurt het langer en word je sneller vermoeid. Je wel 90 rijden, maar het moet wel veilig blijven!

ik heb geen problemen met mensen die 90 rijden doe het zelf ook als ik met de aanhangwagen rij, maar zoek dan gewoon een vrachtwagen op en blijf daar achter plakken.
Dan zien mensen dat je erachter rijd en niet dichterbij de vrachtwagen komt dus dat je 90 rijd.

Hoe je het ook bekijkt, het is debiel.
De meeste ongelukken met dodelijke afloop vinden niet plaats op de autobaan of de snelweg waar hard gereden wordt. Maar in de meer bevolkte gebieden, kruispunten en dergelijke verkeerssituaties.
Als een stel bejaarden te bang is om 120 te rijden zet je TomTom dan zo dat hij autobanen vermijdt a.u.b.
Misschien moeten we een vijfde wiel aan hun auto's toevoegen zodat ze extra weinig kans hebben om om te vallen.

De Club van 90 lol.
Het is al een ramp in NL dat 40% amper kan rijden.
-Durfen niet in te halen / eindeloos links rijden / als het iets langzamer gaat rijden gelijk gevaren-licht aan / ik kan niet harder als 80 als het regent / ow een sneeuwvlok nu is het glad ... en ga maar verder. Ik erg me kappot aan dit soort volk
Mensen ga dan GEEN auto rijden, zodat ik lekker door kan tuffen.

Gelukkig werk ik in 3 ploegen en kan ik savonds gewoon planken over de A58.
Tot op heden nog maar 1 keer aan de kant gezet ;) Heerlijk

Club 190 voor mij :) -5 dan want 185 is m'n top :p

Ik ben voor de 190 :) Behoorlijke hekel aan mensen die op de linkerbaan 100 rijden terwijl je er 120 mag.
Heb vaak dan de nijging om te bumper kleven om duidelijk te maken dat er mensen zijn die er langs willen.

Ben het wel eens met de reacties hier. Ik rij veel, erg veel voor mijn werk. Ik heb het dus redelijk afgeleerd om (veel) te hard te rijden, dat is een duurdere hobby dan waterkoeling. Soort extra belasting he, het is inderdaad opvallend dat de rijswegen (lees: snelwegen) platgeflitst worden 'wegens verkeersveiligheid' terwijl de provinciale wegen, waar VERREWEG de meeste zware en dodelijke ongelukken plaatsvinden niet. Dat komt, omdat de provincie dan wel de flitskasten moet plaatsen en betalen, maar daar niet de opbrengsten van krijgt. Puur een economische kwestie dus...

Terugkomend op rijgedrag: het valt me ook op dat er in de spits beter gereden wordt dan bijvoorbeeld op een zondag... het viel me ook weer op dat er in Duitsland over het algmeen beter gereden wordt. Heerlijk om daar op sommige stukken de cruise controll op 190 in te kunnen stellen :)

Flitsen en bekeuren bevorderd de rijveiligheid bij lange na niet.
Dit is al meerdere malen aangetoond.
Maarja altijd leuk voor de schatkist aan te vullen.

Ik kies ook voor de 190 club ;)
Niet dat ik het zou rijden.. ik rijd wel eens te hard maar dat nog ver binnen de grens van idioot.
Op normale wegen max 5/10, snelweg zo'n 10/20(ligt aan de situatie)
Binnen de bebouwde kom rijd ik niet harder dan de max aangegeven snelheid.
Je weet nooit wanneer er zo'n kleine koter de weg op springt of wat anders.

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy Blast Galaxy - Arcade Club Amsterdam Gaming 0
S Tips voor vervangen stock fan ATI Radeon Club 3D 7870 Tahiti LE. Overige Koeling 4
Dave-V Vraagje Over Waterblock Voor Club 3D radeon HD6870 Coolstream Edition! Waterkoeling 11
DVS DVS joins the club Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
MASTERBLASTER the bang bang club Films / Movies 0
C club 3d videokaarten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
aadje93 EK-FC4890 CF op club 3d kaartje..... vraagjes Waterkoeling 2
Robin Warmte afvoer van Radeon RX7900XT in behuizing optimaliseren. Advies Waterkoeling Setup 12
HighFlow HighFlow eventjes tussenuit van 15 juli tot en met 24 juli HighFlow Computer Cooling Shop 0
HighFlow HighFlow twee weekjes op vakantie, van 29 april t/m 14 mei 2024 HighFlow Computer Cooling Shop 1
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
L Lian Li DK-04 Doorvoer van leiding Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
Freddy HighFlow twee weken op vakantie, van vrijdag 21 april t/m dinsdag 9 mei 2023 HighFlow Computer Cooling Shop 6
Freddy Alphacool XMAS22 deal, 10% korting op alles van Alphacool! Geldig t/m 31 December 2022 HighFlow Computer Cooling Shop 0
Bl4ckj4ck666 Van soft tube naar hard tube Waterkoeling 1
CyrilBerge Computer start opnieuw op tijdens het starten van Valorant! Gaming 3
Jason Corsair Hydro X Sale - 15% Korting. Van 6 t/m 31 December 2021 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
J DDC pomp revisie van EK Distro-Plate G1 HighFlow Webshop 2
D tips en tricks verbeteren van loop HighFlow Forum 15
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
HighFlow Gefeliciteerd, Willem van den Broek. Felicitaties 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Jason Ultradunne radiatoren van XSPC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Soft-tube slangen minder helder na verloop van de tijd? Handleidingen en Installatie Tips 3
C Lek -> product verwijderen van moederbord Waterkoeling 4
HighFlow Gefeliciteerd, I. van der Laan. Felicitaties 1
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
M Bouwen van custom CPU only loop. Waterkoeling 21
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
HighFlow HighFlow een weekje op vakantie, van dinsdag 18 augustus tot 25 augustus 2020 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Rammstation inkorten van None Chamfer Crystal Link Tube ??? Waterkoeling 3
Freddy Donderdag 03-07-20 onderhoud, van 08:00 tot 16:00 uur. HighFlow Computer Cooling Shop 7
HighFlow *update* Webshop weer geopend! Webshop was gesloten van 15 juni tot 19~21 juni 2020, i.v.m. grote update HighFlow Computer Cooling Shop 13
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
MrGiorgio Corona ver van mijn bed show? Nieuws en Sport 55
HighFlow LG geeft 8k-oled-tv van 88" adviesprijs van 29.999 euro Hardware & Software 1
HighFlow EK Waterblocks onthult speciale EK-versie van de InWin 303 met ingebouwd distributieblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy HighFlow 2 weken op Vakantie van 19 juni tot 3 juli 2019 HighFlow Computer Cooling Shop 10
anub1s18 vraagje over de duurzaamheid van acryl onderdelen t.o.v. pom/acetal Waterkoeling 3
M Msi rtx 2080 seahawk Ek reiningrn van binnen (garantie vraag) Waterkoeling 2
F Combineren van producten Advies Waterkoeling Setup 4
D het sleeven van niet psu kabels Cases en Modding 1
Freddy TP17 Draagbaar Mini ITX systeem, uiteraard van acrylaat Gallery & Build Logs 53
D installeren van Bitspower RTX2080ti msi gaming trio x problemen Handleidingen en Installatie Tips 1
S Buigen van Bitspower None Chamfer Brass Link Tubing OD14MM Shining Silver Waterkoeling 2
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Gigabyte GTX 1080ti extreme van lucht naar waterkoeling Waterkoeling 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan