Ik ben voor het volgende (voor wat t waard is), namelijk de hele verkeerssituatie omgooien!
1) Weg met 80% van alle verkeersborden!
Waarom?
Door hun aantal zijn ze voor veel mensen hier meer te volgen en er zijn veel onzin borden, zoals deze:
En deze... (einde vluchtstrook).
Zeker die matrix borden zijn volkomen k*t, dingen staan vaak "preventief" aan en veroorzaken daardoor alleen maar files! Laat mensen zelf de verkeerssituatie inschatten, dat kunnen ze best. Moeten ze alleen kappen met onderweg de krant lezen, make-up opdoen e.d.
2) Invoering van 4 max snelheden, 30 (ipv stapvoets) -60 (binnen de bebouwde kom) -90 (buiten de bebouwde kom) -120 (snelwegen).
Waarom?
Nu heb je, 15-25-30-40-45-50-60-70-80-90-100-120-130 (ja echt!).
Dat weet vaak niemand en het is totaal niet te handhaven.
3) Landelijk verbod op inhalende vrachtwagens tijdens de spits (0600-1000 en 1500-1900) op ALLE wegen!
Waarom?
Omdat het anders niet te handhaven is. Zeker de buitenlandse chauffeurs (ik bedoel eigenlijk Polen...
) die snappen er geen reet van.
Daarnaast is het ook niet makkelijk omdat er op sommige wegen geen verbod is, om andere tussen bepaalde tijden en op weer andere wegen de hele (over)dag.
4) Invoeren van advies snelheid van 120 tussen 2300 en 0500.
Waarom?
Laat mensen ook hier de verkeerssituatie zelf inschatten. Als het kan... laat me dan lekker doorknallen!
Zit wel een maar aan... veroorzaak je een ongeval en reed je harder dan 120, dan ben je niet verzekerd.
5) Belastingvrij motorrijden (dus geen wegenbelasting en geen BPM).
Waarom?
Veroorzaken minimale verkeersbelasting, dit moet dan ook gestimuleerd worden.
6) Einde gordels, helmen en bel verbod in het verkeer.
Waarom?
Simpelweg niet te handhaven.
Ook hier weer... veroorzaak je een ongeval of raak je zelf gewond... k*t voor je, niet verzekerd. Moet je maar NORMAAL doen.
7) Einde flitspalen.
Waarom?
Hebben nog nooit (aantoonbaar) bijgedragen aan de verkeersveiligheid.
Voer trajectcontroles in en meet de gemiddelde snelheid over een bepaalde afstand.
Te hard is dan ook echt te hard, ipv dat je nu een bon krijgt voor 5 km/u omdat je een beetje vlot zo'n slome aan het inhalen bent die met 118 km/u voor zich uit staart.
Leg de verantwoordelijkheid terug bij de burger... ik bedoel automobilist, ben gvd geen klein kind!